Inlägg från: Lövnäs |Visa alla inlägg
  • Lövnäs

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Hej hej!
    Har skrivit lite i någon tidigare tråd om augusti 2009, men sen har det bara legat på is. Men nu är allt igång igen.
    Var på bröllopsmässan här i Eskilstuna i söndags o då fick vi en kick att fortsätta. Så idag har jag bokat tid till frissan för klippning, färgning o konsultation en vecka innan bröllopet o så självklart håruppsättningen på självaste bröllopsdagen.
    Den 15 augusti smäller det för oss.

Den 27 feb ska vi iväg o kolla på klänning, i maj ska jag på underklädesprovning..
    Nästa stora grej är att gå ner till guldsmeden för att se vad ringen kommer kosta..

/Madde

• Lövnäs

JanetKim: Vad fin den var!! Blir säkert superfin i vinrött. Är det brodyr eller pärlor på den?
    Vad kostade det att beställa klänningen på My Lady? Har de den hemma så man kan få se den?? Har varit in där några gånger, men de har inte haft så mycket hemma tycker jag...

Brud2009: Sökfunktionen funkar inte på nixas hemsida. Kolla in under bröllop o så klänningar utan släp. Den finns på första sidan. Lycka till!

Jag börjar känna lite smått panik, bara ett halvår kvar nu o det känns som att vi har massor kvar att fixa... *hjälp*

• Lövnäs

Igår bokade jag tjejen som vi vill ska spela på bröllopet. På fredag ska jag iväg o prova klänningar. Tärnan o min m2b följer med som smakråd.
    Nu börjar det kännas att det närmar sig. SKOJ!!!

• Lövnäs

AnRo09: Tråkigt att de inte lyssnar på vad ni vill. Men som de säger så har ju faktiskt vem som helst rätt att gå in i kyrkan.

Men jag håller med dig om att ifall du klart o tydligt talat om att du inte vill ha oinbjudna gäster ens till kyrkan så är det respektlöst av dem att inte lyssna på dig.

• Lövnäs

Ooo imorgon ska jag o titta på o prova klänningar. Vad skoj. Nu börjar det närma sig.

• Lövnäs

Idag var jag o provade brudklänningar på Ingvors i Norrtälje. O jag kan bara säga att jag fann brudklänningen med stort B. En 7115 blir det o jag är bara så kär i den!
    Så den 3 april ska vi dit o beställa den, förhoppningsvis 1 stl mindre.
    Så nu börjar det banne mig kännas att det närmar sig
    Åhh vad jag längtar efter att få bära klänningen o få uppleva denna dag..
    Har alla ni andra redan beställt klänningen??

• Lövnäs

Klänningen finns att söka på om du söker på google... Nixa 7115. De hyr ut inte ut klänningar. Säljer bara. Dyraste klänningen kostar ca 7000kr o då är det en klänning med släp..
    Rekommenderar dig att åka dit!

• Lövnäs

Brud2009: Tack! Har sovit dåligt i natt tyvärr, har drömt om den underbara klänningen

CamillaMarcus: Oki, på min klänning är det 16 veckors leverans. Så jag ska beställa min 3 april Roligt att ringen är färdig o att du är nöjd med den!

• Lövnäs

Min klänning är av märket Nixa Design. Butiken som jag ska handla från har den inte hemma i min storlek, o då tar det 16 veckor.
    Imorgon ska jag till Panduro o handla lite grejor till bordsdekorationerna. O till IKEA ska jag oxå o titta efter saker till bröllopet.
    Hur pass klara är ni andra med bordsdekorationer o dyl??

• Lövnäs

När 2blir1: Om du kan, så skulle jag rekommendera dig att åka till Ingvors när det är dags att leta klänning. Hon har mycket hemma, o passar klänningen kan du få med dig den samma dag.
    Fick sånt trevligt bemötande där. Kan knappt fatta det.
    Var på ett annat ställe 2 ggr innan vi åkte till Ingvors. O där var de snorkiga o "ville bestämma" vilken klänning jag skulle bära. O så fick jag höra att det är bäst att passa på nu, när jag har så stora klänningar hemma.
    Dessa kommentarer kom INTE från Ingvors..

