Inlägg från: sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud2010

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Vi ska åka och träffa floristen i april, då vill hon nämligen ha in beställningen. Har ett litet humm om hur vi vill ha det och så ska hon hjälpa oss utifrån det. Min tärna ska ha en bukett som är en mindre och enklare variant av min bukett så att hon passar in.

• sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-25 18:21:40 följande:
    Jag är sååå besviken på en del av mina arbetskompisar just nu!Jag har sagt klart och tydligt att jag inte vill att objudna gäster, därav mina arbetskompisar ska komma på bröllopet. Jag har talat om att jag bara vill att de som får inbjudan ska komma. Nu har jag fått höra att 4 st på jobbet planerar att komma på bröllopet trots att de inte är bjudna. De motiverar sitt agerande med att kyrkan är öppen för alla och man kan inte stänga ute folk från kyrkan. Jag vet att kyrkan är öppen för alla men jag blir så besviken när man klart och tydligt har sagt vad man önskar. Jag hatar folk som inte kan respektera andra!Tycker ni att jag överreagerar eller vad ska jag göra?
    Om man klart och tydligt har sagt ifrån så tycker jag att man ska respektera detta. Annars känns det inte som om man är en vidare bra vän.
  • sommarbrud2010
    AnRo09 skrev 2009-02-26 00:23:03 följande:
    Jag tycker att det är respektlöst. Jag har sagt rätt ut: Jag vill inte att ni ska komma. Jag vill bara ha min/vår släkt där och de närmsta vännerna. Men men åter igen.... kyrkan är ju öppen för alla.
    Du kan ju säga att du blev tvungen att byta kyrka :-P Så snopet för dem när de står i fel kyrka hahaha...

Nej men seriöst, har du försökt prata med dem, specifikt dem som ändå har tänkt att komma och berätta för dem igen hur viktigt det är för dig att det inte kommer en massa oinbjudna?
  • sommarbrud2010

Oj, va långa leveranstider det var på klänningarna. Specialbeställer ni dem?

• sommarbrud2010
    Lövnäs skrev 2009-03-01 14:54:51 följande:
    Min klänning är av märket Nixa Design. Butiken som jag ska handla från har den inte hemma i min storlek, o då tar det 16 veckor.Imorgon ska jag till Panduro o handla lite grejor till bordsdekorationerna. O till IKEA ska jag oxå o titta efter saker till bröllopet.Hur pass klara är ni andra med bordsdekorationer o dyl??
    Vi ska träffa floristen i april så då ska vi bestämma allt sådant. Ska bli så roligt . Så än så länge har vi bara en idé över hur det ska se ut. Vi har bestämt oss för att köpa glasflaskor med patentkork (finns på ikea för 15 kr/st). Dessa gör jag en etikett till och hänger runt halsen med en blå läderrem, dessa ska vi ha vatten i. Då blir det enklare att bara byta ut, vi skaffar oss 2 uppsättningar. Och så blir det en dekoration i säg. Även favour askarna kommer ju bli dekorationer. Så förutom detta och blommorna ska vi bara ha några dekorerade fat med stora blockljus, ska inte ha ljusstakar eftersom vi tycker att det blir svårt för gästerna att se varandra då. Allt detta på vita dukar och en mellanblå löpare i mitten (som allt står på)
  • sommarbrud2010
    Lövnäs skrev 2009-03-01 19:27:42 följande:
    Oj så det blev... Första gången jag använde mig av "citera"knappen...Till sommarbrud skrev jag: Oki. Ja, man är rädd att det ska bli för mycket. Lagom är bäst, vad gäller dekorationer. Har precis suttit o gjort en "origami"lilja med hjälp av youtube, men den var inte så fin som på filmen...
    Ja, det är svårt att veta. Det är inte som om vi har plats för att provduka alla borden hemma. Men jag ska nog provduka ett bord sedan när jag har dukarna så att man ser på ett ungefär. Det får ju inte bli för mycket men heller inte se tråkigt ut. Så vi satsar mycket på att göra de grejer som måste finnas fina. Alltså favouraskar, vattenbehållare, vinkaraffer, servetter osv. Så att de piggar upp. Då borde inte det behövas en massa mer.
  • sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-02 21:39:01 följande:

Ja, vi har jobbat på en del... men jag är sån som person. Skulle jag spara saker till sista stund hade jag typ fått panik och gått i väggen.. Jag har ett kontrollbehov utan dess like, och det kan vara oehört jobbigt! Önskar att jag kunde vara lite mer spontan faktiskt!Idag fick jag däremot sinne på Albrekts guld. Vi har beställt ringen i december och den skulle komma i februari sa dom. Ringde dit idag och ja... ingen ring hade kommit! Och nu visste dom inte ens om de skulle ta in den mer! *GAH* Så antagligen blir det att leta ny ring *surar*
    Gud va dåligt. Varför har de inte hört av sig för???
    De ringarna ni ville ha, det finns ingen annan som har dem?
  • sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-03 18:50:17 följande:

