• Bambi76

Är min pappa pervers?

Jag är thailändska (halv och halv spanjorska) och har halva min släkt i Thailand.
    Många unga flickor i thailand drömmer om att träffa en "falang", dvs,en utländsk man, kan ge henne det som thailändska män ofta inte kan ge henne.
    Många svenskar tror att det bara är att åka ner och hämta hem en flicka och så är allt bra och tyvärr händer det alltför ofta MEN det finns även många som faktiskt blir kära på riktigt och säger din pappa att han tycker om henne och väljer att leva med henne så har han gjort sitt val (och alla thailändskor är inte bara ute efter att få pengar och komma från Thailand). Det betyder inte att du måste jubla och hoppa upp och ner av lycka!Men han är din pappa och det bästa är om ni kan lösa det på något sätt..
    Jag förstå dig väldigt väl med att du tycker att det är jobbigt att hon är så ung. Min pappa är bra många år äldre än din men lever tillsammans med sin nya fru som är lika gammal som min storasyster (40 år) så det skiljer rätt många år mellan dom.
    Jag och pappas nya fru kommer inte överrens men det beror inte på att hon är 40 utan att hon är som hon är..

• Bambi76

vad är det somär äckligt??
    åldernskillnaden eller att han träffat en thailändska?

HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-25 12:49:38 följande:
    Äckligt!!!
  • Bambi76

Nä, det är klart att man inte känner någon fullt ut på en vecka men man kan bli kär och känna att denna man är rätt för mig.
    Det gjorde jag när jag träffde min m2b och vi flyttade ihop från första dagen och i sommar gifter vi oss så det funkar. Men därmed inte sagt att det gör det för alla...

• Bambi76

Så kan man ju oxå komentera.....

Hammerman1 skrev 2009-03-25 19:19:11 följande:
    090208 skrev 2009-03-25 17:12:39 följande:
    Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet. [/citat]Fuck you very much!
  • Bambi76

Hoppsan då.. då måste det vara nåt fel på mig och min sambo..
    Vi flyttade ihop dag 1 och förlovade oss efter 6 mån och nu ska vi gifta oss..
    Jag kände från första dagen då jag träffade honom att jag ville leva med honom för resten av livet och han kände likadant...

Hannaz skrev 2009-03-26 17:31:51 följande:
    Ja jag tycker att det är smått perverst faktiskt. och dessutom som man knappast hinner lära känna en människa på några veckor nog mycket för att besluta att man ska spendera resten av livet ihop. Varför åker han inte dit och umgås mer med henne istället INNAN han de bestämmer sig. Jag hade känt starkt äckel inför min far om han kommit på nåt så jävla puckat.
  • Bambi76

Men det vet du inte om det är eller inte...
    Visst är det stor åldersskillnad mellan dom och ja språket kan vara ett hinder men ingen av oss kan säga att han inte tycker om henne eller att hon har tagit honom bara för att komma bort från thailand.
    Jag har har halva min släkt i thailand och vet hur kvinnor kan ha det där.. Och som jag skrev förut (i ett inlägg för några sidor sen) så är drömmen för många thailändskor att gifta sig med en falang (utlänning) men det betyder inte att dom gör vad som helst eller lurar utändska män att dom är kära i dom bara för att få komma bort.
    Visst finns det tjejer som gör så men det finns det även svenkska tjejer som gör..
    Min pappa (som är spanjor) träffade min mamma (som är thailändska ) när han jobbade i Bangkok och det var kärlek vid fösta ögonkastet från dom båda och min mamma kommer inte ifrån någon rik familj....

Hannaz skrev 2009-03-26 23:14:10 följande:
    Ja fast ni var förhoppningsvis mer jämställda från början än vad detta förhållande verkar vara. Jag och min sambo flyttade flyttade i stort sett ihop efter några dagar, iallafall sov vi hos varandra sen dess. Man får ju se till omständigheterna. Jag har redan skrivit hur det troliga scenariot är i TS exempel. Dvs inget jämbördigt förhållande.
  • Bambi76

Men som sagt var så är alla Thailändska tjejer inte bara ute efter att få komma i från Thailand och gifta sig rikt.
    Så jag tycker inte att din kommentar om sannolikheten stämmer ...