• Lövnäs
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-01 18:18:44 följande:
    Vi ska träffa floristen i april så då ska vi bestämma allt sådant. Ska bli så roligt . Så än så länge har vi bara en idé över hur det ska se ut. Vi har bestämt oss för att köpa glasflaskor med patentkork (finns på ikea för 15 kr/st). Dessa gör jag en etikett till och hänger runt halsen med en blå läderrem, dessa ska vi ha vatten i. Då blir det enklare att bara byta ut, vi skaffar oss 2 uppsättningar. Och så blir det en dekoration i säg. Även favour askarna kommer ju bli dekorationer. Så förutom detta och blommorna ska vi bara ha några dekorerade fat med stora blockljus, ska inte ha ljusstakar eftersom vi tycker att det blir svårt för gästerna att se varandra då. Allt detta på vita dukar och en mellanblå löpare i mitten (som allt står på)
    [/citat]

Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen..
    JanetKim skrev 2009-03-01 18:59:50 följande:
    [citat]
    ja just nu så sitter jag å funderar på kostand på mat mm!
    Vad för mat ska ni ha? Vi ska ha buffe o räknar med ca 3000kr.
  • Lövnäs

Oj så det blev... Första gången jag använde mig av "citera"knappen...

Till sommarbrud skrev jag: Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen...

• Lövnäs
    JanetKim skrev 2009-03-01 20:09:13 följande:
    vi hadde tänkt poatisallad å kallskuret kött...å det tänkte vi gjöra själva men börjar på att tvivla om vi kommer att lyckas gjöra allt själv!Å sen hadde vi tänkt en summa som 3000-5000 kronor Vad innehåller eran buffe`? å hur många gäster kommer ni ha?
    Vi kommer ha 25 gäster varav 4 barn...
    Tar buffen från en Cateringfirma. 110kr/pers men så funderar vi på att oxå hyra porslinet så man slipper stå i köket dagen efter...
    En ganska enkel buffé ska vi ha. 2 sorters kött, potatisgratäng, 2 sorters sallad & bröd.
  • Lövnäs

Vi gifter oss 15 aug. Kommer att skicka ut inbjudningskorten precis i slutet av april o osa 1 juni.

• Lövnäs

Vad roligt med nya i tråden. VÄLKOMNA!!
    I torsdags ringde de från Smycka o sade att min ring finns att hämta i butiken...
    Tyvärr är vi sjuka, så den får ligga o vänta några dagar på mig. Vad spännande det ska bli att se hur det ser ut på fingret med 2 ringar...
    Trevlig helg!

• Lövnäs

Tråkigt att bli bemött så där nedklankande vad gäller provning av klänning. Det har jag blivit o jag gick inte tillbaka till den butiken mer...

Imorse var floristen här.
    Vi bestämde väl inte så jättemycket, blev mest skitsnack då det är en gammal vän till min m2b. Men jag visade iaf lite av de dekorationer vi ska ha, så hon vet ungefär vilken lila färg på blommorna jag vill ha. Skickade med några bilder på buketter som jag tyckte var fina, så på onsdag ska vi ses igen o då ska hon ha med sig några snittblommor så jag får se hur de ser ut i verkligheten.. Tycker det är jättesvårt att bestämma utifrån en bild...

Har idag fått veta att mina föräldrar, ja eller pappa, bokat en stuga när vi gifter, men att de åker till den, dagen efter vi gift oss. Är inte ledsen för det, men hade nog trott att de skulle hjälpa till med städningen av lokalen den fm o att vi sen skulle ha presentöppning hemma hos oss, men så blir det ju inte nu. Vet inte hur vi ska göra med presentöppning... Hur gör ni andra??
    Sorry att ni fick mycket att läsa..

• Lövnäs

Vi får se hur vi gör med presentöppning, försöker förmedla lite fint till våra gäster att vi vill ha bidrag till ny "allergivänlig" (säger man så) dammsugare o så önskar vi oss bidrag till den "riktiga" bröllopsresan i vår... O då kanske man ändå kan öppna dem under middagen. Vi ska ju inte ha fest eller dans efter buffén.

Städhjälp har vi redan ordnat. Flera av våra vänner ställer upp på det. Känns tråkigt att de hjälper oss med det, men vi är ändå glada för det... Lite dubbelmoral
    Sista veckan i augusti ska vi låna mina föräldrars husvagn, bara för att få komma bort lite, själva. Dottern tar SÅ mycket av vår energi så hon ska få vara på sitt korttids, jag tror att det kommer gå jättebra.
    Vi tänkte åka ner till Småland o Skåne.. Vad rekommenderar ni att vi ska åka o uppleva??

• Lövnäs
    Birana skrev 2009-04-02 21:57:33 följande:
    Idag sa min (dumma) tärna nej tack till att ordna festen. Lite lagom försent så där! Utan förklaring och via mail, lite lagon personligt så där. Min syster är det förresten!
    Men vad säger du?? Vilket dåligt sätt att säga det på o inte ge någon förklaring! Stackare! Har ni hunnit fixa någon B-plan??
    Mvh. Madde
  • Lövnäs

Idag har jag varit o köpt klänning o m2b har köpt ny kostym, väst o plastrong... Vi är så nöjda.
    Det enda vi har kvar nu att köpa är drickat till middagen... Sen kan det gärna bli augusti för vår del. Hur går det för er andra med planering o förberedelser?

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!