Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
Kanske därför jag är lugn För jag har bestämt mig för att inte ha kontroll och lita på att det blir en bra dag ändå.
Ungefär hur lång tror du att er vigsel tar?
Kanske därför jag är lugn För jag har bestämt mig för att inte ha kontroll och lita på att det blir en bra dag ändå.
Ungefär hur lång tror du att er vigsel tar?
Hm, tror jag föredrar det gamla (jag får ju behålla mitt efternamn)..
Undrar hur lång vår är. Vet att dem gjort om låtarna vi valt, får väl vänta tills vi träffa vf veckan innan. Men vi behöver nog ta oss en funderare igen på upplägget för dagen.
Sweetsun: jag tycker att det är så kul att din T blir så rörd! Min visar inte det minsta. Han har inte ens övat på sin nya namnteckning Min vill inte ha för puttinuttigt heller så det skall bli spännande att se hur det blir.
Hummle: Er kväll låter supermysig! Tycker definitivt att ni skall njuta och fira hur mycket ni vill.
Dem spraylimmade bara den sista sidan (alltså sista tomma sidan i själva häftet med omslaget). Jag har gluttat en hel del i det och det sitter fortfarande ihop. Tror även att dubbelhäftande tejp funkar lika bra.
Välkommen hem tekannan! Ny resa igen! Inte alls avis... Vill oxå åka till barcelona. Du får berätta om resorna på tisdag nästa vecka.
Va, jag som trodde att det var mig du var intresserad av. HÄr gick jag och hoppades
Myrmor: Vad kul att få springa på en massa visningar. Ni kan få hyra vår lekstuga el inreda ett rum i källaren
Sweetsun: Det borde hon hinna. Jag hoppas på att kunna lämna in min klänning idag för att korta den. Men hinner inte till den planerade tiden då jag var tvungen att jobba.
Teapot: Chokladbröd låter otroligt intressant. Kasta hit en bit så jag får smaka.. Svårt? Är det möjligt att få recptet och testa?
Myrmor, Skille: Min usa-resa vecka 21 är flyttad!
Snart dax att åka in till stan o få en ansiktsbehandling.
Mmm, låter gott. Nu vet jag vad jag skall göra på ledigheten om inte vädret blir bättre så jag kan påta i trädgården.
Min plan var att vi bara skulle ha 48 till våra 77 gäster men T som bestämt att det är bubblor vi skall ha tyckte att alla skall få så nu har vi 96 stycken (minus en som brudnäbben testade i lördags). Men jag tror att det räcker, alla vill nog inte blås och vill dem så kan dem låna varandras, man blåser inte slut på en.
Tizia, det blev väldigt bra. Besviken att hjärtstämplen inte var med
Angelica: Planen var att jag skulle åka. Ev blir det i sommar men jag tror inte det för det nya förslaget krockade med min semester. Men jag kan höra med mina kompisar som skall till NY v 21. Kan höra med vår kontakt i NY om hon kan ta emot caketoppern. Vad var det för hemsida?
Själv har jag haft en intressant dag... Fått ansiktsbehandling och sedan åkte jag til sömmerskan med klänningen. Där jag passade på att svimma för första gången i mitt liv! Så nu vet jag att man kan lägga sig ned i klänningen Efter godis o vatten så piggnade jag till och envisades med att jag skulle upp på bordet så vi kunde göra klart.. Nu skall jag trycka i mig en köttbit o vila på soffan.
Var nog en kombination av dålig sömn i tre nätter i rad (haft mycket jobb-stress), lite mat, definitivt för lite vatten och en två timmars ansiktsbehanfling o nagelfix.
Tizia: Jag tog en sömmerska nära olskroken, min kollega sydde om sin klänning där.
Vad trist när ni blev så överkörda med hallonen. Men ibland orkar man inte ta fighten längre.
Om du vill så kan jag ta med kompisen festprogram på tisdag så kan du kolla in hur hon har fäst papprena. Idag tetsar jag gummisnoddarna. Blir nog bra.
