Inlägg från: ConfusedFairy |Visa alla inlägg
  • ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • ConfusedFairy

Jag känner mig mest bortpriotiterad faktiskt, då mina och mina syskons känslor och tankar kring detta inte verkar ha så stor betydelse för honom. :S

• ConfusedFairy

Jag kan tillägga att min pappas f.d kvinna 13 år yngre än honom som han hämtade ifrån Litauen var väldigt elak emot mig som barn (12 åring) och jag tvingades flytta till min mamma ist. Den kärlekeshistorian slutade olyckligt, hon blevb självständig i Sveriga och det ledde till att hon flyttade ifrån honom och var otrogen. Jag väl väldigt skeptisk nu.

• ConfusedFairy

Som jag märker är synpunkterna väldigt splittade i denna frågan.
    Det är jättesvårt för mig att veta hur jag ska bete mig och känna.

Jag tkr väl på ngt vis att pappa borde ha någon "gen" som tänker nej, yngre än min dotter är lite väl häftig ålderskillnad.

Jag har förstått att han sökt efter en thaitjej då han sagt att han aldrig kmr kunna bli kär i en svensk otacksam kärrig som han så vacker utryckte sig inför mig.

Han har inte direkt visat mig någon förstålse antar att det är därför jag svårt att visa honom dsamma.

Min mor tkr att jag nog gör bäst i att bryta kontakten med honom, för mitt eget bästa, men jag vill ju inte det egentligen :( man har ju bara en pappa trotts allt.

Antar att det blir jag som får vika ner mig igen och vara tacksam för att jag åtminstone har en pappa, sen att jag inte betyder lr har betydigt så mkt som jag önskat för honom får jag väl leva med. Han gillar ju mig till en viss grad ändå.

• ConfusedFairy

Jag tvivlar inte på att pappa är upp över öronen förälskad i henne då han alltid haft ett gott öga för yngre tjejer, då han endast haft kontakt med tjejer under 35 senaste åren, damer i hans egen ålder verkar inte passa honom.

• ConfusedFairy

Dom måste tydligen gifta sig för att hon ska kunna komma till Sverige.

gyllenfru skrev 2009-01-20 15:54:35 följande:
    Kan inte du & din pappa mötas på halva vägen? Om du accepterar att hon kommer till sverige.. så kan väl han i alla fall lova att vänta med att gifta sig ett tag.. för att se hur förhållandet artar sig i verkliga livet..
  • ConfusedFairy

Hej hej :)
    Det har ju gått en tid nu sedan jag skrev inlägget.
    Tänkte någon kanske var nyfiken hur det gått.

Kort och gott så kan man väl säga att jag lagt det hela på is bara.

När det hela kommer omkring så har jag förstått att jag inte står så nära min pappa egentligen, har inte insett att han kanske kännt sig ensam och att det är därför han har agerat som han gjort osv.
    Jag förstår honom och jag förstår henne men det betyder inte att jag vill vara med i leken. Jag tkr trots allt att det är ett märkligt sätt att lösa resp. problem på och sen är det väl mest ålderskillnaden som tar emot plus det att jag tycker att min pappa hade kunnat investera lite i oss barn ist. för att åka till thailand titt som tätt och nu börja försörja en 20 årig thailänsk tjej och hennes barn! (Jag har tre småsykon 7, 16 och 18 år).

Jag kan själv inte göra så mkt egentligen åt saken det vet jag, mer än att försöka ta hand om min pappa mer, genom att försöka hitta på saker med honom så att han inte känner sig lika ensam längre, vem vet det kanske hjälper.

Så resultatet utav att det här; Jag och min pappa umgås mkt oftare, ser på film och lagar mat tillsammans osv. och så hjälper han mig mkt med övningskörningen just nu då jag försöker ta körkort för fulla muggar. (iofs hoppas bara att han inte tror att jag endast vill ha hjälp med körkortet). ^^

Vi pratar inte alls om Thailand längre. Han tar inte upp det, inte just nu. Men jag är klart lite oroad för framtiden ibland.

:)

Svar på tråden Är min pappa pervers?