Vet du att du har skylldighet enligt lag?
Vet du att du har skyldighet att betala tull och moms på varor tex smycken och kläder som du beställer på internet utanför eu?
Vet du att du har skyldighet att betala tull och moms på varor tex smycken och kläder som du beställer på internet utanför eu?
Ja, de gjorde de nog för din skull, för vad jag förstår är det andra regler om det är en gåva, än om du själv importerar något.
Tur att man aldrig beställer något
Någon som vill förklara varför man skulle slippa tull på kläder och annat från utlandet bara för att man är gift??? Låter helt mysko, dessutom trodde jag att jag var insatt i postsystemet i Sverige men detta har jag aldrig hört talas om.
hmm tror gift= gåva alltså som att paketet är en present.
Baby S skrev 2009-01-22 21:00:16 följande:
Nja.. på alla tulldeklarationer som jag sett finns alternativet "gåva". Men aldrig att jag sett någon skriva "gift"..
Så då skriver man väl gåva för att slippa tullen, men just ordet gift kopplade jag inte. Men nu fattar jag kanske..
Jag tror inte "gift" har någon större verkan då det säkeligen inte är några idioter som jobbar i tullen, vet flera som fått betala fast det stått gift på paketet.
De har nog bara slinkigt igenom då de haft mycket att göra.
Då det är ikryssat gift kan du ändå få betala tull på varans värde, men du slipper att betala tull på frakten.
Mrs Mommy skrev 2009-01-22 21:15:13 följande:
Ha ha! Jag läste en tredje betydelse i "gift" nämligen typ "toxic"...
är man korkad eller är man!
Haha...Beware! Alla håller sig undan, t.o.m. tullen! Nja, kanske inte riktigt... ;)
Ja, vår post fick ta emot ett tickande paket en gång. Det var lite roligt för alla inblandade