• Teapot

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Förresten Tx2, om jag svänger förbi Gekås kan jag ju höra av mig om du vill att jag ska kika på plastglas?

• Teapot

Skille, GRATTIS!!! Håller tummarna för dig

Tizia, det beror ju helt på vad du får för 12000:- Vi betalar en del (9800:- ), men vi får mycket fotografering och mycket framkallat i det priset.

• Teapot

Hallå brudarna! Tänkte bara önska er en trevlig fika imorgon. Jag drar iväg till Sarajevo, ska bli spännande! Kram på er!

• Teapot

Ska dit med en elevgrupp och hälsa på ett barnhem. Känns lite delat, men jag hoppas det blir bra. Tillbaka på tisdag!

• Teapot

Så, tekannan is back in town Kommer hem efter att haft riktig sommar i Bosnien till ett grått Svedala. Nåja, skönt att vara hemma ändå! Fast ska snart iväg igen, på torsdag åker jag och S till Barcelona för att fira påsk

Shit, ni har verkligen producerat text, har läst igenom alla sidor nu och det finns så mycket att kommentera att jag säkert glömmer hälften.

hummle, GRATTIS till en månad som gift!!! Dagarna har verkligen rullat på... fira storartat!

Tizia, himlans snygga inbjudningskort

Tx2, åhhh, ring! Vill ha! Och är väldigt nyfiken på dig

Angelica, älskar dina puss-biler i galleriet!

Och alla ni andra, det verkar rulla på en hel del med bröllopsplanerna! Kul! Inbjudningar som ska iväg och prästprat och allt vad det är. Själv kom jag hem och upptäckte att S har engagerat sig i detta med bröllopshemsida! *wiii* Så har fått massa förslag på design, svårt detta... ska sätta mig och titta lite mer noga

----------------------------------------

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )

JUNI
    18: Stella2009, Grekland

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Teapot

*skratt* "väldigt nyfiken på dig" ...hoppas du förstår att det var ringen jag var (är) nyfiken på, Tx2!!!

Jo, jag ska berätta allt om resorna på nästa dejt

• Teapot

Å, nu har jag också spanat på hummle! Sitter här och suckar och drömmer mig bort... hoppas förresten att ni hade en mysig 1-månadsdag igår humlan!!

Tx2, hehe -det var antagligen en freudiansk felsägning

Och myrmor, är det inte lite mysigt att spana lägenheter? Hoppas ni hittar the one snart!

Daniela, även om vädret inte ser så strålande ut här just nu så hoppas jag ändå ni får en fin dag i botaniska!

Själv bakar jag chokladbröd Fick receptet av min italienska vän, det är supergott. Så jag väntar med spänning på att det ska bli färdigt och är lika gott som hennes!

• Teapot

Jag har ju bara recept till min förträffliga bakmaskin, men ska försöka knåpa ihop något så det kan passa normalbak också, hang on!

• Teapot

CHOKLADBRÖD
    Detta är en briochedeg, man kan göra den som en hel limpa eller som små bullar - då blir det 12-14 bullar. Har kombinerat mitt recept med ett jag hittade i Allt om mat.

2 ägg
    150 g mjukt (rumsvarmt) smör
    4 msk mjölk/vatten
    1 tsk salt
    3 msk socker
    5-6 dl vetemjöl
    25 g jäst
    100 g mörk choklad i mindre bitar
    Uppvispat ägg till pensling

Rör ut jästen i vatten och rör ner äggen ett i taget. Tillsätt salt och socker och arbeta ner mjölet. Arbeta in smöret och chokladen lite i taget. Degen är klibbig så försök jobba så fort som möjligt och håll degen kall.

Forma till bullar eller limpa, använd gärna brödform (enligt konstens regler skall man tydligen göra dekorationer ovanpå också av lite deg, men har uteslutit det här). Låt jäsa övertäckt minst en timme.

När briocherna jäst till sin dubbla storlek, pensla ovan­sidan med uppvispat ägg och grädda i nedre delen av ugnen, 225°. Små briocher gräddas ca 15 min och stora briocher 15?20 min.

Har inte hunnit smaka min egen än, men hoppas det blir bra!!

• Teapot

Äntligen 090822 skrev 2009-04-08 12:00:00 följande:

dregglar hysteriskt ........
    Ville bara meddela om att chokladbrödet var gott men lite kladdigt om det äts alltför nygräddat!
  • Teapot

Ni som har bubblor istället för ris... hur många bubblor har ni? En till varje gäst? Lyckades fynda i Sarajevo av alla ställen... i en hysterisk brudbutik, men har bara 48 bubblor och vi kommer ha ca 70 gäster. Så nu sitter jag och pysslar Men är rädd att jag köpt för lite...

• Teapot

Tizia, tycker du har gjort ett fint jobb med tavlan! Så himla pluttinuttigt känns det inte, det är ju utsmyckat och utan blommorna blir det ju snarare lite kalt. I like it! Smart lösning med placering av bord också...

• Teapot

Tx2, gått och svimmat? Hmm, säger som sweetsun - lite stress? Eller drogs korsetten för hårt!?

• Teapot

Tjoho! Nu är väskorna packade och om ett par timmar åker vi till landvetter för att ta oss till Barcelona Väderprognoserna säger regn, men vi hoppas på sol och värme.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOP!!!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!