• Baby S

Är min pappa pervers?

Hoppar in här. Problemet som jag ser det är nog att chansen att denna flicka eller de i liknande situation sällan blir särskilt självständiga här i Sverige. Risken är överväldigande att de blir sjukligt beroende av mannen som fört hit dem.

Givetvis inte alla. Ibland handlar det säkerligen om äkta kärlek.

Men till ts vill jag säga att jag förstår ditt dilemma. Å ena sidan vill du säkert glädjas för din fars skull men visst skulle jag ockås undra om han inte är lite kinky som väljer en kvinna 4 år yngre än sin egen dotter.

De tankarna är du berättigad till enligt mig iallafall.

Men man är ju inte automatiskt pervers för att man faller för en yngre kvinna. Kärleken ser inte ålder. Men tror du att din pappa är genuint kär i flickan och hon i honom?

Han bör vara väl medveten om att hon möjligtvis ser honom som en enkel biljett till frihet.

• Baby S

Bara han vet vad han ger sig in i... Det är ingen slump att massor av thaikvinnor söker sig till äldre europeiska män. Sällan att det handlar om äkta kärlek till en början.

Men jag skulle inte heller läget. Att ens förälder skaffar sig en partner YNGRE än mig själv.. hemska tanke.

• Baby S

Ja man undrar lite hur det står till med kvinnosynen i allmänhet bland dessa män? Jag tror inte att det är riktigt som det borde vara.

• Baby S

Lady o Lufsen skrev 2009-01-20 14:46:16 följande:

Nej, man kan ju undra hur tacksam man ska behöva vara och vad man ska behöva göra för att slippa bli kallad "otacksam kärring" Baby S skrev 2009-01-20 14:44:39 följande:
    Finns säkert en del män som tänder på idén att rädda en lägre stående kvinna ur misären.
  • Baby S

Bästa förutsättningarna för en lyckad relation är väl trots att man är tillsammans med någon man kan känna sig jämställd med.
    Så, så är ju inte fallet i thaikvinnor/europeiska män.

• Baby S

Nja, det är inte ett dugg svårare att få PUT eller uppehållstillstånd öht bara för att man inte är gift.
    Man utreds inte heller mera pga det. Alla som söker utreds under samma premisser.

Däremot tror jag nog att dessa fall thaikvinna+svensk man ses med lite mer misstänksamhet, speciellt med tanke på åldersskillnaden.

Men ts, om din far får dig att må dåligt kanske du borde ta din mors råd under övervägande ändå.

• Baby S

Okej, detta känns som ett möjligt Ot sidospår om vi ska börja dissekera hur detta fungerar.
    Men jag har insyn och jag vet vad jag talar om.

Det är många saker som spelar in. Men om paret är gift eller ej har mindre betydelse. Huvudsaken är att relationen framstår som seriös.

• Baby S

Jag upprepar mig ogärna, så jag lämnar detta nu av hänsyn till ts såvida hon inte uttryckligen vill ha mer information angående detta.

• Baby S

Hade inte tänkt yttra mig vidare i denna fråga, men kan inte vara tyst känner jag.
    Jag tror inte att ålder avgör huruvida man kan bli kär eller älska och leva med någon, rent generellt.
    Men i dessa fall, med thaikvinnor och europeiska män är jag extremt skeptisk.
    Det är faktiskt en rejäl åldersskillnad som i kombination med övrig fakta gör att man knappast tror det handlar om ömsesidig kärlek på lika villkor, något jämställt förhållande är inte att förvänta. Speciellt inte med tanke på vad ts pappa har för åsikter om svenska kvinnor.
    Och vi vet ju alla, i viss mån kan det handla om fördomar, men det är allmänt vedertaget som faktum att i dessa typer av länder handlar den stora lyckan om att få en västerländsk man på kroken.
    Ts pappa kanske inte bryr sig om det faktumet, men det är fel rent moraliskt och på ett gäng andra sätt att "importera" en ung fru på detta vis som sedan högst sannolikt kommer att hamna i beroendeställning till mannen i fråga.

• Baby S

(Fast medborgare blir de inte, utan de får PUT)

Svar på tråden Är min pappa pervers?