Jo anledningen att de inte hört av sig är att de hade gjort av med lappen med mitt telefonnummer Verkligen urdålig stil av dom. Sitter och kollar lite andra ringar på nätet och funderar starkt på att välja en annan ring från annat ställe. Hon lovade förövrigt att ringa tillbaka idag, men än har ingen ringt. *surar ännu mer*
    Hoppas verkligen att ni hittar någon annan ni tycker om. Fruktansvärt när det blir sådär.
  • sommarbrud2010

Hehe.. jag det är skojigt när reaktionerna kommer. Roligaste för oss var en dam som vi har bjudit. Hon ingår inte direkt i min M2B:s släkt men brukar alltid vara med på julmiddagen hos farmorn och sådär. Vi hade hört ryktesvägen att hon hoppades få komma och titta på oss i kyrkan. Hon är jätte gullig så vi bestämde oss för att bjuda henne på festen också. Snacka om att hon blev snopen , och jätte glad.

• sommarbrud2010

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-03-07 19:25:14 följande:

hallå där såhär på lördagskvällen Jag vet inte om jag ska skicka iväg inbjudningarna nu i veckan, gubben min tyckte det var förtidigt men jag tycker att det är OK. Någon som ska avvakt lite till, eller skickar alla nu?Igår var jag och betsällde brudbuketten Vi har en lokal liten handelsträdgård i byn och de odlar bara rosor. Underbart vackra rosor av alla dess olika slag! Det blir en droppformad bukett i lila och vita rosor. Där kommer även finnas någon annan blomma i, vilken vet jag inte riktigt- jag gav floristen fria händer Och sen kommer det slingra sig hjärtan på tråd genom buketten.Corsage till mannen och våra små söner, kransar (till håret)till mina systerdöttrar som också ska vara näbbar. Tre buntar extra rosor till dekorationerna på bordet. Detta till det sammanlagda priset av 1600:-, helt OK tycker jag! Sen drog vi vidare till Albrektsguld och pratade med butikchefen! Det löste sig bra och de har lyckats få tag i en ring hos en annan butik Den skickades i torsdags och jag kan hämta den på tisdag! Så skönt att det löste sig, och för besväret fick jag lite rabatt och det uppskattas ju alltid
    1600 var ju jätte bra pris för alltihopa.
    Va skönt att det löste sig för er =D!
  • sommarbrud2010
    MilosMamma skrev 2009-03-09 09:52:52 följande:
    Åh nu har jag hamnat i en svacka, Jag vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på härnäst med bröllopet.Inbjudningarna e skickade så nu väntar vi bara på svar, men dom har ju 3 månader på sej.Jaha sen då... vad ska man göra nu? =) Ibland blir det tvärstopp i hjärnfabriken och ibland fattar man inte hur man ska hinna med allt.. suck.
    Jag också... det står rätt still just nu. Vi går och väntar på att banken ska höra av sig så vi vet om vi kan lägga ihop våra lån, då tänkte vi även fylla på det lite så vi har en buffert. Så innan det är gjort vågar vi inte boka mer. Inbjudningarna är skickade... Vet inte vi kommer inte riktigt igång med varken festprogram eller nått annat. Lusten infinner sig inte riktigt...
  • sommarbrud2010
    20090801 skrev 2009-03-11 00:40:23 följande:
    Inbjudningskorten skickar vi ut i mitten av april, de fär färdiga med porto och allt. Nu till helgen ska jag och blivande maken åka till Båstad och Halmstad för att fixa det mesta inför bröllopet. Har tid på festlokalen för avsmakning av menyn kl.11:30 på fredag, vi ska diskutera dukning och servering. Vigselprogrammet är färdigt och Festprogrammet ska bara fyllas på med bordsplacering och lite fakta om var gäst. Bandet som ska spela har fått sångerna som ska vara under middagen och tjejerna som ska sjunga i kyrkan har fått texter och noter på de tre sångerna. Vi ska boka tid med Präst, fotograf och konditor för genomgång. Nu på fredag kommer vi även kolla in vart vi vill bli fotade och bestämma platser för det, skönt att det äntligen börjar hända något i planeringen. Ska passa på att träffa tärnan och hennes sambo samt mina föräldrar under helgen. Jag och blivande är inte det minsta stressad över situationen däremot så är alla andra inblandade det. Ringen är ju redan klar och ligger väl förvarat i kassaskåpet. Alla blommor är beställda samt att alla kläder är fixade. Presenter till medhjälparna är bestämda och klara. Bröllopsresan är bokad, mina nyinköpta selar till mina hästar kommer på fredag och vagnen är nyrenoverad. Konsultationstid hos frisör och sminkös är klart. Härligt, härligt. Inte mycket kvar att fixa för min del.
    Va roligt att det börjar hända något. Vi är inte fullt så lugna men det börjar ändå falla på plats en sake efter en annan så det kommer nog. Gifter mig samma dag som du =D
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!