Inlägg från: brud2009 |Visa alla inlägg
  • brud2009

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Lägger till mig på listan!
    Sitter just ni och funderar på vilken tid vi ska ha i kyrkan. Har bokat 14:30 men börjar känna att det blir för tidigt men samtidigt så har vi 2 mil till festlokalen och vi vill att gästerna ska mingla en stund själva innan vi kommer dit! Har tänkt att brudskålen ska vara vid 17.00!

Hur har ni tänkt med tider?

1 år- 22 augusti
    Saggezza - 1 augusti
    Mrs baom - 1 augusti
    Joplin09- 1 augusti
    Ouno - 1 augusti
    Lövings - 1 augusti
    CamillaMarcus - 8 augusti
    AnRo09 - 8 augusti
    Juis31 - 8 augusti
    J D - 8 augusti
    agiiwi - 8 augusti
    Hoppasbrud2009 - 8 augusti
    Brud2009 - 8 augusti
    underbara060709 - 15 augusti
    Mariya - 15 augusti
    LB5 - 22 augusti
    Anki82-22 augusti
    Milosmamma - 29 augusti
    Pärlan2009 - 29 augusti
    Majsan12-29 augusti
    090829 - 29 augusti

• brud2009

Vi kommer ha vår bjudning 2 mil från kyrkan!
    För att vara på säkra sidan ang. alkohol i församlingshemmet skulle jag skulle fråga när jag ringer så du vet säkert.

• brud2009

Vi ska träffa hovmästaren på tisdag nästa vecka, ska bli spännande och höra vad han har att säga. Vi ska ha tre rätters!

På tal om namn har jag och m2b samma problem! Vi hade kommit på ett nytt namn som var en blandning av våra nuvarande men nu visade det sig när jag ringde till prv att det redan finns men med annan stavning, uttalas dock lika så det var kört för oss. Bra att börja om från början då, suck!!!

• brud2009

Jag ska ha två tärnor, båda har tackat ja Ska i helgen titta på tyg och mönster med min mamma, om vi hittar något vi tycker om ska hon sy dem. Ska även titta på mönster till våra två döttrars klänningar som ska vara brudnäbbar!

Tårta eller rättare sagt tårtställning har vi bokat men inte smak och utseende, fick en lååååång lista med mig hem med olika fyllningar, blir inte lätt det där inte tur att vi får provsmaka de olika fyllningarna vi blir intresserade av

• brud2009

Vi kommer ha på restaurang och då ingår bordsdek. men vill vi ha någe spec. får vi fixa det själva. Vi visar på ett bord hur vi vill ha det sen "dukar" dom de andra borden lika

• brud2009

JanetKim
    Vad spännande, var har du beställt ifrån?
    Någon bild?

• brud2009

Nej, faktum är att jag skjuter på det hela tiden! Måste väl ta tag i det nu snart!!! Skulle kännas roligare om man var nöjd med sig själv bara Jaja det ordnar sig, några kg till bara!
    Sökte på nixas sida men hittade den inte

JanetKim skrev 2009-02-16 20:13:13 följande:

Jag beställde den i affären My lady i Eskilstunaoch det är en nixa 8532 fast i vinröd! (www.nixa.se) HAr inte riktigt hunnit med att fixa bild en men det kommer snart! Har du sett ut nån klänning än? MVH janet
  • brud2009

Tack! Den var jättefin!

Lövnäs skrev 2009-02-17 08:46:57 följande:
    Brud2009: Sökfunktionen funkar inte på nixas hemsida. Kolla in under bröllop o så klänningar utan släp. Den finns på första sidan. Lycka till!Jag börjar känna lite smått panik, bara ett halvår kvar nu o det känns som att vi har massor kvar att fixa... *hjälp*
  • brud2009

Verkligen jättelyxigt
    Själv så får man försöka samsas med allt annat som tydligen MÅSTE ligga på skrivbordet

Jättefina kort När2blir1! Måste oxå börja med våra snarast, vet ju inte fullt ut hur jag vill ha dem än. Sen är inte texten helt klar heller, eller det är info. bladet som jag funderar mest över. Några förslag på vad som bör vara med?
    Fyller 30 i slutet av april så tänkte dela ut de flesta då, så kan man spara in på några frimärken girig som man är

MilosMamma skrev 2009-02-17 12:25:59 följande:
    dessutom har vi sålt våran klump till dator så datarummet är tomt på skrivbordet så här blir min Weddinghörna, Höhö Lyxigt =D
  • brud2009

Då gifter vi oss på samma dag

Med stor förväntan skrev 2009-02-17 19:31:21 följande:

Vet inte om jag har skrivit det tidigare, men vi gifter oss 8 augusti.
  • brud2009

Vad roligt
    Har du någon bild på klänningen? Vad kostar det att hyra hos dem? Funderar på att åka dit någon gång snart!

Lövnäs skrev 2009-02-27 21:58:01 följande:
    Idag var jag o provade brudklänningar på Ingvors i Norrtälje. O jag kan bara säga att jag fann brudklänningen med stort B. En 7115 blir det o jag är bara så kär i den!Så den 3 april ska vi dit o beställa den, förhoppningsvis 1 stl mindre. Så nu börjar det banne mig kännas att det närmar sig Åhh vad jag längtar efter att få bära klänningen o få uppleva denna dag..Har alla ni andra redan beställt klänningen??
  • brud2009

Den var ju jättefin, förstår att du är förälskad

Lövnäs skrev 2009-02-27 22:35:54 följande:
    Klänningen finns att söka på om du söker på google... Nixa 7115. De hyr ut inte ut klänningar. Säljer bara. Dyraste klänningen kostar ca 7000kr o då är det en klänning med släp..Rekommenderar dig att åka dit!
  • brud2009

Jag gjorde första inbjudningskortet i går kväll/natt! Blev rätt nöjd så nu är det nog bestämt att de ska se ut så
    Bordsdekorationer har jag inte ens börjat med, ska träffa min kompis i veckan som ska göra blommorna så jag tänkte höra med henne och se vad hon har för ideér!
    På tisdag ska jag prova de första klänningarna, spännande!!!

• brud2009

Jag ska göra våra inbjudningskort själv och har väl mer eller mindre kommit fram till hur de ska se ut, men mer än så har inte hänt! Ska väl skicka ut dem i slutet av april/början av maj. Däremot så har jag bestämt klänning och ska köpa ring nu i veckan.

• brud2009

Idag kom min ring!!!!!
    Har även handlat allt material till inbjudningskorten, nu är det bara till å sätta fart

• brud2009

Nu är äntligen inbjudningskorten färdiga nu är det bara kuverten som ska skrivas

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!