Inlägg från: Bondbönan |Visa alla inlägg
  • Bondbönan

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

I dag fick vi ett save-the-date-sms från min sambos bästa kompis. De ska gifta sig helgen innan oss!!!
    Men det vet de inte om eftersom vi inte har fått iväg våra save-the-date-kort ännu!
    Tycker ni att vi borde flytta vårt bröllop nu? (Vi har inte bokat så mycket ännu eftersom vi ska ha ett enkelt borgeligt bröllop) Eller kan två killkompisar med flera gemensamma vänner ha bröllop två helger i rad?
    *kris*

• Bondbönan

Okej, tack!
    Men det är så typiskt. Min sambo och hans kompis har varit ihop med sina respektive i sex år, och så bestämmer de sig för att gifta sig med en veckas mellanrum!

• Bondbönan

Mmmm bröllopsbakelser...!!
    Låter roligare än cupcakes.

Vi har inte fått svar från vårat drömställe att ha middag + fest på ännu, så maten går inte att bestämma... *stress*
    Därför vet jag inte heller NÄR jag gifter mig!

• Bondbönan

"Tårtan
    Tårtan har en lång tradition och symboliserar äktenskaplig lycka och fertilitet. Bruden ska inte baka sin egen bröllopstårta, det för olycka med sig."

Hoppas du inte är skrockfull AnRo09!

Jag hade tänkt be min mamma göra "brudparet på tårtan"! Hon är riktigt duktig på att göra figurer i lera/keramik. Det hade känts kul att få en riktigt personlig caketopper!

• Bondbönan

Jag är skräddare...

"Den som syr sin egen brudklänning får gråta lika många tårar som hon syr stygn."

• Bondbönan

(När 2 blir 1): Håller med dig angående inbjudningskorten... Går man in i någon såndär pappersaffär blir man överöst med gulliga snuttedutt klistermärken, band och stämplar... beslutsångesten kastar sig över en och man vänder i dörren.

• Bondbönan

När min m2b tröttnar på mina frågor får man svar som tex att han vill ha transparent färgtema eller att han vill gifta sig i sin pyjamas om man vill prata kläder...
    Förstår dom inte att det är VIKTIGT att veta allt minst ett halvår innan?
  • Bondbönan

Vi har precis börjat planera. Har inte bokat något ännu (väntar med spänning på svar från några underbara alternativ)
    Jag tror att det bara är nu i början som han inte är lika "planeringssugen" som jag. Men vi har suttit ner och diskuterat våra "målbilder", gästlistan, drömmar m.m.
    Gemensamt inbjudningskortdesigns-intresse är dock inte skälet till varför vi är ihop!

• Bondbönan

När2blir1: vi ska ha barn precis 2 månader innan den stora dagen!!

Spännande att gifta sig strax efter en graviditet! Du får ha en klänning med lättanpassad snörning... Man vet ju aldrig i förväg om man får mjölkstinna jättebomber!

• Bondbönan
    Du vet, om du behöver råd så finns vi här.. det är därför vi är här, för att hjälpa varandra =)
    Självklart! Det finns många proffs, som du efterlyste, här! (tror vi i varjefall )
  • Bondbönan
    Ånej, det blev visst lite fel... Försökte citera dig, men jag håller med om att det ser ut som att jag också ska ha barn två månader innan... vilket inte är stämmer. Slarvigt av mig.
    Sorry!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!