Inlägg från: sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud2010

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Hej!
    Gifter mig också i augusti.
    1 Augusti i Vårdsbergs kyrka.
    Har bokat:
    kyrka
    lokal
    catering
    fotograf
    bestämt tärna, marskalk och toastmaster
    inbjudningarna är skickade, måste veta tidigt eftersom cateringbeställningen måste in så fort som.

Så jag känner mig rätt lugn :)

• sommarbrud2010

W2B Blom skrev 2009-02-05 22:08:01 följande:

När ska ni skicka ut inbjudningarna?
    Vi har redan skickat iväg våra. Vi måste meddela cateringfirman så fort som, jag gör alla festprogram och sådant själv så jag måste ha lite tid på mig och dessutom jobbar väldigt många inom vården så de behöver veta det för semester och sådant. Det är många långväga och då vill vi ju ge dem en rättvis chans till att fåihop alla helger i semestertider.
  • sommarbrud2010

Trodde också man kunde beställa runt 1 månad innan men pratade med den florist vi ska ha. Vi ska gifta oss 1 Augusti och hon ville ha beställningen så fort som möjligt men senast april/maj. Det beror säkert på vilken florist man ska ha men jag råder er att ringa och fråga för säkerhets skull.

Goaste skrev 2009-02-09 07:50:01 följande:
    min svägerska frågade mig igår om jag ahde beställt bukett än. Nä inte än, sa jag då men började bli lite fundersam. Vi gifter oss 22/8. När beställer man bukett, kanske iofs skiljer lite landet över... Men jag vill ju inte bli utan!
  • sommarbrud2010

Jätte fina kort. Påminner lite om min design på festprogrammen haha, så vi har samma smak :D!
    Om du vill kan jag maila dig min mall, vill inte lägga in den här, blir så konstigt då.

När2blir1 skrev 2009-02-17 10:54:19 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta "innehållet" till ett inbjudningskort? Alltså vad och hur man skriver?Jag har noll koll..
  • sommarbrud2010

D 13 skrev 2009-02-17 17:13:31 följande:

Jag står gärna med i 1/8 också. Jag har inte skickat inbjudningarna än men de är gjorda. När bör de skickas ut? osa datum?
    Då ska vi gifta oss samma dag :D. Vi ville vara ute i tid eftersom det är mycket som hänger på hur många som kommer. Gör alla festprogram och sådant själv. Dessutom är det ju många som ska bestämma sina semestertider snart och min del av släkten kommer få åka en bit och vill kanske passa på att sammankoppla bröllopet med lite annat. Därför har vi redan skickat ut våra och OSA är satt till 1 April.
  • sommarbrud2010
    LadyLuck skrev 2009-02-18 16:30:52 följande:
    Hej hej!Känns bara så bra allting..kyrka klar 29 aug och fest på tomten i tält! :) Allt är lixom spikat! Har fått 6 olika offertet från tältuthyrare...har ni några tips???? Rekommendationer eller så på tält?Kram
    Om ni inte har möjlighet att sätta upp dem ett par dagar innan skulle jag rekomendera att kolla på vad det kostar att få med golv... Varit med om att det regnat dagen innan och det var ganska lerigt när man hade gått omkring ett par personer på gräsmattan... Inte så kul om man då dessutom är snyggklädd... och inte för dig som är klädd i vitt..
  • sommarbrud2010
    När2blir1 skrev 2009-02-19 15:21:48 följande:
    Tusen tack! DET HJÄLPTE EN HEL DEL!!!
    Så bra, glad att vara till hjälp :D
  • sommarbrud2010

Vart bor han? :P

AnRo09 skrev 2009-02-20 08:22:26 följande:
    Jag är sååååå himla glad!När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!Förrätt: skagentoastvarmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)Efterrätt: inte klart änVar bara tvungen att skriva av mig lite....
  • sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-20 20:58:15 följande:
    Sommarbrud2010I värmland finns han.
    TYPISKT :P
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!