• Francis

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Hej,

Får man vara med fastän jag kommer in så sent i er tråd, upptäckte den precis har hängt lite i en annan tråd med göteborgstjejer..
    Ska gifta mig till sommaren, närmare bestämt den 4 Juli =)

• Francis

Skönt att äntligen vara klara med sina inbjuidningskort Myrmor!
    Jag vill bara hitta min lokal snart så jag kan göra och skicka ut mina också!
    Du har inga bilder på dina kort? Skulle vara roligt att se hur dom blev efter allt slit

• Francis

Vi vill ha en lokal där man kan ha med egen mat och dryck, och tyvärr så är dessa lokaler inte lika fina =(
    Sen skall den inte vara superdyr heller, vill inte lägga en förmögenhet för att få vara i en lokal för en dag som blir densamma som vår amortering på ett helt år..

Har ni några förslag kanske?

Tizia: gud va roligt att du fått din klänning!! Du måste lägga upp lite bilder så vi får se hur den ser ut på!

• Francis

Danielaa: vad mysigt det lät med babysim =)

• Francis

Tizia: Tråkigt att den vid Delsjön är för liten för det hade vart nära och bra!
    Beträffande den andra lokalen, måste du väl mena varmbadhuset i saltholmen? Har redan checkat med dom, och dom är superdyra! Man får räkna med en dryg 800-1000 pp och det är lite mer än vad vi vill lägga tyvärr..

• Francis

Tizia: En kompis här blev väldigt intresserad utav denna stugan vid delsjön, hon skall ha dop snart och hon bor i närheten.. Har du någon mer info angående denna?

• Francis

Jo, vi var och tittade på La cuvée, jättefint och Linda var super trevlig! Vad som är problemet var att den var uppbokad redan den 4 Juli då vi vill gifta oss, så vi har prel.bokat den 27 Juni istället... men saken är ju den att vi har släkt som kommer över från USA och deras skolor slutar den 26 Juni så dom kommer få slänga sig på flygplanet direkt på eftermiddagen från LA och åka hela natten hit för att komma fram på morgonen och gå till vår vigsel. Känns lite tråkigt. Så vi försöker hitta en lokal som faller oss i smaken på samma vis som La Cuvée men det är inte lätt, och hittar vi inte det snart så kommer det bli den lokalen i vilket fall som helst, kan inte vänta längre känner jag!

Teapot, vilken lokal skulle ni ha?

Angelica; skulle inte ni ha La Cuvée? Hur ska ni göra med musiken... finns ju ingen musikanläggning, så man får nästan hyra en DJ med utrustning..

Teapot skrev 2009-01-29 18:42:15 följande:
    Francis, det var inte du som fick La Cuvée lovordat för dig i LC-tråden? Lokalen kanske inte föll i din smak? Angående stugan vid Delsjön, det är inte Bertilssons stuga (tror jag den heter) som kan menas? Ett supermysigt litet café, men som sagt sväljer stugan inte så många gäster.Och, Äntligen, trevligt att råkas såhär under nya omständigheter
  • Francis

När2blir1, vart ska ni gifta er och vart ska ni ha festen?

• Francis

Jaha, men gud va roligt med bebis strax innan! Grattis!!
    Hur blir det med klänning då? skall du testa ut den efter födseln när du vet vilken strl du kommer behöva?

Vi ska gifta oss 4/7... har inte bestämt lokal ännu.. jättejobbigt! Men allt annat är i princip fördigbestämt, bara inte inhandlat.. börjar också få panik nu när vi går in i Feb på sön, men du behöver inte få panik, har ju 6 mån kvar att planera, fast man kanske inte vet riktigt hur man mår dom sista månaderna utav graviditeten så det är väl bästa att fixa så mycket som möjligt innan ;o)

När2blir1 skrev 2009-01-30 12:05:59 följande:
    Oj glömde svara.. vi ska ha festen på Sjöstugan som ligger här på tjörn i Myggenäs.
  • Francis

Usch.. inte roligt! Men jag lovar dig att ni kommer hinna!
    Vi har inte kommit särskilt långt själva faktiskt, varken lokal eller kyrka bokat ännu. Jag har liksom börjat i fel ände, har allt annat förberätt futom det viktigaste. =)
    Och vi gifter oss en månad innan er..

När2blir1 skrev 2009-01-30 14:51:11 följande:
    Ja det ska bli riktigt spännande med en liten så tätt inför bröllopet.Vi har inte inhandlat nått alls. hade ett litet utbrott på m2b idag för jag får känslan att vi inte kommer kunna fixa och hinna fixa allt inför det..Är vääldigt hormonsint och känslig just nu så jag typ bölar för allting..(mindre kul) Just nu har vi så dåligt ställt med pengar så det känns som att hela bröllopet går åt skogen. Hehe fud va positiv jag låter Har haft en allmänt dålig dag idag
  • Francis

Finns en grymt duktig tjej på Beautylounge som heter michelle, som bygger naglar om man vill ha lite längre och mer "perfekta" naglar. Hon gör även på ens egen nagel om man vill detta. Dock är det dyrare än Gilda, men dit ska jag gå hade jag tänkt =)

• Francis

Finns en grymt duktig tjej på Beautylounge som heter michelle, som bygger naglar om man vill ha lite längre och mer "perfekta" naglar. Hon gör även på ens egen nagel om man vill detta. Dock är det dyrare än Gilda, men dit ska jag gå hade jag tänkt =)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!