• hummle

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

tizia: ja d e så skoj att d snart e dax har inte gjort rispåsarna ännu men tänkte göra det nu i veckan. hur stora gjorde du d? andra tips/råd? riset torkade jag i ugnen men blåsen hade jag tagit om d inte va för stöket

12 dagar kvar

• hummle

skille: vi gifter oss 12.30 men vi e vana o gå upp tidigt m tanke på d tre små barnen (haha lät som d tre små grisarna )

hur många har tänkt att dyka upp? asså ni måste absolut inte göra d men så slipper jag få hjärtklapp den dagen när ett gäng halvbekanta ansikten dyker upp

tx2: funderade på tisdagen hos dej då m2b åker t norge onsdag t fredag men ser att ingen annan kommer då blir d lite problem eftersom jag inte har körkort.

Tizia: tack för info ska provklippa några påsar o se vilken som blir bäst.

nä nu ska jag laga lunch o sen kommer min fd granne som ska gifta sej i maj o hälsar på... har inte setts på minst ett halvår. BRÖLLOPSSNACK!!! *kan inte få nog nu*
    ses sen *vink*

• hummle

baver: e du i mina krokar, så kul... vart e du?

danielaa: vad ska ni ha för blommor? färg? o d e super fint m blomhjärta, me like

Tx2: PROVSMAKA PROVSMAKA!!! mumma, har ätit en del därifrån o d e aaaaa yameeee

klart ni får komma tjejer, kan inte hindra. ville inte från början att nån skulle komma pga nervositeten o alles men va f** gör d?! jag e såklart nervig men stolt och d vill jag ju att hela världen ska se

11 dagar kvar!!!
    vad säger ni om en träff INNAN bröllopsdagen min? lite peppning o sådär? hade vart kul för min del iaf

• hummle

skille: trevlig resa så ses vi inte innan så ses vi den 7:e

ringde precis församlingen o bekräftade om antalet gäster osv. våra avlda in o utgångs marsher kan blir ett problem. kantorn skulle höra av sej o bekräfta nu i veckan så nu e jag skit nervös...

jo tjejer hur har ni tänkt ang rispåsar/vigselprog? ska ni göra t d bjudna gästena enbart o lägga t några till lr kommer ni göra drösvis?
    vi vet ju antalet på d bjudna gästerna sen finns d vänner som inte blivit bjudna men som jag tror kommer komma iaf. ska vi se t att d finns t d m?

• hummle

Ja tanken va o göra några fler vigselprog o rispåsar får bara ta o räkna igenom HUR många extra

danielaa: käka middag på jobbets räkning låter nice, har aldrig gjort d men jobbar ju åt kommunen så d e d ju så ha så mysigt!
    o den där listan, shit va jag garva när jag såg den. men känner mej speciell o d e ju bra på den stora dagen

änglagård IN o himmlarna förtälja UT e tanken MEN d finns en cd o låna från församlingen där d finns ett antal musikstycken o d e d dom kan?! (känner mej lite petig nu men borde man inte vara flexibel?! i ett sådant yrke) men hon skulle ge allt till kantorn imorgon o så skulle hon i sin tur höra av sej till oss. så annars får vi välja om o jag tycker d e otroligt svårt. jag klarar inte d där vanliga marcherna som man ser på alla filmbröllop. garvar o känner mej obekväm o D e ju inte meningen.

• hummle

tizia: nämen va tråkigt ibland spelar d ingen roll hur nogrann man e, bara inte din fixa-vigselprog-dag!

teapot: MAGKÄNSLA visst e d magiskt att skriva på papper som brudpar. undra hur d känns sen när man e gift?! *längtar*

tx2: nä ingen TAM-TAM-TATAM... tråkigt?! har MÅNGA ggr kännt att d e bättre o göra andra nöjda för många runt oss har ju snackat just om deras favvo march. OJOJOJ va vi kommer göra många missnöjda för vi går vår väg o gör d vi känner

ja förrästen ni som ska ha peter som fotograf får ju se honom jobba live den 7:e...
    hemkommen från bahamas=solariumet annars o mina fräknar har poppat upp :-s men men
    JO jag dammsög m mina bröllopsskor, måste ju gå in dom ASG. m2b bara garva, förstår inte varför hihihi.

sov gott

• hummle

baver: fy m magsjuka krya på dej

SweetSun: här står d allt annat än still men har oxå haft sånna perioder. ett tu tre o så e d maj o du fattar inte vart tiden tagit vägen. jag blev lite lessen i ögat när d inte fanns nått mer o greja med så jag fixade lite till o göra.