Hannaz skrev 2009-03-27 08:07:09 följande:
    Nej och inte lär vi få reda på det heller, så det handlar om att utgå från sannolikheten.
  • Bambi76

grymt bra skrivet!!!

zenigen skrev 2009-03-27 09:45:41 följande:
    Kan ni också se det absurda i situationen: En påkostad bröllopssite på nätet i det välmående Sverige, där medlemmarna sitter och kastar skit på varandra för att de inte är överens om det är moraliskt/etiskt/äckligt/perverst med ett förhållande mellan en västerländsk äldre man och en ung österländsk kvinna...Ett enda av de många bröllop som planeras här (och då höftar jag till med ett bröllop till en kostnad av "modesta" 100.000 Skr) motsvarar 30 års arbete för en nattvakt i slumområdet Kibera i Kenya. Jag bor och jobbar där flera månader per år, och känner väl till förhållandena och människorna.Att rika västerlänningar överhuvudtaget kan indignerat uttala sig om "moralen" hos dessa unga flickor, och påstå att de har ett val, visar bara på avståndet mellan de fattiga och rika i den här världen. Jag önskar att alla människor fick leva i ett slumområde, någonstans i världen, åtminstone en vecka eller två per år, för att kunna uppskatta och nog värdera det liv i överflöd vi fötts till. Men också för att väcka empati och medmänsklighet.Det är en stor skam för mänskligheten att det fortfarande finns så många människor som lever i sådan misär. Och skulden skall falla på oss alla, för att vi blundar eller tittar bort. Det skulle inte behöva vara så, för det finns båda pengar och mat som räcker för att föda hela jordens befolkning. Det är bara så ojämlikt fördelat. Visste ni att det bara i Indien odlas tillräckligt med mat för att försörja alla dess 1,2 miljarder innevånare. Och ändå lever ca 550 miljoner indier på svältgränsen. Det här är människor, precis som du och jag, med drömmar, sorg och glädje, kärlek och hat. De har inte bett om att få födas i slummen, lika lite som vi har gjort oss förtjänta av att leva i överflöd.Det känns således lite förmätet, eller i bästa fall bara lite naivt, att höra en svensk prata om att de - flickorna - har ett val. Visst, pest eller kolera kan också ses som ett val. Eller varför inte HIV eller TBC? Arbetare som driver upp snittblommor i Kenya, däribland alla de vackra blommorna i brudbuketterna i väst, jobbar 12 timmar per dygn, sex dagar i veckan, för en lön som ligger omkring 350 - 400 Skr/månad. Dessutom har de inga skyddskläder, utan tvingas andas in de dödliga bekämpningsmedel som används för att hålla insekter borta från våra vackra rosor. Jag har själv sett hur DDT-preparat som varit förbjudna i Väst sedan 30 år tillbaka, används på dessa rosfarmer. Jag har intervjuat arbetare, företagsläkare och en fackföreningsledare som fått knäskålarna sönderslagna. Samtliga vittnar om extrema övergrepp. Allt för att vi rika västerlänningar ska ha vackra blommor. Att omkring 10 miljoner (nästan en tredjedel av Kenyas befolkning) nu har drabbats av en stor svältkatastrof, gör bara cynismen ännu större. Istället för att odla mat till sitt svältande folk odlar man blommor för lyxkonsumtion i väst.Om ni köper blommor, se åtminstone till att köpa fair trade-märkta sådana.Förra året gjorde vi (mänskligheten, men med betoning på oss i väst) slut på jordens resurser (vad jorden kan klara av att återhämta, utslaget årsvis) i början av september. Så av årets 12 månader har vi förbrukat "vår" andel efter 8 månader. Resterande 4 månader har vi STULIT från våra barn och våra barnbarn.Människan är den enda arten som satt i system att leva på sin egen avkommas tillgångar, och det är naturligtvis ohållbart i längden. Men för att återgå till ämnet, "gubben" och "flickan", så kan jag bara önska dem lycka till, och hoppas att andras njugga, trångsynta inställning inte ska grusa deras lycka. Om det är "äkta" kärlek eller inte - tja, vem är jag att bedöma det, och vad har jag för rätt att värdera det? Nej, lev och låt leva. Och, med all respekt, döm ingen annan för du kan omöjligt sätta dig in i deras situation. Och dela med dig. Love is Sharing, Sharing is Love.Johan B LöfquistLivscoachjohan@amp.nu
  • Bambi76

Håller helt med dig.
    Det är precis som du beskriver det.

Francis skrev 2009-03-28 10:43:28 följande:
    Usch.. vilken hemskt skev bild du har på kvinnor. Tror alla är golddiggers och är ute efter din plånbok? Du måste blivit bränd ett antal ggr..Inse att vi är densamma som ni! Och åk ner till Thailand och se själv hur dom har det så kan du sedan komma in och skriva ett inlägg. Kvinnor FÅR INGA JOBB i varken fabriker eller kontor mm. Alla chefer är män och de vill endast ha män som arbetar. Kvinnor kan få jobba i barer för att locka in turister, och de får ingen lön för detta uten endast om de lyckas sälja drinkar över ett visst antal om kvällen och så får de bonus om de får med sig en eller fler killar att köpa deras kropp för en timme eller två. Så är det och jag vill inte höra andra påstående om val om man inte varit där nere och upplevt deras liv och standard. Man kan inte sitta i Sverige och uttala sig. Man MÅSTE varit där och sett det med egna ögon för att förstå.Just det ett jobb till har dom, massage... samma upplägg som barerna..WOW VILKA VAL DOM HAR DESSA THAILÄNDSKA KVINNOR!
Svar på tråden Är min pappa pervers?