• hummle

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Myrmor skrev 2009-02-15 18:50:56 följande:
    just det bibelcitatet brukar "ingå" i själva vigselakten per automatik, så kolla så det inte blir kaka på kaka bara
    nemas probelmas
    prästen frågade om vi ville BESTÄMMA vilka texter som skulle läsas o om vi lr någon ville läsa så d blir VI som bestämmer o HON som läser för d vågar vi inte göra hihi.

Tizia: ju närmre man kommer så blir d lite OJ shit va d finns grejer att fixa lr som man kan fixa extra m. jag kör nu m ÄHHH d fixar sej. bröllop blir d oavsett liksom. (även om jag känner att d finns sisådär i miljon grejer att fixa)
    råris o vildris sägs inte behövas sköljas annars så använder vi grötris som e rundare o tärnan min har sköljt 2 ggr o sa att d lätt börjar smula sej om man sköljer mer. sen så tar d lååång tid att torka dom så jag satte in i ugnen på 50 grade o skaka runt x antal ggr.

skille: hmmm drömmer mej bort o drunknar i ett gigantiskt blin-bling skrin d verkar som gubben din e ett riktigt kap

baver: tur att bytet INTE blev din ring iaf...

JO tjejer glömde säga. planen va ju faktiskt att hålla t hemma hos mor o hennes sambo men han kom på förra veckan att d finns en föreningslokal att hyra för liten peng. gissa om vi nappa?! så idag va jag där o kolla, den känns helt ok ska bara kolla vad vi måste köpa t. d blir ju mer rymligt m lokalen o så slipper vi oroa oss för att barnen gör nått i deras hem. så nu blir d planering IGEN men jag har tyckt att d har vart lite för lite på den fronten så nu kör vi

19 dagar kvar!!!
  • hummle

ÅÅÅÅÅÅ myrmor
    så nice... tok grattis! ett syskon t myran
    men fy för d där må illa topparna *blääää* men d kommer ju nått gott av d iaf

• hummle

När2blir1: va inne hastigt o kolla... min första tanke va precis som tx2, blir d för mkt både ringar o häng? tycker mkt om pappret kollade runt i d flesta trådar här på forumet för o finna texförslag men även på calligrafen o kortdesign.

ja alkohol kommer ju drickas frågan e ju i vilken mängd. vi kommer def inte dricka oss fulla men brudskål, nått t maten o t tårtan. sen så lyxar vi ju på hotellet oxå m skumpa. har så små barn som kommer vara m hela dagen o kvällen o vill att d ska känna igen mor o far...

ska boka hotell ikväll till oss på bröllopsdagen. får ta varje chans t påhitt när barnen e lagda o han jobbar borta. men d e ju ett fint o mysigt påhitt som jag innerligt hoppas uppskattas

• hummle

*ASG* texten där som jag skrev om att jag vill att barnen ska känna igen oss. lät lite som "ja annars hade vi supit redlöst" HAHAHA. men så e inte fallet. vill komma ihåg allt men njuta av d som serveras oxå i måttlig mängd.

• hummle

baver: NICE *dag-drömmer* mysigt att åka iväg bara ni som man o hustru/fru.

åååååå va jag längtar jag me t o kalla mej fru o gubben min för MIN MAN!!! o d kan jag göra om 17 dagar...
    WIIIIIIHIIIIII

nä nu raggar jag bilder på uppsättningar som en blådåre ska ju t frissan imorgon. grejen e ju att jag fortfarande inte bestämmt mej för vad jag ska ha i håret...
    min klänning kommer att ha små glimmande pärlor upptill o så ska jag ha ett pärlhalsband o armband. funderar på att ha en tiara men ska den vara "strassig" lr ha pärlor?! slöja blir nog inte bra t varken klänningen lr mej, känns inte direkt jag.
    *funderar o kollar vidare*

• hummle

inga pärlor utan typ strassaktiga yttepytte små "pärlor/stenar" som glimmar lite... bara pärlor på smyckena eg... funderar vidare
    ska kolla glitter, tack för tipset

o visst har d gått snabbt?! kan inte förstå att på lördag e d 14 dagar, 2 veckor kvar... e ju på mässan hela helgen o planerar springa runt lite o suga in d sissta bröllops idéerna

ja vigselprogramet har inte testats nått med skrivaren e ur funktion så jag väntar på den händige köpte dock papper på arkivet så jag kan testa men d blir omslag o ett papper i så som jag vill ha d. om d inte funkar ja då blir d skrift på omslagets insida o baksida så som du tipsade...

