• April Tjejjen

Namn o Hinders prövning

När jag skickade in namn anmälan och hinder prövningen i samma kuvert så fick jag hem en hindersprövning och intyg om att vi är godkända så att säga. Men det står längst upp till höger att ingen namnändring har anmälts. Det finner jag skummt eftersom jag byter till hans namn. Eller har det att göra att brevet kom i hans namn. Måste jag då skicka in en ny?
    tackar.

• Svar på tråden Namn o Hinders prövning
  • Toblerone

Det står väl på pappret att intyget kommer till den som först står skriven? Alltså om jag fyller i först och han i fältet brevid så kommer det i hans namn? Har jag för mig..

• April Tjejjen

Är inte totalt säker nu, men jag tror jag skrev mitt namn först. Så när vi fick pappret trode jag att det blev så pga att det är "mannen" så att säga, blev lite paff.

• Toblerone

April Tjejjen skrev 2009-01-16 17:08:15 följande:

Är inte totalt säker nu, men jag tror jag skrev mitt namn först. Så när vi fick pappret trode jag att det blev så pga att det är "mannen" så att säga, blev lite paff.
    De har kanske gjort en miss? Kan du inte ringa och höra? Annars är det väl bara att skicka in pappret igen, det gör ju ingenting om man skickar 2 ggr heller.
  • Lycklig2009

jag skrev mitt namn först men de skickades tillbaka i hans namn . men de spelar väl ingen roll.. menar du att de glömt fylla i att ni ska ha gemensamt efternamn sen ?

• Maj2009

Jag har fått precis samma svar som dig April Tjejen. Ringde skv igår och då förklarade damen som jag pratade med att de båda pappren har scannats in men att de förmodligen inte har tagits om hand av samma handläggare. Så trots att det står att vi inte har gjort någon anmälan så kunde skv se (med hjälp av mitt och sambons personnummer) att allt var korrekt inskickat.

• umekicki79

Jag fick också samma svar som April Tjejjen. Skulle precis ringa och kolla upp, men TUR att Bröllopstorget finns!

Svar på tråden Namn o Hinders prövning