• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Det kommer jag garanterat göra!

• Tx2

Nu har jag varit tvungen att flytta godisburken från armlängdsavstånd till rulla med skrivbordstolen-avstånd och jag har bröjat slänga papprena i mina kollegors papperskorgar...

Hummle: Va, inget Tam tam tam?!

Vi får väl försöka få till en träff nästa vecka. En hederlig fika på stan kanske.

Vi har nog planerat ett program o en bubbeltub per inbjudan plus några extra för kidsen o oväntade gäster. Så himla kul är det nog inte om 80 personer blåser bubblor på en el kastar ris..

Danielaa: vad fint det lät med hjärtanet. Får nog ta och ringa min blomleverantör snart

baver: tack för tipset på tårtan. Jag har höga förväntningar på vännens tårtbuffe

• Tx2

Skapat en nytt försök till fika, på stan nästa vecka, i träff-tråden.

• Tx2

Åh, vad trist Tizia. Det är lätt att göra fel när man skall få sidorna rätt.

• Tx2

Tizia: just nu kör jag femtioelva kollar. Men inte alltid hjälper det

Hummle: Vi kör ju inte heller TAM TAM TAMTAM. Inte vi heller helt enkelt.

Nice, jag har ju aldrig träffat el pratat med honom (T som skött det med Peter. Ser framemot att få se resultatet sedan oxå. H

Haha, vilken syn! Dammsugning i bröllopsskorna.

Blivande fru hollander: Dem flesta här har nog datumet i maj. Men det går bra att surra ändå.

• Tx2

precis hemkommen från badet. Årets första motionspass. Får se om det även blev årets sista..

linvinter: dessvärre ingen koll på vf i mölndal. Testa och goggla på dem el släng iväg ett mail/ring och känn lite på dem.

I helgen har jag pojkfritt, skall på fin middag imorgon. Och mamsen är frisk så skall hon kanske komma förbi en sväng o kolla in klänningen med underkjol o skor ifall vi behöver göra något åt längden. Inspirerad av dig gummle, nu går jag omkring i min underkjol, ser lite komiskt ut...

Hummle: Verkar som om du har allt under kontroll.

Baver: Krya på dig! Inte kul att vara magsjuk.

• Tx2

Yes, mina inköpta gröna ljus fick ok av groomzillan.

Sitter o funderar på bordsplaceringen. Fasiken, vad svårt det är! När vi får till ett bra bord så blir ett annat mindre lyckat. Suck

Bridzillan lyckades få redan inköpta bubblor billigare, men dessvärre så blev kurirens resa inställd. Så nu behöver dem nog skickas med post istället. Kanske skall skicka efter några extra, frakten borde inte bli så mycket högre, och sedan sälja. Borde väl gå?

• Tx2

Jag vet att jag får en bra plats Äh, det blir nog bra. Man har inte roligare än man gör sig. Får lita på att gäster är civilicerade och klarar av att försöka ha kul under två-tre timmar när dem blir ihoptussade.

T har ju varit relatvt engagerad under hela planeringen, men jag tror att även han börjar inse att det inte är så lång tid kvar och gärna vill ha det bra. Vi vill ju att det skall bli en bra dag som återspeglar oss båda.

Angelican: Hoppas att du får en bra helg o kan skingra tankarna lite.

Hummle: Åtta dagar kvar!!!

• Tx2

Hummle: Wow, sista veckan som ogift!

Danielaa: Härligt att du har köpt klänning! Vad blev det för någon? Den vi kollat på tidigare el ännu mer prinsessig?

Tizia: Vad blir det för meny och tårta?

Lyckades provsmaka fyra av dem fem tårtorna i fredags.. Gott!

Skall kolla hur mycket dryck och snacks som gick åt på middagen o festen i fredag för 60 personer. Förutom att ha superkul passade jag även på att kolla in hur förberedelserna i köket gick till, han som hade hand om serveringen kommer även att jobba på bröllopet. Får se vilka kockarna under kvällen blir. Hm, kanske får ta tag o ringa min kock i veckan nu när den här festen är avklarad.

Och ta och ringa hon som skall göra mina blommor.

• Tx2

Troligtvis kommer vi ha åttabord, med på bordet kommer partner/vän sitta men inte nödvändigtvis inte mittemot el bredvid. Men i närheten i alla fall.

Jo, ibland kan man det

Teapot skrev 2009-03-01 14:52:34 följande:
    Tx2, tårta kan man ju inte få för mycket av
    Vet att det även finns en 20% rabatt på wranges i enjoy-häftet. Skulle använt den när vi köpte våra förlovningsringar, men lyckades hitta en rabattkupong i tidningen samma dag som jag skulle hämta ut dem. Trodde det var 1 april skämt!
    Meningen var att vi skulle använt 20%-rabatten på min vigselring, men min ring (o puts o gravyr) var billigare på nordstans guld (plus att jag kunde få den smalare än på wranges).
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!