Danielaa: mm, vad gott med provbakelser. Får nog fixa något idag, T fyller år (och jag kan fira min andra födelsedag för i år då jag föddes på skärtorsdagen.. konstigt att pappa inte har ringt och grattat mig)'
baver: Nice! Bling bling!
Kan inte namnet, ligger på friggatan. Tidigare jobbade hon på Hanssons skrädderi i kompassen.
Haha, det var nog något av det roligaste jag hört. Måla pennorna..
Tack!
Tar med mig hennes festprogram o tar med mina snoddar, testat lite blir nog bra.
Inte alls avis, teapot...
Bantningen har jag skippat. Borde jag gett mig på det ändå..?
Vilken tur att du tycker om sena OSA och ja-svar..
Just nu har vi två bordsplaceringar, en ifall T´s 90-åriga mormor kommer el ej. Men vi har inte gett oss på att bestämma platserna vid borden än bara gruppera vid olika bord. Är skitsvårt att få till det bra.
Ja, just det. Här övas det på vals (hade hoppats på att slippa men T vill ha det), så nu sitter jag här och har ont i foten.. Känns sådär lockande och T tycker inte att vi behöver träna något mer än det vi gjorde nyligen, blev kanske en fjärdedel av sjösalavals om ens det. Funkar bäst när vi dansar själva..
Nä, jag sparkade till så hårt när han tog ett steg framåt istället för bakåt. Stackars tår.
Vad trist att dem inte respekterar er önskan. Kan dem inte åka hem tidigare om dem inte vill lämna honom för länge med barnvakten. El at bara en kommer...
Här sitter vi och autocad:ar och svär över bordsplaceringen. Kan man flytta på väggarna, hyra in perfekta bord el hoppas på att mormor inte är med på kvällen och att en (max) blir sjuk?
Usch så får man inte tänka. Sorry, men det är svårt att få til det bra.
Myrmor, du noterade mitt mail idag? Hade skickat till fel adress igår.
Har du en väldigt bra relation med henne? Om ja, så kan du skicka mailet. Annars tycker jag att det är Anders som borde ta upp det med sin vän, antingen genom att ringa el maila.
Wehiii! Nu går det undan.
Tre veckor kvar!
För Tizia oxå!
Fyra veckor kvar för baver!
Fem veckor kvar för Myrmor och Sweetsun!
Sex veckor kvar för Skille!
Och ni andra får vänta på nedräkningen lite..
Tror inte att ni vill tränas av oss med tanke på ur bra det går..
Mmmm, provsmaka bakelser lät gott. Haha, härligt att du håller fast vid prinsess-temat!
Här så påtas det i trädgården samt suttit i kuvösen i en timma på em. Inte bra, jag får färg fort och har nu fått lite linnebränna! Om vädret är bra till helgen är ni välkomna ut, är gräsänka.
Nä, nu skall vi iväg på middag med våra föräldrar.
Glad påsk!
Astrid, trist med det bemötandet.
Jag jobbar stenhårt för att bli av med bonnbrännan, jobbat i ett linne och flyttat runt banden som en galning. Dessvärre blir det lite rivmärken på armarna, blåsor på händerna och har grymt ont i kroppen. Kommer att matcha T fint på bröllopsdagen då han har en massa rivmrken då han kutar omkring i skogen med karta o kompass.
Skille: välkommen tillbaka
Danielaa: tror det blir jättebra med solfjäder-varianten. Just nu har vi två alternativa uppställningar av borden, en i fall mormor är med och en utan. Kanske dax att ta tag i placeringen av gästerna oxå.
Startar nya trådar ikväll!
MARS
7: hummle, Örgryte gamla k:a
MAJ
2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
2: Tizia
9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
23: Skille
JUNI
18: Stella2009, Grekland
AUGUSTI
8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé
OKTOBER
10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem
DECEMBER
31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée