Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

D 13 skrev 2009-01-30 17:30:07 följande:

ojoj det var väl inte så mycket kvar att planera då? eller är jag naiv och tror att jag har koll på läget, har bockat av allt som du har med på listan, mern jag har problem med festen, vi bor i Dublin och skall gifta oss i sveige, och vi vill ha en brak-fest. Någon som vet hur man får tag på DJ, band eller trubadur som kan gå hem hos svenskar och irländare???
    Ett svenskt wannebe irländsband som heter QUILTY är himla härliga :) (inte helt säker på om de gör privata spelningar men kolla hemsidan)

Hej alla förresten! 22/8 smäller det för mig :) Idag ska jag ut och kolla på spets till min klänning (vän till familjen som syr den).

Jeffa: Går det inte att sälja klänningen på blocket eller så? Kanske du förlorar någon tusenlapp på men det är väl värt ett försök så kan du ju få drömklänningen i rött? Finns ju ett säljsida här på BT också.
  • andbeyond

Goaste:
    Måste kännas härligt att få basunera ut det hela. Och vilket fint datum det är sen! En fin dag :)

• andbeyond

Hej!

Jag ska ut nästa vecka med mina tärnor och titta på tyg till deras klänningar (min bästa väns,en av de två tärnorna, mamma ska sy dom gratis, så himla snällt!) Ska kika lite på spets till min klänning också då den ska sys av en vän till familjen. Så fort vi bestämt tyg ska vi ut och köpa saker till inbjudningskorten och göra dem. Ska försöka skicka ut dem i mars så folk kan planera sin semester - att skicka ut dem då borde väl räcka?

Så himla roligt att saker och ting börjar röra på sig. Har köpt in två hjortar också så vi kan göra tjälknöl till bröllopet. Ligger i svärmors frysbox ;)

• andbeyond
    MilosMamma skrev 2009-02-12 21:32:09 följande:
    Sådär ja, nu sitter jag o pysslar ihop Inbjudningskorten =D Så kul, men vilken tid det tar..Bruna o rosa, dom ligger i galleriet, ja både i mitt och i det öppna. Vad tycks??
    Jättefina! :) Smart att ha kontaktuppgifter på en "egen" sida av kortet!
  • andbeyond

Förstår det, vi tänkte skicka med en extra sida som vi ska lägga in i en ficka på inbjudningskorten med information. Lätt att något försvinner om man har för mycket info i inbjudan.

• andbeyond
    LadyLuck skrev 2009-02-13 12:26:23 följande:
    Lite ledsen..den lokal vi ville ha var bokad de datumet vi ville :(
    Ajdå.. :/ Var (stad) ska ni gifta er? Har ni någon reservtanke?
  • andbeyond

Det är 179dagar kvar men det är ju så roligt att fixa och trixa.. Har lagt in "prototypen" för mina inbjudningskort i mitt galleri, nu ska jag bara göra måånga fler sen skickas de ut! Wiee!

Panduro har REA förresten.. till er som inte gjort trycksaker men funderar på att göra dem själva. Eller till er som tycker om att pyssla - jag har köpt lite julpyssel billigt så jag har något att göra efter bröllopet också ;)

• andbeyond

Jag har köpt klänning idag. Skulle egentligen bara kolla lite då jag nästan hade bestämt mig för en jag provade häromveckan men så provade jag en klänning idag som är alldeles underbar. Så jag köpte den. :)

www.venusbridal.com/detail.php

:)

• andbeyond

Det är verkligen olika i olika butiker både i vilka storlekar de har inne till hur de som jobbar där uppför sig. Där jag köpte min klänning har de verkligen hjälpt till att försöka visa hur klänningen skulle se ut i rätt storlek vare sig den varit för liten eller för stor. Men var i annan affär där hon som "hjälpte" mig konstaterade att "Ja, du är ju för tjock för våra klänningar, så det blir svårt att hitta något"... kändes ju inte så kul. (Hennes svenska var väl inte perfekt vilket kan öka på den brutala kommentaren som kanske inte var menad att låta så brutal men ändå?). Kan lägga till att klänningen jag köpt är i stl 40 så visst har jag kurvor men inte tusan har jag haft några större problem att prova kläder någon annanstans.
    Till poängen: Gå till olika butiker och be att få prova alla klänningar ni vill prova oavsett storlek - går det inte att få på så får man pröva något annat, går det inte att dra upp dragkedja kräv att de hjälper er att visa hur det kommer se ut i din storlek.

• andbeyond

Det tror jag inte alls - klänningarna finns i många storlekar men vissa butiker har inte råd att ta in mer än 1 eller 2 klänningar av varje sort. De du kan göra är att ringa till butiken du ska besöka och fråga vad de har för provklänningar, har en vän som har 44/46 och vi var först på en mindre butik där de endast hade stl 38 i provklänningar, men i den större butiken fast det många att välja på. Så testa modeller som finns i din storlek och om du vill ha en annan klänning men samma sorts modell kan du ju beställa den efter dina mått :) (Beror alltså till stor del på vilken inriktning butiken har vilka stl de har som provklänningar).

Sen får du klänningen över höfterna kan de hålla igen dragkedjan bak utan att stänga så får du ett humm om hur den skulle se ut i rätt storlek :)

• andbeyond
    MilosMamma skrev 2009-03-25 19:41:46 följande:
    Fy fan jag är så jävla ledsen.Pga oförutsatta utgifter idag är ALLA våra besparingar borta, dvs besparingarna till bröllopet med.Jag är arbetslös på timmar just nu och allt är verkligen skit.Hur fan ska vi lösa det här, jag är väldigt impulsiv och nu känns det som allt kvittar jag kan lika gärna ta ungen o sätta mej i en tvåa själv.
    Hur går det med allt? Förresten, du känner ingen som jobbar typ inom restaurangbranchen som kanske kan få ett bra inköpspris på godis,läsk etc.?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!