• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Vad kul teapot. Sluta då genast att kolla på andra klänningar!

myrmor: växte inte din näsa då? Jag får hämta min blinbling i början på april. Kunde välja på före el efter påsk. Fanns det ens något alternativ?

hummle: vilken söt lillebror. härligt med en lördag som går helt i bröllopsfixande. Verkar som om du har koll på läget. Häftigt att din mamma skall sy klänningen.

• Tx2

wiii: på måndag skall dem skicka klänningen!

• Tx2

Tycker oxå ni får bli bättre på att säga nej o ch sätta ned foten. Tillsammans! Då funkar det bättre. Ni har ju dessutom en begränsing i lokalen. Hänvisa till det och att ni har en engen lista med människor som ni vill ha med under dagen.

• Tx2

Min lilla norska, som jag snappat upp från skille, säger att undertöy betyder underkläder

Igår var det släktkalas, visade sig att T´s svägerskas ena syster har gått floristutbilding, jobbar inte som det men har eget företag då hon gör smycken bla, men även blommor. Och hon ville jättegärna göra min bukett. Så nu blir det nog inte den enkla saken som jag tänkt mig. Skall bli kul att spåna idéer, hon hade jättemånga olika.

• Tx2

Skille: Mina vänner hade vigselpsalm skriven av Christina Lövestam (den blomstertid nu kommer-melodin). Psalm 201, en vänlig grönskas rika dräkt. Psalm 791, Du vet väl om att du är värdefull, fast den sjöng deras solist.

Här på sv kyrkans sida kan du se texten till 201:an www.svenskakyrkan.se/umea/usf-12/usf-15/15_ex_vigselpsalm.html

• Tx2

Här städas det. Våra föräldrar kommer på middag där vi skall prata om bröllopet. Lite ångest, för penga-frågan kommer säkert att komma upp. Och jag/vi blir nästan lite arga på mammsen att hon vill betala en del, speciellt när jag vet att dem inte har pengar och pappa pratar i sömnen om det och mamma funderar på att ställa in sitt firande när att hon fyller jämnt. Grrrr

.. och provdukas det. Skall se om jag kan ta något kort senare. Men vi har ratat våra gröna servetter, fel grön färg.. Grum- och bridzilla varning Tur att ikea har lång rettur-tid.

• Tx2

Förresten Skille: vad tyckte A om presenten?

• Tx2

Danielaa: Har du några bilder på er dukning? Tog några bilder, skall se om jag kan lägga upp några på bloggen i veckan. Fast jag hade lagt besticken på fel sida... lite trött idag Men det blir nog bra med vit duk och dem svarta tygbladen i mitten och lite gröna inslg i form av värmeljusen.

Middagen gick bra, även om det inte avhandlades alltför mycket om bröllopet. Visat bilder på klänning och studerat bilder på fästningen för att se om det går med rullstol o rullator, vi har kanske inte valt den bäst lämpade platsen för en del inbjudna. Nu skall våra mammor på jakt efter vita dukar. Tänkte vi skulle låna ihop det.

• Tx2

Oj, vilken prinsessa Danielaa!!

Hummle, bilder kommer nog först senare i veckan.

Kul med kocken Angelica! Fick reda på idag att vår kock har skurit sig rejält i armen och går gipsad, så han kan inte laga mat den närmaste tiden. Så det blir ingen provsmakning i februari.

Skille: Tänk vad en bra bh kan göra

• Tx2

T vill ha bubblor och jag vill ha rosor (vi orkar inte pilla bort alla frön el ris, dessutom får vi inte ha ris på vårt ställe).

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!