Inlägg från: Danielaa |Visa alla inlägg
  • Danielaa

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

baver: Aaah fy f-n va tröttsamt de e, va man än frågar om får man kommentaren" jaa, fast de blir dyyyyyrare" ung som man inte fattar de själv!?

Jag trodde stensäkert att bakelser skulle va mycke dyrare än "vanlig" tårta, så när jag bestämde de va jag lixom beredd å höja budgeten en hel del... så säger hon som jobbar där "jaa, det blir ju mycke bättre pris oxå!" när jag bara vääääntade på "de blir dyyyyyyrare...." som man e van vid...

• Danielaa

Ni e för underbara tjejer...! Känns genast mycke bättre efter att jag läst allt ert peppande!

Teapot: Jobbigt me mormor som e så dålig... Hoppas allt blir bra för er!

Myrmor: Aah, jobbigt när man börjar tvivla på frisören... Vet inte va du kan göra.. Kanske tidigarelägga konsultationen för att då ha mer chans att hitta en annan om du inte e nöjd...? Jag ska prata me min frisör nästa gång jag klipper mig å be henne ta lite extra tid bara för å prova lite...

Tx2: Aah, va tråkigt de e när de inte funkar på jobbet! Hoppas de löser sig!

Tizia: Kul att du hittat dina skor! Alltid roligt när man kan pyssla lite själv oxå å göra dom mer personliga!

Visst sa jag väl igår att jag hittat "vårt konditori" som ska göra tårta å bakelser? Vi va där idag igen, skulle visa Micke så han fick godkänna (vilket han egentligen gjorde redan på min beskrivning... "Vi gör såhär, du får bestämma så blir de bäst!")

Men iaf, tjejen som höll i de va inte där idag, hemma sjuk... Men han som jobbade där ringde hem till henne å frågade de jag undrade om som han inte kunde svara på (vilket jag såklart sa att han absolut inte behövde göra!) å då ville hon prata direkt med mig å förklarade allt å sa all information hon hade fått som jag undrade om! Hon hade tom ordnat fram små "kristyr-blommor" så att jag fick se dom "live" å inte bara på bild... Ursöta å kommer bli perfekt! Å dom har sagt flera gånger att vi gärna får komma in å provsmaka vilken fyllning vi vill ha i å att de blir så kul osv...! Där kan man snacka om serviceminded!! Genast mycke gladare! Ville bara dela med mig av lite glatt i bröllopsvärlden nu när så mycke gått emot...!

Å så fick jag pratat me en tjejkompis igår (Du vet vem Angelica, Martina! ) som lovade att hjälpa till me lite olika grejjer på bröllopet som jag hoppades på att hon skulle vilja. Så jag e glad ändå trots att klänningen blev pannkaka me å allt blev så dumt...

E de kinesiskt nyår fortf förresten? Eller e de länge sen vi pratade om de...? Har mailat millys igår men inte fått svar än...?

• Danielaa

JD: Joo de e klart... har fortf inte fått nåt svar... Dom brukar ju va snabab me å svara.

Skille: Ooh, spännande!!

*gone to the dusch!"*

• Danielaa

Aaah, goda nyheter! Ska få pengarna tillbaka för min klänning, bara å skicka tebax den igen! Dom skrev bara att dom va ledsna att jag inte e nöjd å gav mig adressen för å retunera den... *Chockad* Trodde aldrig de skulle gå så smidigt!

• Danielaa

Tizia: Jag tror inte man tänker på om skorna har en annan vit nyans än klänningen! Skillnad om de e slöjan eller så som ligger precis emot...

Skille: Ååh så ni får gifta er då! Härligt å höra! Hur lång tid tar de å få svaret?

Sweet sun: Kul me underkläderna!

Hummle: Underklädesaffärer ja.. Korsetten hade inget som föll mig i smaken sådär direkt när jag å Skille va där å kikade lite... Change har massa fint! Speciellt om man har byst som passar i alla modeller! jag e rätt petig när de gäller modellen å allt passar inte min kropp riktigt... Men skönt å få hjälp me storlek e de verkligen! Man har helt annat än man själv trodde...! :-O

Känns lite bättre nu me klänningen... även om de fortf känns så surt att de blev så dumt... Dom vill att jag ska skicka den först å att dom sätter in pengarna när dom fått klänningen.... Vågar man de...?

Fortfarande inget svar fårn Millys...

• Danielaa

Äntligen 090822 skrev 2009-02-12 15:10:43 följande:
    Jag kör på skor i annan färg än vitt det ska bli något guldigt hade jag tänkt då klänningen är ivory så är det ju snyggare än silver!Var inne på röda ett tag med, då det är en del i färg temat, tycker det är kul om skorna sticker ut lite

J D skrev 2009-02-12 15:13:22 följande:
      Jag kör på cerise (och de kommer att synas eftersom klänningen slutar strax ovanför anklarna).
    NICE! Skitsnyggt me skor i annan färg som bryter av lite!
  • Danielaa

Carolina: Spännande väntan! När kom er första? Före/efter/på BF? Jag fick vänta 16 dagar efter bf...

Vi kommer köpa cupcakes och tårta genom de bageriet som e på Eken Center i Kållered. Vet inte va de heter... Dom e helt SUPER där, verkligen serviceminded!

• Danielaa

JD: Jaa, de känner jag igen! Rekommenderas VARMT för er som inte bestämt er ännu. Dom e så gulliga å gör ALLT för att man ska bli nöjd å glad. Å de gör dom utan några som helst problem å lika glada hela tiden!

Tx2: Gröna skor hade ju vart såå coolt!

• Danielaa

JD: Vi ska ha cupcakes till alla gästerna å sen en bröllopstårta till oss, våra föräldrar+bonusföräldrar och vår son. Bröllopstårtan, som vi bestämmer fyllning och utseende på helt själva, kostar 39:- per bit. Cupcakesen kostar 19:-/st om vi vill ha "princess-fyllning" i å 22:-/st om vi vill välja fyllning själva. Riktigt bra pris tycker jag! Vet iåfs inte va de brukar kosta ananrs men... Servicen e värt de i vilket fall!

• Danielaa

Fått tillbaka pengarna nu! *nöjd* Tänk va problemfritt de blev i slutändan!

Carolina: ahr bilder men inget på datorn tyvärr... Tog "bilder på bilderna" me Mickes mobil. Ska föröska få in dom på datorn imorrn. Har på cupcakesen iaf, tårtan "designar" vi ju själva...

hummle: Härligt att de känns så bra me prästen!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!