• BlendaSigne

Vilka papper ska man få hemskickat efter Vigseln?

Vi vigdes i december i Sverige o jag funderar nu på vilka papper/dokument/bevis som jag ska förvänta mig hemskickat för att vigseln är ok. (från skatteverket alltså)
    Jag har fått bevis på att mitt namn ändrats, men inte något "vigselbevis"? Jag trodde man skulle få det också... men jag blev osäker...

Kan någon vänlig själ hjälpa?

Tack

• Svar på tråden Vilka papper ska man få hemskickat efter Vigseln?
  • Mrs Mommy

Man får bara personbevis som bekräftan att ditt namn har ändrats.

Vigselbevis får man av prästen efter vigseln.

• BlendaSigne

Oh Tack för svar!
    ... då e allt som de ska vara alltså... tror jag...:)
    Vigselbeviset vi fick från prästen var icke ett "skatteverket" bevis. Utan ett vanligt papper som han/kommunen skrivit...

Vi fick ett papper från skattemyndigheten som vigselförrättaren skulle skriva på efter vigseln, i samband med hindersprövningen, skulle vi behållt det papperet??? Vi gav allt till honom inkl hindersprövningspapperen...

• Mrs Mommy

Nej det är papper där han bekräftar att han har vigt er. Personbeviset är en bekräftelse från skatteverket att de har registrerat erat giftemål och ändring av namn.

• BlendaSigne

Okidoki... tackar för svaren. :) Man vill ju att det ska stå rätt till så man inte upptäcker om 10 år att man är ogift ;).
    Tacktack!

• Mrs Mommy

BlendaSigne skrev 2009-01-14 15:31:21 följande:
    Okidoki... tackar för svaren. :) Man vill ju att det ska stå rätt till så man inte upptäcker om 10 år att man är ogift ;).Tacktack!

Nä då skulle du inte fått något personbevis

Svar på tråden Vilka papper ska man få hemskickat efter Vigseln?