• Myrmor

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Förlåt hummle att jag stör i fru-yran . Men kunde jag komma och hämta overallen nångång idag? A kommer hem från jobbet vid 16 och jag har elev mellan 18 och 19 annars kan jag när som helst efter det. Gäller även jackor, var det nån som hittade en(vi åker imorgon bitti om bara myran inte blir sämre.. sjukt barn IGEN). Inboxar mitt mobilnummer till dig hummle, så kan du messa under dagen. Kram på er!

• Myrmor

Tjoho!

Grattis i efterskott angelica, och grattis till nya jobbet!

Danielaa: Jag sjöng på ett bröllop där brudparets dotter åkte in på en pimpad rosa sulky (blommor och tjosan), kanske kan vara nåt?

Idag har jag fått se lilltvåan. 11+0 och bf 5 oktober, shit det är på RIKTIGT!!

Ses på torsdag!

• Myrmor

Blue är visserligen inte ett sånt hak där alkisar hänger, har ni varit där? Men vi kan väl ses där och promenera nånstans om vi inte trivs när alla kommit (även om jag lägger in ett veto mot fröken ohlssons, dyrt, dålig mat och knökfullt )

• Myrmor

och - jag glömde- grattis carolina!!!:-d

• Myrmor

Skit oxå, nu har det börjat blinka rött i planeringen Tx2, hade du de där länkarna till häftesidéer?

• Myrmor

Ska försöka rda mig loss i kväll (har egentligen 1000 saker att göra, lägenhetsvisning imorgon och här hemma ser det ut som om någon bombat loss totalt). Men vore mys med lite brudsnack, och att lämna ifrån sig sprit till tx2 och overaller till hummle

• Myrmor

Visningen gick åt skogen tyvärr, men bättre lycka nästa vecka! . Hänger hos svärisarna och myser med familjen över helgen. Nu börjar verkligen osa-arna bli klara, lyx! Snart dax att sätta sig med bordsplaceringar...suck!!

Tx2, fick jag de där länkarna på häftesidéer?? MInnet är gott men kort .

• Myrmor

OM ni inte är bubbelmänniskor skulle jag köpa asti, lambrusco eller nåt i den vägen. Sött och lättdrucket! Men kolla priserna på nätet, vårt bubbel var bara 3 kronor billigare än hemma på systemet. Lätt att bli lurad av danska kronan. Tokdyr just nu!!

• Myrmor

TJOHO!! Äntligen har telia fått hit ett modem och jag är online again!! Håller på och pysslar med häften, annars är läget under kontroll . Har fått lånelöftet klart nu, så nu blir det till att springa på visningar tills öronen blöder.. eller nåt .

• Myrmor

glömde

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg

JUNI
    18: Stella2009, Grekland

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Myrmor

Tjejerna... bridezillafasonerna börjar krypa fram

Tx2: Svimma??? Ät och sov flicka!! (ingen kraschbantning). Kan se det framför mig "knyt korsetten...aaaaaaahhh" som en riktig liten 1800-talsdam

Tizia: MÅLA PENNORNA??? Big picture, big picture

Nice med era ringar!! Teapot, ha det underbart! Gott med bakelser.. hmm vad har jag glömt?

Sitter för övrigt med bordsplaceringen, det är ju för katten HELT omöjligt!! Vem ska sitta med tråknissarna/på "barnbordet"/med den radikala galningen??? Börjar bli glad när folk osa:r sent och tackar nej, eftersom det blir lediga platser man kan pussla med . Några tips?

• Myrmor

Gaaaah!! Blir fullkomligt knäpp! Vi har bett om att få en barnfri fest, med undantag för ammande bebisar. Nu har en av A:s vänner sagt att de antagligen tar med sin son i alla fall. Grrr! Känns så himla taskigt av dem, deras son är till och med äldre än myran, och de har tillgång till barnvakt (men lillsnubben är inte så van vid barnvakt... HERREGUD, de har vetat om bröllopsdatumet ett år och har haft gott om tid på sig att låta honom vänja sig.). Känns helt taskigt att vi lämnar vår lilla hemma och så ska deras unge sitta där.. Blä! Och så är det en av A:s äldsta vänner, så man vill ju inte att de inte ska komma... Så nu har jag spytt av mig lite..

• Myrmor

Noterat och med glädje mottaget!!

Har bestämt mig för att skriva till mamman i fråga, känns helt surrealistiskt att inte säga något när så många lämnar yngre barn hemma. Hoppas att det inte ställer till för mycet problem, men om hon inte vill/kan komma får det väl vara så.

Tx2 skrev 2009-04-10 20:57:06 följande:
    Vad trist att dem inte respekterar er önskan. Kan dem inte åka hem tidigare om dem inte vill lämna honom för länge med barnvakten. El at bara en kommer...Här sitter vi och autocad:ar och svär över bordsplaceringen. Kan man flytta på väggarna, hyra in perfekta bord el hoppas på att mormor inte är med på kvällen och att en (max) blir sjuk? Usch så får man inte tänka. Sorry, men det är svårt att få til det bra. Myrmor, du noterade mitt mail idag? Hade skickat till fel adress igår.
  • Myrmor

Vad tror ni om detta?

"Pratade med Anders, och vi måste vara ärliga och säga att det inte känns bra att William kommer med till bröllopet. Han är jättego, men dels är det så många par på festen som också delammar som lämnat hemma sina mycket yngre barn. Det skulle kännas respektlöst av oss, och svårt att förklara för dem varför just han fick komma och inte deras barn.

Dessutom är han ju stor, och kräver aktivering på ett annat sätt än när han var bebis (som när vi var på bröllopet i somras och han var nöjd med att sitta i sin stol hela kvällen).

Vi vill verkligen inte göra er upprörda, och hoppas ni förstår vår situation. Hoppas att det kan lösa sig med barnvakt på hotellet som ni pratade om att ni skulle ha. Då kan du ju lätt smita fram och tillbaka om han skulle bli tröstlös."

• Myrmor

Har hyfsat bra kontakt med henne,men framför allt tror jag att det är henne man behöver "övertyga", inte honom..

Har mailat nu i alla fall, känns skönt! Hoppas de kan komma bägge två!

Tx2 skrev 2009-04-10 21:53:02 följande:
    Har du en väldigt bra relation med henne? Om ja, så kan du skicka mailet. Annars tycker jag att det är Anders som borde ta upp det med sin vän, antingen genom att ringa el maila.
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!