Inlägg från: Mitt hjärta 2008 |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta 2008

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

När2blir1 skrev 2009-02-26 14:17:40 följande:
    Hur ligger ni andra i planeringen som gifter sig 8 augusti??Känns som om jag ligger efter hur mkt som helst..
    Vi gifter oss oxå den 8/8-09 och har kommit en bit på vägen.. men jag tycker ändå det är mycket kvar

Hitils har vi fixat:

Kyrkan
    Festlokal
    Tärnor, näbbar, värdpar
    Klänning
    Ring
    Väska, tiara
    Frisör och smink
    Fotograf
    Dj in a box
    Den mesta spriten från Tyskland (öl och vin kvar att köpa)
    Inbjudningskort
    Tackkort, blank insida (beställde dom samtidigt för enkelhetens skull)
    Transport från kyrkan
    Festhäfte och vigselprogram
    Vissa dekorationer och servetter
    Solosång i kyrkan
    Bokat svit till bröllopsnatten
    Köpt organzapåsar till ris

Ja det var nog det mesta just nu... Måste ta tag i att boka buffén nu i veckan...

Vad ska ni andra bjuda på för mat?

Och sen borde jag verkligen ta tag i och gå ner ett par kilo i vikt, varför är det svårt att ta tag i det? *gahhh* Någon mer som ska ner något kilo? Kanske kan peppa varann?
  • Mitt hjärta 2008

Ja, vi har jobbat på en del... men jag är sån som person. Skulle jag spara saker till sista stund hade jag typ fått panik och gått i väggen..
    Jag har ett kontrollbehov utan dess like, och det kan vara oehört jobbigt! Önskar att jag kunde vara lite mer spontan faktiskt!

Idag fick jag däremot sinne på Albrekts guld. Vi har beställt ringen i december och den skulle komma i februari sa dom. Ringde dit idag och ja... ingen ring hade kommit! Och nu visste dom inte ens om de skulle ta in den mer! *GAH* Så antagligen blir det att leta ny ring *surar*

• Mitt hjärta 2008
    sommarbrud2010 skrev 2009-03-03 16:21:54 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-02 21:39:01 följande:
    Gud va dåligt. Varför har de inte hört av sig för???De ringarna ni ville ha, det finns ingen annan som har dem?
    Jo anledningen att de inte hört av sig är att de hade gjort av med lappen med mitt telefonnummer Verkligen urdålig stil av dom. Sitter och kollar lite andra ringar på nätet och funderar starkt på att välja en annan ring från annat ställe.
    Hon lovade förövrigt att ringa tillbaka idag, men än har ingen ringt. *surar ännu mer*
  • Mitt hjärta 2008

hallå där såhär på lördagskvällen

Jag vet inte om jag ska skicka iväg inbjudningarna nu i veckan, gubben min tyckte det var förtidigt men jag tycker att det är OK. Någon som ska avvakt lite till, eller skickar alla nu?

Igår var jag och betsällde brudbuketten Vi har en lokal liten handelsträdgård i byn och de odlar bara rosor. Underbart vackra rosor av alla dess olika slag! Det blir en droppformad bukett i lila och vita rosor. Där kommer även finnas någon annan blomma i, vilken vet jag inte riktigt- jag gav floristen fria händer Och sen kommer det slingra sig hjärtan på tråd genom buketten.
    Corsage till mannen och våra små söner, kransar (till håret)till mina systerdöttrar som också ska vara näbbar. Tre buntar extra rosor till dekorationerna på bordet. Detta till det sammanlagda priset av 1600:-, helt OK tycker jag!

Sen drog vi vidare till Albrektsguld och pratade med butikchefen! Det löste sig bra och de har lyckats få tag i en ring hos en annan butik Den skickades i torsdags och jag kan hämta den på tisdag! Så skönt att det löste sig, och för besväret fick jag lite rabatt och det uppskattas ju alltid

• Mitt hjärta 2008

Milos mamma: Har du börjat göra festhäfte, vigselhäfte? Annars är det sånt man kan pyssla med redan nu.
    Beskrivning av gästerna om man nu vill ha det i festhäftet..

