Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Navigo1 skrev 2009-01-27 12:23:12 följande:
    Nu kan jag ansluta mig till augustibrudarna. I lördags bokade vi 22/8. Vi måste bara bestämma tid. Vi kommer att vigas på stället där vi sedan har festen. Och tiden måste vi ju bestämma innan vi skickar inbjudningskorten. Och inbjudningskorten måste skickas snarast då det annars finns risk för att övernattningsmöjligheterna försvinner. De har ganska hårt tryck i augusti där med turister från europa. Så nu blev det en del att fundera över. Men sen blir det nog lugnt ett tag, eller?
    Lugnt ett tag, Hahaha ;)

Är det bara jag som funderar på nått som har en anknytning med bröllop 24/7?
  • MilosMamma

Vi skickar med ut inbjudningarna i början på Mars.
    Då endel av släkten bor utomlands.

Vi har ett problem. Vi vill varken heta mitt eller m2b:s efternamn, vi letar ett helt nytt och jag hittade ett jättebra igår....som jag nu glömt.. suck.

• MilosMamma

J D skrev 2009-01-28 13:11:13 följande:

Jag skrev inget om förbud men persobligen tycker jag att det är trist att se att hela tråden förvandlas till en lista. Det kanske vore bra om TS lade in listan i inledningen till tråden och så får den uppdateras först när nästa tråd börjar? Vilken typ av restaurang ska ni vara på då?
    Sådär jag la till den i trådstart.

Vi ska ha Buffé, vi velar mellan Grekisk och exotisk, våran släkt eller oss själva för all del är inte så förtjusta i "fin, lite snygg upplagt mat", så vi kör buffe så blir alla nöjda o glada.
  • MilosMamma

Är det nån som bestllt tårta o det? Vi har en bekant som skulle baka , men nu vill hon nog inte längre då vi bestämt oss för en liten tårta och resten tårtbakelser. =/

• MilosMamma
    Bondbönan skrev 2009-01-28 15:02:43 följande:
    "TårtanTårtan har en lång tradition och symboliserar äktenskaplig lycka och fertilitet. Bruden ska inte baka sin egen bröllopstårta, det för olycka med sig."Hoppas du inte är skrockfull AnRo09! Jag hade tänkt be min mamma göra "brudparet på tårtan"! Hon är riktigt duktig på att göra figurer i lera/keramik. Det hade känts kul att få en riktigt personlig caketopper!
    det är likadant med buketten, den ska man inte göra själv, blir svårt då jag är florist och så extremt noga och petig =/
  • MilosMamma
    JanetKim skrev 2009-01-28 19:29:25 följande:
    ok! Får jag fråga när ni satte erat osa?!Jag har nu börjat att beställa grejor till inbjuningskorten som vi ska gjöra sälva!Här framöver
    osa är första juli för oss, så ja hinner med bordsplacering o allt.
  • MilosMamma

Är ni ensamma om att vilja planera? Jag vill sitta varje kväll och diskutera o ha mej med min M2b, han är inte lika intresserad, Jag förstår inte varför han inte tycker det är kul o plöja hemsida efter hemsida med bröllopsartiklar och brudklänningar.

Hur kan supras.nu var intressantare än vårat bröllop liksom, vilken färg ska vi ha på banden på inbjudningskorten, vart hittar jag den perfekta rosa nyansen till Pappret som ska vara bakom skriften i inbjudningarna, Ska jag ha vita blå eller rosa skor under klänningen, kanske blå, då blir dom nånting blått, vilket mönster ska han ha på sin väst o framför allt vilken färg. =D

Han blir galen på mej snart och jag bara maler o maler, det ploppar liksom upp nått nytt hela tiden och jag hinner inte ens andas *puh*

• MilosMamma

J D skrev 2009-01-29 14:49:10 följande:

Hur orkar alla ni som gör det, med att planera själva? Vi har ändå haft ett år på oss (ett halvår kvar) och det har varit mkt att göra nästan hela tiden. Jag skulle aldrig pallat det själv. För att inte tala om hur oinspirerad jag skulle känna mig om min fästman inte var intresserad av att ta del av den planering jag lade ned. Hur motiverar ni er själva?
    Alltså det framgick visst inte i mitt inlägg, det var Väldigt ironiskt och kul, MIn m2b planerar med mej, men han blir väldigt tyst och jag får en konstig blick när jag själv märker att jag babblat på i 30 min utan andningspaus ... typ =D

Jag älskar att planera och kommer med mest förslag, m2b kommer med endel han med men bröllop har alltid varit ett stoooort planeringsintresse för mej, Jag tycker det är superviktigt med alla detaljer, (som typ ingen annan märker) varfr jag tycker det är viktigt? För att det är sååå himla kul.

Min m2b litar på mej, likaväl som jag litar på honom när det gäller bilköp, vi ska vara överens men han kan mer i det området än jag. =)
  • MilosMamma
    När2blir1 skrev 2009-01-29 14:46:18 följande:
    MilosMamma:min säger att han är lika intresserad som jag men han pratar aaldrig om bröllopet.. bara när jag tar upp det.. det är som det är bara jag som jämt går runt och tänker på det.. + att vi ska ha barn precis 2 månader innan den stora dagen!! Jag får PANIK!! Jag gråter titt som tätt för jag är så känslig nu med. HUR ska jag hinna med allt?? Han säger att säg åt mig vad jag ska göra så gör jag det.. men jag tycker att han kan ju faktiskt vara med lite och kolla och diskutera och vara lite intresserad.. haha nää han kan ju inte sånt här säger han.. jag får bestämma ALLT.. tydligen.Sitter med jämt och kollar kläningar diadem blommor och inbjudningskorts grejer men har inte hunnit med nått utav det.. bokat kyrka och lokal har vi fått gjort... i alla fall.. *suck*Haha va positiv jag lät nu..
    Det kommer gå jättebra ska du se. Alla kan ju inte gilla allt. Vi har ju olika intressen, bara man går efter samm riktlinjer, sen är tjejer Väldigt duktiga på att sväva ut =)

Du vet, om du behöver råd så finns vi här.. det är därför vi är här, för att hjälpa varandra =)
  • MilosMamma
    agtiwi skrev 2009-01-30 08:45:09 följande:
    MilosMamma: Halva mitt namn fattas i listan, har du lust att rätta till det i trådstarten? Gifter mig 8:e augusti och kallar mig agtiwi, inte iwi!
    Sådär =)
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!