Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
Hejhej, vi gifter oss den 8/8. Vi har äntligen pysslat klart alla save the dates och sak skicka ut dem idag, puh. Håller på att få lite panik över checklistan, ja...
Hejhej, vi gifter oss den 8/8. Vi har äntligen pysslat klart alla save the dates och sak skicka ut dem idag, puh. Håller på att få lite panik över checklistan, ja...
Jag bor i Gbg .
Tja, vi har många tankar på resan men det är så svårt! Vi funderar mest på Maldiverna.
AnRo09 - 8 augusti
Juis31 - 8 augusti
J D - 8 augusti
Milosmamma - 29 Augusti
8 augusti tycker jag (såklart ). Skicka ut spara datumet-kort snarast så ska det inte vara ngt problem.
Vad bra, då kanske vi kan lämna det eviga tillägget på listan och diskutera ngt istället...
Eftersom det är lunch kanske vi kan diskutera mat . Vad ska ni ha för mat på era bröllop?
Jag skrev inget om förbud men persobligen tycker jag att det är trist att se att hela tråden förvandlas till en lista. Det kanske vore bra om TS lade in listan i inledningen till tråden och så får den uppdateras först när nästa tråd börjar?
Vilken typ av restaurang ska ni vara på då?
Nejnej, jag menade inget mot dig- jag tyckte också att det var bra att den blev mer överskådlig. Försökte bara svänga av till ett nytt ämne.
Låter gott med italiensk buffé Sagezza och frukt känns ju alltid fräscht!
20090822: mm, låter gott, vi ska också ha ostar som "efterrätt" eftersom vi tyckte att det blev lite väl mkt sött annars eftersom vi kör på med tårtan direkt efteråt.
Vi ska ha trerätters, troligtvis ngn form av pannacotta som förrätt, tapas till huvudrätt och ostar till efterrätt. Funderar på bröllopsbakelser istf tårta.
I mitten av maj, OSA i mitten av juni. Vi har skickat save the dates.
Nej, min fästman är lika intresserad som jag. Annars skulle jag inte ha gift mig med honom eftersom jag vill ha ett jämställt förhållande och därmed ett bröllop/äktenskap som berör oss båda lika mkt. Jag är underbart glad att jag hittade honom .
Hur orkar alla ni som gör det, med att planera själva? Vi har ändå haft ett år på oss (ett halvår kvar) och det har varit mkt att göra nästan hela tiden. Jag skulle aldrig pallat det själv. För att inte tala om hur oinspirerad jag skulle känna mig om min fästman inte var intresserad av att ta del av den planering jag lade ned. Hur motiverar ni er själva?
Eh, jaha, men jag tycker ändå att det låter som typiska könsroller och anledningen till att jag är ihop med min fästman är att han också är inne på att han inte vill leva så. Självklart är jag kär i honom också men det krävs ju lite mer för att ett förhållande ska fungera. Det är ju inte för hans kortdesignsintresse som jag är kär i honom utan för att han inser vad som är gemensamma projekt och anstränger sig att utföra det som sådana och inte bara by default tycker att det är tråkigt.
Sedan är det ju såklart bra att ni er nöjda med ert sätt att leva. Det jag mest av allt ville säga är nog att nej, alla har det inte så att tjejen planerar mest. Alla har det inte så och man behöver inte ha det så om man inte vill. Och om man vill det så tycker jag att man ska fundera på varför (precis som att jag funderar på varför motsatsen är viktig för mig).
Nåväl nåväl, orkar inte diskutera egentligen .
Men då kan man ju skicka ut save the dates istället. Om man som vi har många gäster som är nyexaminerade i maj så lär de inte kunna svara ja eller nej i mars-april eftersom de inte vet var de kommer att jobba i augusti.
Jo, fast jag läste någonstans att man inte ska ha för långt mellan utskick och OSA eftersom gästerna då glömmer bort att svara.
Vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i mitten av maj med OSA i mitten av juni.
Vad kul! Har du en länk till hela bröllopsalmenackan eller möjlighet att skriva ut vad alla månaderna betyder? Hade varit himla kul att veta .
Jag tänker skicka in vår när det är precis 4 månader, de tar ju lite tid på sig att handlägga ändå .
Jag såg att du gifter dig den 1/8 så du kan skicka in den nu. Den gäller i fyra månader efter utfärdandedatum. Namnändringsblanketten kan du skicka med i samma brev.
Men oj, inte behöver ni vara så streassde över era inbjudningar. Det är faktiskt egentligen alldeles för tidigt att skicka ut dem nu eftersom det anses oartigt att boka upp sina gästers tid så långt i förväg enligt Magdalena Ribbing .
Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i mitten/slutet av maj men då har vi iofs skickat ut save the dates till folk så att de har möjlighet att boka in i god tid om de vill,