Inlägg från: monkay |Visa alla inlägg
  • monkay

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Hej alla! Här är jag gärna med om jag får. Vi gifter oss 15 Augusti i Uppsala

• monkay

Vi gifter oss oxå den 15/8 och hade tänkt skicka ut inbjudningskorten i mitten av mars och OSA i slutet av maj...

Jag tyker bara det är bra att skicka ut dem tidigt, för som sagt, många gör ju sina semesterplaner i mars

JanetKim skrev 2009-02-06 22:54:08 följande:
    Håller på som en galning här hemma å klistrar klipper till våra inbjudingskort! Man har ju stora vitioner hur det ska bli å så i huvudet..... men sen kan man tycka för att uppnå detta så är det svårt!Tycker ni att det är för tidigt att skicka inbjudninskorten snarast. När Brölloppet är den 15 /8???
  • monkay

Men de kanske kan svara i slutet av maj eller början av juni som OSA ska vara?

Man behöver ju inte svara i mars bara för att inbjudningskorten skickas ut då...

J D skrev 2009-02-07 07:48:40 följande:

Men då kan man ju skicka ut save the dates istället. Om man som vi har många gäster som är nyexaminerade i maj så lär de inte kunna svara ja eller nej i mars-april eftersom de inte vet var de kommer att jobba i augusti.
  • monkay

Va roligt! När man dessutom hittar de perfekta skorna på rea då är det verkligen skorna med S

Goaste skrev 2009-02-13 20:48:48 följande:
    Köpte världens finaste skor idag, det är Skorna med stort S! Var inte meningen, kikade in på DinSko som hastigast. Kollade reastället och där stod ett par cremefärgade ballerinaskor med 1,5 cm hög klack och spetsig tå, helt i skinn. Det fanns ett par 39:or kvar, provade dem i de satt perfekt! Tror der var kärlek vid första ögonkastet Och priset...? 499kr nedsatt till 199kr! Känns som ett fynd. De är precis min stil, passar bra till klänningen. Bild kommer snart i galleriet
  • monkay

Blir nog en lite för lång resa, Ingvors brudbutik ligger i Norrtälje...

När2blir1 skrev 2009-03-01 20:43:19 följande:
    Vart finns Ingvors? Jag bor nämligen på tjörn. Kan inte åka hur långt som helst..
  • monkay

Men det var det fräckaste, skulle inte storlek 44 vara en "normal" storlek. Usch va jag blir upprörd och ledsen när jag hör om denna sortens bemötande.

Va är det för folk som står i brudbutiker egentligen. Jag har varit med om liknande grej för några år sen GRRR säger jag bara.

MilosMamma skrev 2009-03-17 11:23:01 följande:
    Ja gjorde det igår, de var ingen rolig upplevelse.Jag är ju på tok stor för att dom skulle ha nån storlek hemma till mej att prova...Dom hade bara normala storlekar sa dom.Visst jag har 20 kilo till min matchvikt som jag hade innan jag blev med barn, men va fan...Jag gick upp 40 kilo med sonen och 10 innan jag vart med barn...jag har gått ner 30 av dom nu...Men man tycker ju dom borde haft nån klänning i storlek 44?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!