Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!
Inbjudningskorten skickar vi ut i mitten av april, de fär färdiga med porto och allt. Nu till helgen ska jag och blivande maken åka till Båstad och Halmstad för att fixa det mesta inför bröllopet. Har tid på festlokalen för avsmakning av menyn kl.11:30 på fredag, vi ska diskutera dukning och servering. Vigselprogrammet är färdigt och Festprogrammet ska bara fyllas på med bordsplacering och lite fakta om var gäst. Bandet som ska spela har fått sångerna som ska vara under middagen och tjejerna som ska sjunga i kyrkan har fått texter och noter på de tre sångerna. Vi ska boka tid med Präst, fotograf och konditor för genomgång. Nu på fredag kommer vi även kolla in vart vi vill bli fotade och bestämma platser för det, skönt att det äntligen börjar hända något i planeringen. Ska passa på att träffa tärnan och hennes sambo samt mina föräldrar under helgen. Jag och blivande är inte det minsta stressad över situationen däremot så är alla andra inblandade det. Ringen är ju redan klar och ligger väl förvarat i kassaskåpet. Alla blommor är beställda samt att alla kläder är fixade. Presenter till medhjälparna är bestämda och klara. Bröllopsresan är bokad, mina nyinköpta selar till mina hästar kommer på fredag och vagnen är nyrenoverad. Konsultationstid hos frisör och sminkös är klart. Härligt, härligt. Inte mycket kvar att fixa för min del.