• EmMa09

semestersvenskar - thailand

ville bara egentligen skriva lite om hur fantastiskt thailand är, såg precis reseprogrammet Semestersvenskar på tv4, och minns tillbaka på de 2 resor jag gjort till detta underbara land!!! Vi kommer defenitivt att återvända dit ett flertal gånger, det finns ju såå mycket att se där!
    Så ni som valt detta som bröllopsresa - grattis!! - ni kommer att få det underbart!!

• Svar på tråden semestersvenskar - thailand
  • HelenaOlivia

Hihi, vi ska dit på bröllopsresa! Och vi älskar oxå Thailand, det är verkligen underbart.
    Såg inte det programmet idag...

• fru i maj

Jag såg programmet... Kan bara inte fatta varför man vill äta svensk mat när man åker utomlands...

• EmMa09

det där är för mig också väldigt konstigt, och att man packar ner mat o kaffe m.m. med sig från sverige när man betalar en massa pengar för att åka bort 2 veckor!!! men men, thailand är i vilket fall som helst helt underbart!!

• CeciliaA

Brr tycker programmet var mer eller mindre vidrigt. Men jag ogillar verkligen när svennebanan-är-på-semester-känslan dyker upp. Thailand däremot verkar toppen men ser hellre ett riktigt resereportage därifrån för att slippa höra pinsamma människor med tråkiga svengelska och slipper se att de packat ner bullens burkkorv (äter folk verkligen det? Skulle inte ens ge det till min hund)

Men annars så.. Har jag inget att klaga på :P

/Cecilia
    jockessyrra.blogg.se

• EmMa09

Haha, jag håller med, jag hade hellre sett ett riktigt reportage om thailand, men det är kul att se själva thailnad i programmet, att känna igen sig och att minnas tillbaka till detta underbara land! Man får lixom en härlig känsla i kroppen!

• Hofsan

Tyckte det var ett roligt program. Vi åker om 6 dagar !

• älskarlivet

Är det bara jag som aldrig drömt om att åka till Thailand? Det lockar mig inte för fem öre.

• Hofsan

Är det för att du hatar thaimat som min kompis kanske hehe?

• älskarlivet

Hihi! Jag älskar thaimat!! Men jag vill inte ligga på stranden mer än max 3 timmar/dag, sen blir jag uttråkad.. Vill inte betala så dyra pengar och åka dit, när det finns andra mer spännande länder att upptäcka..

Hofsan skrev 2009-01-14 22:33:51 följande:
    Är det för att du hatar thaimat som min kompis kanske hehe?
  • Hofsan

Ja nä ligga på stranden hela dagarna då skulle min man dö
    Vi kommer att göra saker varje dag. Hade tänkt börja med Jungelsafari och forsränning. Sen älskar vi ju att snorkla och det ska bli oehört skoj bland sköldpaddorna
    Finns supermycket att göra förutom stranden.

• JS76JS

Det finns så mkt mer att göra i Thailand än att sola och bada.

Vi var förresten på hotellet som de spelade in från, jättefint och jättebra men lite långt ifrån allt.

• älskarlivet

Fast det finns mycekt mer att göra i andra länder också som lockar mig mer.. Snorklar gör jag inte, skulle aldrig få för mig att dyka eller prova på forsränning. Men smaken är som baken. Mina bästa resor har varit USA och Israel/Palestina hitintills! Så mycket kultur!

Jag har hört många som älskar Thailand, men när jag säger att jag inte längtar dit så tycker de att jag är märklig, men det är väl kanske så?

• Trulsa79
    älskarlivet skrev 2009-01-14 22:30:16 följande:
    Är det bara jag som aldrig drömt om att åka till Thailand? Det lockar mig inte för fem öre.
    Jag har ingen lust alls att åka till Thailand. När alla kompisar åkte till Asien för att backpacka åkte jag och sambon till Sydamerika istället. Det åker 250 000 svenskar till Thailand varje år, man lär ju stöta på endel under 2 veckors semester. Däremot finns det andra länder i Asien som lockar tex vietnam, kina, japan, indien m.m. Men man ska aldrig säga aldrig, hittar jag en billig resa till Thailand så åker jag säkert.
  • älskarlivet

Ja, Japan och Kina lockar mig också! Inte alls lika exploaterat, inte svensk mat etc..

Trulsa79 skrev 2009-01-14 22:47:14 följande:
    Jag har ingen lust alls att åka till Thailand. När alla kompisar åkte till Asien för att backpacka åkte jag och sambon till Sydamerika istället. Det åker 250 000 svenskar till Thailand varje år, man lär ju stöta på endel under 2 veckors semester. Däremot finns det andra länder i Asien som lockar tex vietnam, kina, japan, indien m.m. Men man ska aldrig säga aldrig, hittar jag en billig resa till Thailand så åker jag säkert.
  • längelevekärleken
    älskarlivet skrev 2009-01-14 22:48:27 följande:
    Ja, Japan och Kina lockar mig också! Inte alls lika exploaterat, inte svensk mat etc..
    Innan jag hade varit i Thailand första gången 2007, kunde jag inte för allt i världen tänka mig att resa till Thailand just för att det känns så "turistigt" och exploaterat. Har rest till många ställen men aldrig valt Thailand. Men i mitt jobb kan jag inte undvika Thailand och har helt ändrat uppfattning, kanske inte just den kring att det är turistigt och exploaterat men Thailand är verkligen kanon. Tycker fortfarande om det trots att jag är där flera gånger varje år (åker igen på lördag;) TOM jag som aldrig skulle valt Thailand kan tänka mig att boka semestern dit:D
  • EmmaCaroline

Thailand är underbart, men det är tyvärr lite för turistanpassat. Man måste resa till norr för att få se det "riktiga" Thailand.

• Therese 83
    älskarlivet skrev 2009-01-14 22:30:16 följande:
    Denna inställning hade jag också innan jag åkte till Thailand första gången. Nu är jag helt såld på landet. Kom hem för en vecka sedan och längtar redan tillbaka :)
    Landet har ju så mycket att erbjuda, inte bara svensk mat eller turister.
  • Hofsan

Man behöver ju inte åka till de turistiserade ställena ju.
    Det finn ju hundratals ställen och öar där det är väldigt thailändskt med supermycket kultur.

• TesshjärtaFred

Håller med Hofsan. Om man håller sig borta från Phuket, Koh Chang och typ Koh Samui så slipper man den värsta turismen.
    Det finns jättemånga fina öar där det inte finns stora hotellkomplex med pool och grejer, och så kan man besöka städer inne i landet där det inte finns någon turism alls.
    Men det beror ju helt på vad man söker. Det är väl det som är så bra, att det finns något för alla.
    Vissa vill ha det här turistiga med ordnade utflykter, hotell med pool, svensk mat etc etc. Andra vill ha en liten paradisö helt för sig själv, äta fride rice till frukost och inte höra ett ord svenska/engelska på hela semestern.

Svar på tråden semestersvenskar - thailand