äntligen: såg för ett tag sedan att d va scrapmässa o blev jätte sur att d lagt d på min bröllopsdag hehehe. känner mej inte alltid frisk som brud.

på lördag ska jag ränna runt i stan o fixa m d sissta. bla hämta våra ringar, hämta underkläderna, köpa papper på arkivet, handla lite på systemet o fixa vanlig dricka. söndag planerar jag att ligga på soffan o kolla på film efter film o göra precis ingenting. ja sen e d inte många dagar kvar, blandade änslor över d.
    förrästen jag har börjat drömma sjukt mkt om bröllopet o vaknar flera ggr per natt drömmt om när vi skrider in, när jag fastnar i världens krock på korsvägen o får traska i pissregn t kyrkan. nä usch o fy trode inte d skulle påverka mej SÅ mkt, visst nån dag lr så innan. men men...

jo rispåsarna e färdiga o ligger i galleriet, ska försöka fota caketoppern oxå här idag. väntar på att kantorn ska ringa IGÅR o gör hon inte d idag så då gör jag d!

ta hand om er i rusket

• hummle

tx2: motionspass va DUKTIG du e, säg t om du vill ha lite peppning härifrån så d inte blir årets första och sissta
    o klart man måste gå in underkjolen oxå, skönt o veta att jag inte e den enda som ser lustig ut om kvällarna. klart man kan sälja bubblor sen...

äntligen: samla krafter och lycka till, ha en mysig helg.

danielaa: ha en trevlig kväll

tizia: man måste ibland skingra sina tankar, man har ju ett liv både innan och efter bröllopet. hmm räkna e jag otroligt dålig på så jag köper mkt o d som inte går åt lämnas tebax lr äts/ges bort. o va kul m o bestämma meny o tårta, berätta mer sen *nyfiken*

vad d gäller bordsplacering så himmlar jag fortfarande m ögonen åt denna omöjliga uppgift. kan inte vara alla till lags o börjat bli MKT ego. som sagt jag vet att jag får bra placering, resten ja d får glädjas åt oss. e d inte vad dagen går ut på ?!

så nu har jag pratat m kantorn, låtarna va inga problem så helgen e räddad. ringt blommaaffären o lagt till pärlor i buketten. våra ringar e klara o svärmor va förbi tidigt imorse o lämna halsband o armband (finns att beskåda i galleriet)
    ska sola sen i eftermiddag o så blir d t att slappa i soffan så jag samlar krafter för morgondagen.

ha en trevlig fredag

• hummle

AAAAAAAAAAAA tjejer fattar ni "BARA" 5 dagar kvar o jag e som utbytt. Känner mej lite fjortis, olika känslor byter plats var 10 sekund o jag kan bara inte fatta det! om 5 dagar gäller d!!!
    känner mej helt oförberädd
    oroar mej o shit, allt på en o samma gång.

så förlåt om jag svävar ut lite mkt nu o dagarna framöver, läser allt o tänker på er iaf. svarar så gött d går.

skille o äntligen: välkommna hem

danielaa: GRATTIS!!! till klänningen

sweetsun: å d e så gött när folk börjar osa, blir ju mer påtagligt då

tizia: svarar veg som alla andra, enkelheten vinner!

teapot: ja fy för o trängas med folk, försök pricka in en "säker" shopp dag märkte själv att lördagen inte va nån lyckad shopping dag SÅÅÅÅÅ mkt folk men d va ju löning så.

tx2: (ha ha ha 3 av er som börjar på t o er har jag råkat lägga i följd)
    väntar m spänning med uträkning om hur mkt som gått åt så vi kan tilläggsköpa isåfall. o visst kan man äta för mkt tårta men tänk pos nu, nu har du ju smakat dej genom alles så vad blir d?

missat nån? sorry i så fall...
    jaha vad ska jag ta tag i nu då? känns som d e ur mkt kvar o ingen tid till d. ska hämta grejer både tisdag o onsdag kväll i stan. MEN d ska bli nice o träffas en stund.

jo vi ska ha en lr fler cds m mysiga låtar på i bakgrunden o i "pauserna" har ni tips mottages d tacksamt. ska be brorsan fixa d nu iveckan men han ville veta VAD han skulle ladda ner...

KRAM

• hummle

sitter o filar d sissta på placeringen nu,
    HOPPAS HOPPAS att det blir bra bara... :-S

Tx2: va e d för gästbok?! har ingen *skäms* ännu men kanske kan du inspirera?!

nä nu blir d ett snack med svärmor innan jag datar vidare
    ses imorgon då tjejer, ska bli kul.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!