Inlägg från: Saggezza |Visa alla inlägg
  • Saggezza

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Gifter oss 1 augusti i Djurö kyrka på Värmdö. Bor i Stockholm (sambon är uppvuxen på Djurö) och skickar inbjudningar i februari är det tänkt men först måste vi bestämma lokal.

• Saggezza

Fyller på lite till!

AnRo09 - 8 augusti
    Juis31 - 8 augusti
    J D - 8 augusti
    Milosmamma - 29 Augusti
    Saggezza - 1 augusti

• Saggezza

Bondbönan: Jag håller med ovanstående talare, ni behöver inte ändra datum enligt min mening.

• Saggezza

Bondbönan skrev 2009-01-26 13:28:47 följande:
    Okej, tack!Men det är så typiskt. Min sambo och hans kompis har varit ihop med sina respektive i sex år, och så bestämmer de sig för att gifta sig med en veckas mellanrum!

Se det som en sån där sak ni kommer ha som ett roligt gemensamt minne istället. Om ni eller de sedan skulle känna sig obekväma med att had et så nära inpå så tycker jag att det är upp till det paret att flytta på sitt datum och inte automatiskt ni bara för att ni inte skickat ut save the date kort eller inbjudningar ännu...

• Saggezza

moche: personligen tycker jag att den här gav en bättre överskådlighet! Så jag tackar för den!

• Saggezza

Jag visste inte att det var förbjudet att diskutera andra ämnen tidigare heller... {#lang_emotions_tongue_out}

Mat har vi inte fått förslag på ännu från resturangen så tyvärr har jag inget att komma med ännu.

• Saggezza

J D: Jag har ingen åsikt om listan i sig men jag tyckte det var lättare att läsa den när den blev omgjord det var allt jag skrev om så jag vet inte riktigt varför jag blev indragen i diskussionen kring listans existens... Men absolut det vore bättre om den låg i TS.

Vi var på möte igår med ägaren och hon skulle sätta ihop en offert och en skiss över mat. Vi ska ha italiensk buffé med en efterföljande fruktbuffé. Vad har ni för några planer med maten?

• Saggezza

20090822: Håller med J D om vadå?

• Saggezza

J D: Sorry kände mig lite påhoppad bara men nu så är jag nere igen men fötterna stadigt på jorden...

Italiensk är ett måste för mig, mina rötter måste synas i något. Dessutom så finns det inget godare, enligt mig, än vad det italienska köket bjuder på Är så nervös nu för jag är så rädd för vad offerten kommer att hamna med bröllopet så jag kommer inte kunna koppla av på ett par dagar nu....

Pannacotta är för övrigt min favorit... *mums*

• Saggezza

AnRo09: Jag har två tärnor och m2b en bestman.

• Saggezza

MilosMamma skrev 2009-01-28 14:28:56 följande:
    Är det nån som bestllt tårta o det? Vi har en bekant som skulle baka , men nu vill hon nog inte längre då vi bestämt oss för en liten tårta och resten tårtbakelser. =/

Ja och så kom det jag fruktat haha! Vi ska ringa till ett bageri som ligger på "ön" där vi gifter oss men hon vill gärna att man har en cake topper redo så det är lättare för henne att planera tårtan, så nu letar vi efter en caake topper som vi vill ha.... Och jag har totalt underskattat svårigheten i det beslutet!

• Saggezza

En liten fråga bara: Ni som ska ha eran middag på en resturang kommer ni fixa egen dekoration eller har ni lagt det på resturangen??

• Saggezza

Jag vill gärna göra min egna dekoration för att jag är ett kontrollfreak helt enkelt och har en bild i huvudet hur jag vill göra men jag behöver lite ytterligare inspiration!

• Saggezza

JanetKim: Jag hade tänkt i början av februari men nu får det bli i slutet av februari(början av mars.

• Saggezza

Goaste skrev 2009-02-22 22:57:58 följande:
    Såg att de sålde ut savetter pålokala ica, en fpk med tio st servetter i varsin liten fpk. De som heter party www.cederroth.com/sv/Varumarken/Hygien1/Kropp.../Kan det var något att lägga ut på borden eller är det överkurs?

Vad ska ni servera för mat? Är det något kladdigt så är det ju en bra idé men annars så tycker jag att det kan vara lite överkurs.

• Saggezza

Goaste: Jag har alltid ett paket i handväskan (gud vad det där lät tantigt, men det är sant...) Det är perfekt om man blir kladdig eller nåt sånt. Så köpa kan man alltid! Men att ha på bordet på bröllopsmiddagen tror jag faktiskt är överkurs! {#lang_emotions_wink}

• Saggezza

Vi kommer att köra på catering till buffén. Men vi kommer nog att lägga 250-300 kr/pers (vi kommer att vara runt 62-65 pers) men då är det även inräknat med all nödvändig porslin, det är ju inte det billigaste priset men vi känner oss än så länge trygga med företaget i fråga så att det är nog värt de pengarna. (Skriver än så länge eftersom vi har råkat ut för en del strul av ett annat företag... så vi vill inte hoppas allt för mycket!)

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!