Gummens kläder
Vad har ni valt för klädsel för gummen och hur resonerade ni när ni valde?
Jag vill gärna veta argumenten för och emot vissa alternativ och för och emot färgen på kläderna.
Vad har ni valt för klädsel för gummen och hur resonerade ni när ni valde?
Jag vill gärna veta argumenten för och emot vissa alternativ och för och emot färgen på kläderna.
Kostym ifrån www.suitopia.se kostade ca 2500.
Vi funderade/funderar fortfarande på Jaquett, jag tycker det är snyggast men min M2B vill gärna ha ngt han kan använda igen, så som det ser ut nu blir det svart kostym till min kille, sen 2 gråa kostymer till marsalkarna med samma lining på insidan kavajen och samma monogram så att Marsalkerna "får ett minne" av dagen. (Vi har inte bestämmt vilket monogram det blir än men förmodligen våra namn, datum och kyrkans namn)
Min fästman har köpt svart kostym från Oscar Jabobsson, han är väldigt traditionell av sig men samtidigt medveten om trender. Så denna kostym är smal i benen och ganska smal kavaj, dvs han känner sig modern och snygg samtidigt.
Jackett är enligt etiketten endast ett klädesplagg på förmiddagen så det var inte aktuellt och han trivdes inte i frock coat. Enkelt.
Jag tycker att jackett är ganska elegant men "för mycket" eftersom jackan är skuren som den är. Frack är för högtidligt tror jag och frock coat är för tråkigt eftersom den inte kan varieras i färg. Därför har jag problem. Jag vill inte att m2b ska ha vanlig kostym eftersom vi antagligen har det som klädkod, liksom bruden vill jag att gummen sticker ut lite från övriga gäster.
Ja jag skriver jag eftersom jag får föreslå och han får prova och sedan får vi komma överens. Han kanske inte ens är snygg i valet jag föreslår och då blir det ju nått annat.
Min man valde själv klädsel och köpte en fin kostym som han kan använda i jobbet. Jag hade inte en så avancerad klänning så det matchade väl. Vi resonerade som så att kostym var det som matchade bäst och det som han också har använding för senare. Så vi la betydligt mer pengar på hans kläder än mina.
Sambon kommer att sticka ut eftersom han ska ha skjorta, väst och kravatt som brukar tillhöra frock coat. Vi har bokat en silvergrå väst med matchande kravatt.
Och visst finns det olika färger på frock coat! Det finns dessutom olika mönster (känns lite som möbeltyger om du frågar mig men...).
oj, det var mer än jag visste om frock coat. Jag läste på nån hemsida att frock coat är alltid svart med randadiga byxor och vit skjorta... typ. Då får jag undersöka saken närmare.
Nej nej, och dessutom så har alla jag har sett haft helsvarta byxor. Det är bara att bläddra i tex Bröllopsmagasinet för där brukar de ha massor av Frock coats i reklamerna.
Svanboet, det låter verkligen som om Frockcoat ar precis det du önskar.. :) Det blir jätte snyggt.. Det kan du beställa skröddarsytt på internet för mindre an 2500..
Ska bara kunna övertyga m2b att det är det som gäller för dagen. Det finns nämligen en frack som passar ganska bra men den är jättevarm och m2b blir lätt varm vid rörelser och nervositet, dessutom är den väldigt sliten på många ställen t.ex. i genen. Kan ge upphov till oönskade komiska effekter när man ska klättra upp och ner i stolarna.
Haha, ja nog sakrast att kopa nytt om det ar slitet..