• Idur

Förslag och tips på romantisk men inte svindyr bröllopsresa!

Hejjag undrar om ngn har tips på en romantisk och äventyrsfull resa man kan göra på sin smekmånad utan att man ska bli rånad???

Mvh Ida

• Svar på tråden Förslag och tips på romantisk men inte svindyr bröllopsresa!
  • annakristina

Jag slår ett slag för Thailand jag också. Har förälskat mig i Koh Lanta.

Ett annat alternativ är att åka ut i den franska lantbygden. Har bilat i Frankrike, och i småbyarna fann vi ofta billigt och bra boende med helt fantastisk mat.

• lecaroline

Jag gillar också Frankrike! Man kan ju bila ner till Rivieran eller flyga.. det går ju att fixa relativt bra boende runt Nice. Eller helt enkelt hyra en lägenhet/hus privat. Finns ju många tipps på blocket.

• FruLjungberg

vi ska åka till tunisien två veckor all inclusive. blir 14000 för oss två. ska bli skit kul. det blir så romantiskt som man gör det. tror der är fyrstjärnigt hotell. vi ska dyka med delfiner. djuphavfiske. rida på kameler massa utflykter osv.

• MiaAnd

Låter som ett pangpris! Kanske är dit man ska åka då... :)

FruLjungberg skrev 2009-01-19 14:31:54 följande:
    vi ska åka till tunisien två veckor all inclusive. blir 14000 för oss två. ska bli skit kul. det blir så romantiskt som man gör det. tror der är fyrstjärnigt hotell. vi ska dyka med delfiner. djuphavfiske. rida på kameler massa utflykter osv.
  • MiaAnd

Vilket bolag reser ni med FruLjungberg?

• FruLjungberg

tror det är med apollo.... hehe... eller solresor.

• sarling

Vi ska till Sardinien. Flyg hittade jag på Skyscanner för 3000 kr för två (tur och retur, Alghero och Olbia. Fiiina hotell för ca 1000 kr natten, sök på tex luxury hotel eller Villa på google maps så hittar man massor. 7 nätter + flyg för runt 10 000 kr. Man kan hyra en schysst bil för ca 3000 på fritidsresor och så tänkte vi åka runt lite och bo några nätter på varje ställe. Hur mysigt som helst, och man kan få både storstadspuls och lugn och ro på samma resa

• Idur

Hej och tack för alla inlägg jag kollar upp alla alternativ får se vad som lockar mest, men är som sagt intresserad av fler tips!!!

Mvh Ida

• Det stora Blå

Läste i helgen att sydafrika är billigaste resmålet (billigare än t ex Thailand) typ 40 kr där motsvarar 100 kr i Sverige.

Flyget dit kanske inte är så billigt men summan av kostnaderna blir lagom om ni bokar hotell själva.

• shakynose
    CeciliaA skrev 2009-01-16 10:44:54 följande:
    Du får nog specificera vad som inte är svindyrt, svindyrt för någon kan vara billigt för någon annan. Inom vilken intervall ska resan ligga på och vad ska ingå?
    Verkar som att definitionen av romantisk är lika skiftande
    Jag har svårt att tänka på en all-inclusive-resa som något romantiskt!

Jag vill däremot slå ett slag för medvetet turistande och tipsar om denna sida för den som inte tänkt på hur våra semesterresor påverkar jorden och dess innevånare, och vad man kan göra för att undvika fällorna:

www.tourismconcern.org.uk/index.php

Själv tycker jag att Amsterdam (särskilt sett från cykel) är fantastiskt och jag har spenderat en del romantiska dagar med mannen där
Svar på tråden Förslag och tips på romantisk men inte svindyr bröllopsresa!