• hummle

Ska printa ut lite frisyrer som jag fastnat för men igår när jag kolla runt blev jag helt salig. D FINNS JU HUR MKT SNYGGT SOM HELLST får se vad frissan säger om vad som kan tänkas passa mej. förutom provuppsättningen ska jag klippa mej o färga lr slinga oxå så d tar typ halva dagen. e nervös för hur jag kommer se ut efteråt har inte gjort nått med håret d senaste året så allt blir ju en förändring.

danielaa: jag kommer vara där hela helgen då jag "jobbar" där för mors räkning. kommer smita iväg x antal ggr så man får bröllops feelingen som du pratar om vi lär synas!

myrmor: magsjuka e såååå blääää tycker synd om er *krya på er kram*

skille: ännu mer underkläder lr vänta kan man få för mkt utav sånt?! vad blev d om jag får fråga? jag har köpt delar av d ska köpa resten nästa lördag...

16 dagar kvar!!!

• hummle

tx2: åååå va jag blev sötsugen nu då. lycka t nu på ert kik o provsmakeri

testat skriva ut på papprena jag köpte på arkivet. d lyser genom lite grann men funderar på att skita i d då jag tror att ett tyngre papper kommer bli för klumpigt. texten på d lila omslaget kommer antalgligen vara en annan lila nyans, samma nyans som vi använde på inbjudan. så även texten på inlagan? kanman kalla den för d? ja d där pappret m all text under vigselgudstjänsten ni vet
    men nu funderar jag på om d ska vara nått bling på framsidan tsammans m bandet typ ett spänne lr så.

o gissa idag e d 15 dagar kvar villket betyder att imorgon e d exakt 2 veckor ts jag blir fru... AHHHH kan d bli bättre?! LYCKLIG, OTÅLIG, FÖRVÄNTANSFULL & NERVÖS!!!

• hummle

tx2: måste bara kolla med dej, va du på ikea vid 18 tiden? såg ut som du men va inte säker (vid ljusen). jag får för mej att jag känner folk jämt så nu har jag slutat hälsa för d har blivit pinsamt en del gånger. värre e d när person jag känner som kommer upp o jag ser ut som frågetecknet allan *ASG*

nåså girls, jag stiger upp i ottan o ska på ansiktsbah på morgonen sen blir d Bröllopsmässan hela helgen... hoppas vi ses

ha en snajsig helg, nu ska jag mysa mej ner i soffan m ett glas vin YAMEEE!

• hummle

PUST nu e jag hemma igen o precis klivit ur karet helt slut efter mässan. den jag kännde igen/såg av er tjejer här som jag träfat va SKILLE! men hon va såååå långt ifrån o jag bunden t mors bord/monter...
    har bestämt in och utgångsmusik nu iaf ÄNTLIGEN!!!

angelica: ta vara på dej o styrkekramar...

teapot: tänk va skönt m 10 månader istället för mindre än usch ibland känner jag som att jag missat hälften men d e la nerverna som spökar.

tx2: hade du kissar hemma?

NU e ännu en magisk gräns spräckt, mindre än 2 veckor kvar. närmare bestämt 13 dagar!!! skriver listor på sånt som ska köpas o packas o inte glömmas. mer snurrig nu än innan ju alla tänkbara senarion gås igenom o många e duktiga att komma på fler *Grrrr*
    imorgon ska här ringas runt o boka/beställa o dubbelkolla en hel del grejer.

JA just d... idag på g t konserthuset så ringde min svägerska o berättade världens nyhet dom ska GIFTA sej t hösten, han fria igår!!! FINLAND it is
    så d blir 3, inkl mitt egna, bröllop jag för gå på detta år!

natt kramar

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!