Inlägg från: Pingst09 |Visa alla inlägg
  • Pingst09

Pingst 2009 del 3

Jag har hittat hit!

• Pingst09

Fick just reda på att mamma och pappa betalar musiken till vårt bröllop, vilket för oss betyder ca 8000:- Härligt! Betyder också att vi inte behöver spara mer än kanske 5000 kr till...

• Pingst09

Ayla sthlm skrev 2009-01-15 19:55:55 följande:

hejäven jag är ny här... vi bestämde oss i julas att gifta oss och har idag bokat kyrka och lokal. Men vi har inte skickat ut några inbjudningskort, ska försöka få iväg "Save the date" kort så fort som möjligt.Vi kanske är ute lite i sista sekunden...Hur ligger ni till i era planeringar???Vad har ni fixat? så jag vet vad jag borde skynda mig på att göra...
    Hej och välkommen hit!
    Vi har fixat:
    bokat kyrka/präst
    bokat lokal
    köpt klänning
    tärna klar
    toastmasterpar klart
    buketten binder syrran (som gåva)
    lika med övriga blommor
    Tårtan bakar syrran
    bokat musiker till kyrka och fest
    skickat inbjudningarna (kom fram idag)
    kontaktat catering som vi väntar på offert från
    Bestämt färgtemat Lila
    Ja, det var kanske allt än så länge....

Du har mycket att stå i nu ett tag, men det är klart att det beror ju på hur stort ni ska ha det.
    Lycka till!
  • Pingst09

vi blir nog också därikring, har bjudit 67 st, men misstänker att i alla fall 7-8 st inte kan komma

• Pingst09

kom på att frissan också är bokad!

• Pingst09

Hm...nåt viktigt?!? Tjaa, har du beställt toarullar med ert foto på?

• Pingst09

Jodå, nog hinner vi alltid. Om vi inte hänger här hela tiden... Men det är lätt till!

• Pingst09

Vi satsar på att dekorera lokalen, kyrkan är så fin ändå och jag tror inte många kommer ihåg om det var några speciella blommor i kyrkan. Man är ju där bara typ 30-45 minuter...

• Pingst09

Jadu, det var en bra fråga. Tyvärr har jag inget svar, men själv är jag inte så förtjust i lack så hade det varit min karl så hade det nog inte blivit det. Men sedan vet jag inte hur det "ska" vara. Ha på sig det man känner passar säger jag!

Neki skrev 2009-01-21 10:27:11 följande:
    Min m2b ska ha frack på vårt bröllop och jag har nu, efter att ha fått många olika åsikter om detta, en fråga till er: Ska man ha lackskor eller inte?
  • Pingst09

Åh, jag vet inte hur jag ska göra med slöja... Emma på bonde-bröllopet igår var ju jättefin i sin och inte döljde det ju frisyren heller. Hon tog ju av den till festen. Måste höra med min frissa vad hon tycker och tänker

Svar på tråden Pingst 2009 del 3