Inlägg från: När2blir1 |Visa alla inlägg
  • När2blir1

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Får man hänga med här?
    Ska gifta mig den 8 augusti

• När2blir1
    Francis skrev 2009-01-30 11:18:13 följande:
    När2blir1, vart ska ni gifta er och vart ska ni ha festen?
    Vi ska gifta oss i Skärhamns kyrka på Tjörn den 8 augusti. Ni då?

Vi har inte alls kommit långt i planeringen alls! Känns som om jag får panik.. dagarna går men inget händer.. jag trodde inte det skulle vara såååååå mycket att tänka på och att göra..(naiv)

Sen att vi ska få bebis i juni (2 manader innan) gör ju att jag får lite mer panik med.. jag skulle verklligen behöva expert hjälp!
  • När2blir1

Oj glömde svara.. vi ska ha festen på Sjöstugan som ligger här på tjörn i Myggenäs.

• När2blir1
    Francis skrev 2009-01-30 14:05:13 följande:
    Jaha, men gud va roligt med bebis strax innan! Grattis!!Hur blir det med klänning då? skall du testa ut den efter födseln när du vet vilken strl du kommer behöva?Vi ska gifta oss 4/7... har inte bestämt lokal ännu.. jättejobbigt! Men allt annat är i princip fördigbestämt, bara inte inhandlat.. börjar också få panik nu när vi går in i Feb på sön, men du behöver inte få panik, har ju 6 mån kvar att planera, fast man kanske inte vet riktigt hur man mår dom sista månaderna utav graviditeten så det är väl bästa att fixa så mycket som möjligt innan ;o)
    Ja det ska bli riktigt spännande med en liten så tätt inför bröllopet.Vi har inte inhandlat nått alls. hade ett litet utbrott på m2b idag för jag får känslan att vi inte kommer kunna fixa och hinna fixa allt inför det..Är vääldigt hormonsint och känslig just nu så jag typ bölar för allting..(mindre kul)
    Just nu har vi så dåligt ställt med pengar så det känns som att hela bröllopet går åt skogen. Hehe fud va positiv jag låter

Har haft en allmänt dålig dag idag
  • När2blir1

Vet ni vart man kan hitta inspiration till musik till bröllopet? Min gubbe han gillar ju i princip bara rnb och hipphopp och sånt som kanske inte är alltid bra just till bröllop.. jag har däremot allsidig musiksmak men sknar totalt inspiration!

Francis skrev 2009-01-30 15:40:25 följande:
    Usch.. inte roligt! Men jag lovar dig att ni kommer hinna!Vi har inte kommit särskilt långt själva faktiskt, varken lokal eller kyrka bokat ännu. Jag har liksom börjat i fel ände, har allt annat förberätt futom det viktigaste. =)Och vi gifter oss en månad innan er..
    Vi hade inte heller bokat kyrka förrän bara några dagar sedan.. å här på Tjörn är det inte sååå många att välja mellan så det kändes lite panikartat det med.. men nu så är DET gjort iaf.. nu oroar jag mig ang inbjudningskorten.. ska ju göra de själva..och jag är som sagt totalt idé lös och vet inte och ser inte alls vad som passar till vad totalt blind när det gäller sånt.. men det blir nog bra tillslut.
  • När2blir1

Fick man hänga med här? Gifter oss 8 augusti

• När2blir1

Säkert en dum fråga men vad är SB?

• När2blir1

Har pysslat lite med inbjudningskort. Har ni lust att kolla i min galleri? Säg gärna vad ni tycker.. vet inte själv hur de ser ut.. eller jag ser juh men har liksom ingen koll på om de ser bra ut eller om de ser sådär "billiga" ut.. det vill jag inte..
    Åh jag e sååå dålig på pyssel!

• När2blir1
    SweetSun skrev 2009-02-17 14:11:22 följande:
    Nån mer än jag som tycker det är viktigt att inte bli full på sin bröllopsdag?En liten länk.. iofs så vet jag ju inte om vederbörande har dålig balans, eller är lite för överförfriskad...www.youtube.com/watchMin sambo har vart på bröllop där brudparet blev jättefulla och bråkade och bruden stängde in sig på toa...
    haha ursäkta men det låter inte alls som en underbar bröllopsdag. Jag kan tänka mig att dricka ett par glas champange som högst. Kommer ju ha en 2 mån bebis då som jag får amma eller ge mat till på flaska. Jag vill minnas vår dag klart och med glada minnen. Inte suddigt och inte veta riktigt vad som händer..
  • När2blir1

Någon som vet vart jag kan hitta "innehållet" till ett inbjudningskort? Alltså vad och hur man skriver?
    Jag har noll koll..

• När2blir1
    Danielaa skrev 2009-02-18 19:41:52 följande:
    hummle: Ojoj va fort de går! Va spännande! Tizia: Jag ska nog göra hål i festprogrammets vikning å sätta band igenom så de kommer ut vid "ryggen" av häftet... Om du förstår hur jag menar...! När2blir1: Min frisör e superduktig å väldigt lyhörd, henne ska jag gå till! Har inte koll på va salongen heter nu för hon har precis bytt! Men kan kolla de om du e intresserad! Bröllopsmässan! Ska ni dit tjejer? Ingen som har lust å sällskapa? Jag ska dit på söndag, pasasr bara då för mig... Nån som har lust å följa me?
    Ja jag e verkligen intresserad! Vore snällt om du ville kolla
  • När2blir1

Vet någon nått ställe man kan provsmaka på bröllopstårtor?

• När2blir1
    Tx2 skrev 2009-02-20 14:51:09 följande:
    Här var det lugnt idag! Nu skall vi iväg o kika på ljus, resmål o ev provsmaka tårta.
    vart är det du har provsmakat på tårta nånstans? Skulle vilja hitta en bra tårta som smakar bra.. så tårtsmakning låter ju bra!
  • När2blir1
    Teapot skrev 2009-02-24 19:53:50 följande:
    Tjoho! Precis hemkommen från fotograf-besök med härlig känsla i magen! Blev dyrare än vad vi budgeterat för men det känns som att det inte spelar någon roll. Sån härlig tjej och det känns så skönt att det är en bekant till m2b, verkligen avslappnat! Så, ett papper till påskrivet som brudpar
    Vem är det som ska fota er?
  • När2blir1
    Tx2 skrev 2009-03-01 21:47:06 följande:
    Jag har bokat på samma ställe där håret fixas. Tror det går på 440 och då var det konsultation innan.
    Vart är det om jag får fråga?
  • När2blir1
    hummle skrev 2009-03-08 19:12:59 följande:
    nu e jag FRU LYCKLIG LYCKLIG LYCKLIGberättar mer när jag landat. nu ska jag o min MAN njuta av bröllopstårta *smaks* o titta på fler bröllopsbilder. bror kom precis ner med våra bilder han tagit under dagen.KRAM
    Ååh grattis!! Guud va jag längtar själv nu!!!
  • När2blir1

Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!