Lite tips

• Mitt hjärta 2008
    När2blir1 skrev 2009-03-10 10:31:43 följande:
    Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!
    Om du lämnar din mailadress så kan jag skicka över dom jag har fixat med. Har dom senast uppdaterade på jobbdatorn, så jag kan skicka dom imorgon om du vill
  • Mitt hjärta 2008

Hej på er

Alla ni som väntar på festhäfte, jag fixar det imorgon! *lovar*

Igår var jag och hämtade min ring, oj vad bra det blev =) Jätte glad och nöjd!Sen for vi vidare till lokalen (folkets hus) för att mäta bord, kolla porslin osv. Kommer bli helbra där fanns det mesta som kan tänkas behövas och sakerna var i gott skick!

Nu måste vi ta tag i att beställa maten. Vi har tänkt catering, och buffé till våra 70 gäster. Hur många personal tror ni man kan komma att behöva? Jag tycker det med maten är den värsta biten att planera faktiskt.

• Mitt hjärta 2008

Yes, idag har vi bokat maten!

Det blev snittar till bubblet vid ankomsten, gourmetbuffè, och efterrätt. Detta till 70 pers fick vi ge 10.500:- för.
    Sen anlitade vi tre personal á 140:-/tim. Räknade att vi kommer behöva ca: 15 timmar med personal totalt. Så typ 2100:- kommer det gå lös på. Känns riktigt ok, faktiskt

• Mitt hjärta 2008

Ja det hoppas vi verkligen på Ska ha semester hela augusti och har betällt massssssor av sooool

Just nu står det stilla här i all planering och tankeverksamhet om bröllopet... hela familjen är däckade i feber, snuva och hosta.

• Mitt hjärta 2008

Nej men Milos mamma *kramar om* Vet inte riktigt vad jag ska säga.

Usch jag lider med dig! Oförutsedda utgifter är verkligen inte roligt!!

Men hur ser det ut? Har ni betalt något redan eller står allt på vänt för att inhandlas och betalas?

• Mitt hjärta 2008

Ja då är det ju en del tusenlappar kvar innan det är i hamn alltså.

Men kanske kan ni göra så att ni har betalbar? Fast visst, man får ju lägga ut pengar sålänge.
    Favors, det kan man hoppa över, det behöver ni inte lägga pengar på.

Jag vet inte vad jag ska tipsa om. Hur känner ni för att skjuta fram bröllopet lite i tiden så ni hinner spara ihop igen?
    Förstår att ni verkligen inte vill det, men det är kanske den bästa lösningen trots allt?

• Mitt hjärta 2008
    MilosMamma skrev 2009-03-25 20:13:52 följande:
    men allt annatAlla våra släktingar även dom som bor i utlandet har fixat med sina samestrar och flygbiljetter och så... känns jäkla elakt o strunta i det då.Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-25 20:11:02 följande:
    Nej då blir det genast mycket värre att ställa in. Jag kan verkligen inte råda dig i detta känner jag.
    Jag hoppas innerligt att det löser sig på bästa möjliga sätt för er!
  • Mitt hjärta 2008

Klart att du får Augusti09!

Själv bor jag i Landskrona föresten

• Mitt hjärta 2008

Men Lödde är ju ännu närmre Vi gifter oss i Annelövs kyrka den 8/8

• Mitt hjärta 2008

Hellooo, har varit på panduro idag och shoppat lite till placeringskort, samt dekorväv som jag ska ha på borden.

Vad har ni andra för tankar kring dukningen? Hur ska ni göra och vad ska ingå i en dekoration på borden?

• Mitt hjärta 2008

Idag har vi varit på bageriet och beställt tårtan. Det blir en chokladmousse tårta, men bisqvi botten och hallonfyllning. Den kommer sen dekoreras med vita kallor och några gröna blad. Längst ner på tårtan kommer det läggas en pärlkant.
    Kostade 30:- biten så det blir 1800:- för bröllopstårtan... oooops! Men vad gör man??

Vad har ni andra beställt/ska beställa för tårta?

Vi fick en fin påskpresent av svärisarna 20 000:- till bröllopet! Underbart härligt snällt av dom, vi blev så paffa för vi hade verkligen inte räknat med något ekonomiskt bidrag.

Glad påsk på Er föresten!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!