Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Kan man skriva såhär i infopappret?

    Jag tror att det ändå kan vara skönt att ha ngn so liksom håller ihop saker och ting, säger välkommen tillbords osv, har ni verkligen ingen som ni kan tänka er är bekväm i den uppgiften? Min egen erfarenhet är att fesar tenderar att kämnnas MER spontana och naturliga om ngn liksom styr upp det bara lite...

    Behöver ju inte vara värstingförberedelserna där...

    Skönt med bra feeling på personalen på stället!

  • passionsblomman

    Ja, de olika begreppen används visst ganska olika över landet har jag märkt.

    jag har varit värdinna på ett bröllop, och vi höll då i prrecis allting från att hälsa välkommen och dela ut psalmböcker, till att hitta på en massa programpunker, ta hand om talordning osv.

    Vi var med och dukade och gjorde fint. Jag skrev alla inbjudningar och postade...

    Det fanns då ingen toastmaster.

    Nu har jag lärt mig att det egentligen är den somm står för notan och bjuder in som är värdpar, dvs, i de flesta fall antingen brudparet själva eller föräldrarna.

    Ska man då följa etiketten blir det ju de som ska hälsa välkommen etc. Men den grejen kan jag inte så bra.

    Hur som helst verkar ni ju ha ngn som håller i trådarna så som jag menade iallafall. Det låter som att ni kommer att få det jättebra!

Svar på tråden Kan man skriva såhär i infopappret?