Inlägg från: Juis31 |Visa alla inlägg
  • Juis31

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Hej!
    Jag hänger gärna med här i den här gruppen..

Bestämde datum igår,ringde och bokade kyrkan de blir den 8/8-09.

Sen vet jag inte riktigt mer hur jag ska gå tillväga,pratade med mina tärnor igår o dom ställer så klart upp om de är nåt o göra,men de känns ju som att de är sååååå länge kvar innan man kan börja på "riktigt" med planeringen:)

Vad är de här "Save the dates" ni pratar om..hur skriver man de,på ett snyggt sätt..??

Haha,känner mig sååå lost i de här,men vill såklart att de ska bli så bra som möjligt..:)

• Juis31

Fyller på med mitt anv namn i listan..

AnRo09 - 8 augusti
    Juis31 - 8 augusti

• Juis31

Ändrar stavningen i mitt alias,petig som jag är.

Saggezza - 1 augusti
    Mrs baom - 1 augusti
    Joplin09- 1 augusti
    Ouno - 1 augusti
    Lövings - 1 augusti
    AnRo09 - 8 augusti
    Juis31 - 8 augusti
    J D - 8 augusti
    agiiwi - 8 augusti
    underbara060709 - 15 augusti
    LB5 - 22 augusti
    Anki82-22 augusti
    Milosmamma - 29 augusti
    Pärlan2009 - 29 augusti
    Majsan12-29 augusti

• Juis31

Hallå!
    Har en fundering..
    Vart ska ni ha eran bjudning nånstans?
    Vi har lite svårt att bestämma oss..tänker mycket på smidighet osv,så de inte blir för långt för våra gäster att färdas efter vigseln..
    Är de nån som bokat församlignshemmet till kyrkan ni gifter Er i?
    Får man förtära alkohol i församligshem?

Kanske knasiga frågor men innan jag ringer o bokar upp mig så kan de ju va bra o veta sånt..

• Juis31

Ja precis,självklart måste jag fråga innan jag bokar..!!
    Ska kika runt lite till..vi bor i en liiiten by i djupaste småland så de är inte helt lätt o hitta nåt o har festen i på nära håll..*suuuck*..Men jag ringer imon ang förs.hemmet så får vi se!!
    Tack för svar!

• Juis31
    moche skrev 2009-01-27 21:26:11 följande:
    När skickar ni andra ut era inbjudningskort? Vi har många långväga gäster som vi måste ta hänsyn till avseende boende and so on så när skickar man rimligen ut inbjudningarna? Save the date-kort känns så avslöjande så det vill jag allra helst undvika
    Vi har också långväga gäster vi behöver ta hänsyn till,o då vi gifter oss nästan mitt i semestern så tänker vi skicka ut våra inbjudningar i slutet på februari början på mars,för att våra gäster ska kunna boka boende och planera in..något tidigt kanske,men vi skickar heller inga save-the-date kort,då vi tycker de är lite avslöjande!!
  • Juis31

Jag ska ha 2 tärnor o min m2b ska ha en bestman..tärnorna har tackat ja

Oj,vad ni är flitiga,jag har inte ens skänkt en tanke på tårtan än,har fullt upp med o planera hur jag ska gå tillväga med inbjudningskorten,antingen ska jag köpa eller göra själv..har heller inte hittat nån lokal än,ringde pastoratet om förs.hemmet idag,men dom skulle återkomma om huruvida vi fick ha med oss alkohol eller inte där..men dom har inte ringt igen,så de blir nog inget med de..får spåna vidare på lokal!!

Min bror äger ett kondis så tårtan kan vi nog få därifrån..så de är inget större bekymmer..än!!

• Juis31

Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)
    Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??
    Vi ska gifta oss 8 augusti!

Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?

• Juis31

Tack för alla svar:)

Inbjudan blir skickad på måndag...wiiiee..känns så overkligt,men samtidigt så himlans spännande..ska bli så otroligt roligt o se allas reaktioner!!
    De är inte så många som vet nåt:)

Extra roligt ska de bli att kunna ventilera sina tankar med familjen..nu när dom ändå får veta!!

Nu ska här skrivas adresser!!

• Juis31
    När2blir1 skrev 2009-03-06 13:31:17 följande:
    Vi ska oxå gifta oss den 8 augusti och ska skicka våra i dagarna här nu, de är klara bara att skriva ner alla adresser på kuverten så finns det ingen återvändo! hihi
    Jag har plitat ner adresserna på kuverten nu,tog nåra timmar,men väl värt de..:)..Kruxet är att de fattas 2 adresser,hittar dom ingenstans,varken på eniro eller så..hm,vill ju inte gärna fråga dom heller,för då fattar dom..:/..får spåna vidare..alltid finns de nån som har adresserna..!!

Har bestämt mig för o skicka på måndag,för då vet jag att alla har dom i nästa vecka..goooosch,de är ju så spännande..som julafton..

Nu är de "bara" resten kvar...
  • Juis31

Ja men precis,de är ju så roligt.
    Vi har med bjudit några som jag tror inte förväntar sig att få komma..min M2B:s släkt är de ju,men inga vi umgås med sådär..

Men hur som haver..kuuuul ska de bli!

Längtar

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!