• didis

Är min pappa pervers?

Med tanke på att din pappa har "hämtat hem" en yngre kvinna från ett annat land tidigare förstår jag att du ser det som problematiskt.

Jag skulle inte kalla honom pervers men det är inte helt sunt heller. Han har kanske svårt med självkänslan och behöver därför en yngre, mer lättmanipulerad kvinna som får honom att känna sig mer manlig.

Risken är att tjejen, om hon kaxar till sig och säger emot din pappa, inte längre är lika intressant.

Personer som vanemässigt dras till mycket yngre personer kan ha problem och behöver känna sig överlägsna sin partner, speciellt som kvinnan här kommer hit ensam utan att kunna språket och kommer att bli helt beroende av sin man.

Men visst, konstigare saker har hänt, det kan vara äkta kärlek. Det faktum att det är andra gången talar väl inte för det dock

• didis
    ConfusedFairy skrev 2009-01-20 14:30:22 följande:
    Jag har förstått att han sökt efter en thaitjej då han sagt att han aldrig kmr kunna bli kär i en svensk otacksam kärrig som han så vacker utryckte sig inför mig.
    Det verkar vara mer pappans allmänna syn på kvinnor (och därmed sin egen dotter) som gör att TS har svårt för han val... Inte så mycket åldern i sig.
Svar på tråden Är min pappa pervers?