• Svanboet

Gummens kläder

Vad har ni valt för klädsel för gummen och hur resonerade ni när ni valde?

Jag vill gärna veta argumenten för och emot vissa alternativ och för och emot färgen på kläderna.

• Svar på tråden Gummens kläder
  • Svanboet

Jag tycker att jackett är ganska elegant men "för mycket" eftersom jackan är skuren som den är. Frack är för högtidligt tror jag och frock coat är för tråkigt eftersom den inte kan varieras i färg. Därför har jag problem. Jag vill inte att m2b ska ha vanlig kostym eftersom vi antagligen har det som klädkod, liksom bruden vill jag att gummen sticker ut lite från övriga gäster.

Ja jag skriver jag eftersom jag får föreslå och han får prova och sedan får vi komma överens. Han kanske inte ens är snygg i valet jag föreslår och då blir det ju nått annat.

• Svanboet

oj, det var mer än jag visste om frock coat. Jag läste på nån hemsida att frock coat är alltid svart med randadiga byxor och vit skjorta... typ. Då får jag undersöka saken närmare.

• Svanboet

Ska bara kunna övertyga m2b att det är det som gäller för dagen. Det finns nämligen en frack som passar ganska bra men den är jättevarm och m2b blir lätt varm vid rörelser och nervositet, dessutom är den väldigt sliten på många ställen t.ex. i genen. Kan ge upphov till oönskade komiska effekter när man ska klättra upp och ner i stolarna.

Svar på tråden Gummens kläder