• Hammerman

Är min pappa pervers?

ConfusedFairy skrev 2009-01-19 22:35:32 följande:

Jag känner mig mest bortpriotiterad faktiskt, då mina och mina syskons känslor och tankar kring detta inte verkar ha så stor betydelse för honom. :S
    Fast ska man hårdra det så ska ni väl inte ha något att säga till om saken heller? Lade din pappa sig i ditt val av pojkvän?
  • Hammerman

Bambi76 skrev 2009-03-25 22:38:26 följande:

Så kan man ju oxå komentera.....
    Jepp. Säger någon att jag minsann tillhör en etnisk grupp som de särskilt inte tycker om blir det garanterat mothugg.
  • Hammerman

passionsblomman skrev 2009-03-26 18:15:47 följande:

Ja faktiskt! Min sambo har ett jobb som gör att han tillbringar en hel del tid i olika butiker. Han tycker det är kul att diskutera lite med butikstjejerna, och han har hunnit komma hem med förvånad min i lite olika frågor. Bla var det tre tjejer som jobbade i en sminkaffär som vekligen på allvar förklade för honom att det var pengar som var grejen. "No money no honey fattar du väl själv" sa de.En av de tjejerna skulle strax gå å sta och gifta sig med en riktigt rik kille. Hon hade fått brytet när han vägrade låta henne köpa hjärtformat ris...(hon insåg åtminstone själv att det var mindre smickrande för henne själv)Det sista hör ju inte till diskussionen, men det är roligt...
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum!

"Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
  • Hammerman

Hannaz skrev 2009-03-26 19:05:48 följande:

Du kanske borde vakna upp ur din dröm Missie... Du skulle blivit född i Thailand, jobba 10-12 tim om dagen i en skitig fabrik från det att du var 14, dåligt ljus och usel lön. En fridag i veckan, ingen barnomsorg, inget utbyggt sjukvårdssystem osv osv. Intressant att se om du resonerat likadant då... Men det är klart att det är ett rätt främmande scenario för dig som har råd att ha röllopsfest för 170 gäster... Intressant att höra om ni tillhör skaran som åker till Thailand 3 veckor runt jul varje år.
    Jag blir riktigt varm inombords när jag ser hur hon som minsann ska hålla bröllopsfesten utomlands alternativt på sin systers stora gods sitter och rackar ner på hur lyxigt andra har det.

Four Yorkshiremen, here we come!
  • Hammerman

Hannaz skrev 2009-03-26 19:21:21 följande:

What? Du har nog läst liiite fel. Vi ska gifta oss utomlands ja, bara vi två och samtidigt räkna det som vår bröllopsresa. Min syster och hennes man är gymnasielärare och bor på en skånegård med 5000 m2 tomt. Som var billigare i inköp än en normal villa i Malmö. Att hon är trädgårds- och hustokig och lägger all sin lediga tid på att fixa och dona med hus och trädgård vilket gör att stället är mkt välskött, vad ar det med saken att göra?Vi ska ha casual fest för våra vänner och släkt med papptallrikar och egenlaga mat. Så ta du och knip igen och kryp tillbaka in i det hål du kom ifrån.
    Ursäkta, men moralisk indignation fungerar inte på mig. Det enda du bevisat med det här är att din levnadsstandard ligger i det närmaste med paritet med Missies och att du därför har ungefär lika lätt för att sätta dig in i den genomsnittlige thailändarens socioekonomiska situation.
  • Hammerman

Hannaz skrev 2009-03-26 23:27:09 följande:

Han anser sig kunna tala om att jag inte har empatisk förmåga för att jag har det ekonomiskt gott ställt - det är en väldigt långsökt slutsats.
    Det är inte jag som anser det. Gå du tillbaks och läs vad du skrev om Missie A - din harang gällande Missies av dig påstådda oförmåga att känna empati gick ut på att hon omöjligen kunde sätta sig in i den genomsnittlige Thailändarens situation på grundval av att hennes privatekonomi mäktar med en bröllopsfest om 170 kuvert. När jag då påpekade att din ekonomiska situation isåfall också ligger ljusår ifrån den genomsnittlige Thailändaren missade du poängen fatalt och gick istället på om hur ni på din bröllopsfest minsann kommer att äta på papperstallrikar och halledudandedå vilka budgetåtstramningar du tvingas leva under.

Pot. Kettle. Black!
Svar på tråden Är min pappa pervers?