Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

semestersvenskar - thailand

Är det bara jag som aldrig drömt om att åka till Thailand? Det lockar mig inte för fem öre.

• älskarlivet

Hihi! Jag älskar thaimat!! Men jag vill inte ligga på stranden mer än max 3 timmar/dag, sen blir jag uttråkad.. Vill inte betala så dyra pengar och åka dit, när det finns andra mer spännande länder att upptäcka..

Hofsan skrev 2009-01-14 22:33:51 följande:
    Är det för att du hatar thaimat som min kompis kanske hehe?
  • älskarlivet

Fast det finns mycekt mer att göra i andra länder också som lockar mig mer.. Snorklar gör jag inte, skulle aldrig få för mig att dyka eller prova på forsränning. Men smaken är som baken. Mina bästa resor har varit USA och Israel/Palestina hitintills! Så mycket kultur!

Jag har hört många som älskar Thailand, men när jag säger att jag inte längtar dit så tycker de att jag är märklig, men det är väl kanske så?

• älskarlivet

Ja, Japan och Kina lockar mig också! Inte alls lika exploaterat, inte svensk mat etc..

Trulsa79 skrev 2009-01-14 22:47:14 följande:
    Jag har ingen lust alls att åka till Thailand. När alla kompisar åkte till Asien för att backpacka åkte jag och sambon till Sydamerika istället. Det åker 250 000 svenskar till Thailand varje år, man lär ju stöta på endel under 2 veckors semester. Däremot finns det andra länder i Asien som lockar tex vietnam, kina, japan, indien m.m. Men man ska aldrig säga aldrig, hittar jag en billig resa till Thailand så åker jag säkert.
Svar på tråden semestersvenskar - thailand