Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Är min pappa pervers?

Nä, "pervers" är ett oerhört starkt ord, och det tycker jag man får spara till sådana som förtjänar det på helt andra grunder!

Men jag förstår att det känns konstigt att din pappa träffar ngn så ung i jämförelse med dig själv och dessutom med alla både fördomar och sanningar om Svenska män och Thailändska kvinnor. Det är inte världens mest lättsmälta nyhet.

Men försök ge dem en chans!

• passionsblomman

I ljuset av vad du berättat om den första kvinnan han "hämtade" och vad han ger uttryck för med uttalanden som det här med otacksam osv, framstår han ju inte som ngn som har en vidare sund inställning till vad ett bra förhållande är. Jag förstår att du blir illa till mods.

Valet är ju ändå hans-och hennes, kanske lära känna henne lite och se hur det utvecklar sig?

ConfusedFairy skrev 2009-01-20 14:30:22 följande:
    Som jag märker är synpunkterna väldigt splittade i denna frågan.Det är jättesvårt för mig att veta hur jag ska bete mig och känna.Jag tkr väl på ngt vis att pappa borde ha någon "gen" som tänker nej, yngre än min dotter är lite väl häftig ålderskillnad.Jag har förstått att han sökt efter en thaitjej då han sagt att han aldrig kmr kunna bli kär i en svensk otacksam kärrig som han så vacker utryckte sig inför mig. Han har inte direkt visat mig någon förstålse antar att det är därför jag svårt att visa honom dsamma.Min mor tkr att jag nog gör bäst i att bryta kontakten med honom, för mitt eget bästa, men jag vill ju inte det egentligen :( man har ju bara en pappa trotts allt.Antar att det blir jag som får vika ner mig igen och vara tacksam för att jag åtminstone har en pappa, sen att jag inte betyder lr har betydigt så mkt som jag önskat för honom får jag väl leva med. Han gillar ju mig till en viss grad ändå.
  • passionsblomman

Ja faktiskt! Min sambo har ett jobb som gör att han tillbringar en hel del tid i olika butiker. Han tycker det är kul att diskutera lite med butikstjejerna, och han har hunnit komma hem med förvånad min i lite olika frågor. Bla var det tre tjejer som jobbade i en sminkaffär som vekligen på allvar förklade för honom att det var pengar som var grejen. "No money no honey fattar du väl själv" sa de.

En av de tjejerna skulle strax gå å sta och gifta sig med en riktigt rik kille. Hon hade fått brytet när han vägrade låta henne köpa hjärtformat ris...(hon insåg åtminstone själv att det var mindre smickrande för henne själv)

Det sista hör ju inte till diskussionen, men det är roligt...

Panzerfaust skrev 2009-03-26 18:07:21 följande:
    Vad är skillnaden på alla unga snygga tjejer som jagar efter miljonärer här hemma och utomlands? Alla dras till det som attraherar dem och i många tjejers fall tycks det vara pengar.*Sätter mig ned och väntar in stormen*
  • passionsblomman

Ja, fast jag vill ju gärna tillägga att både jag och min sambo känner oss en aning främmande inför det sättet att välja på.

Fast jag visste ju att de finns förstås. Precis som jag träffat killar som egentligen bara vill ha lite pynt vid sin arm, för extra status bland grabbarna. Hon ska inte säga så mycket utan fnissa förtjust på rätt ställen när männen är roliga.
    De kan ju få ha varandra.

Hammerman1 skrev 2009-03-26 18:23:55 följande:
    passionsblomman skrev 2009-03-26 18:15:47 följande:
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum! "Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
  • passionsblomman

Precis det tänkte jag också på...

Celeste97 skrev 2009-03-26 20:00:50 följande:
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:37:15 följande:
    Apropå det är jag hemskt imponerad över att du kan tala om för oss vilken förmåga MissieA har och inte har, baserat på hennes två inlägg...
  • passionsblomman

Och medan du förklarar det, kan du passa på att klämma in varför eller hur det kommer sig att din förmåga att utläsa vad MissieA står för som människa, överstiger Hammermans förmåga att se vad som finns för person bakom ditt nick?

och varför du får påpeka men inte han?

Celeste97 skrev 2009-03-26 20:23:50 följande:
    Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Som sagt är jag imponerad, just för att du lyckas läsa ut något från två korta inlägg när jag själv inte kunnat se detsamma ens efter kanske 100 inlägg av MissieA... Så ok, jag är alltså inte lika duktig som du på detta, men då kanske du kan hjälpa mig med att tolka hurdan du är baserat på att du hoppar på en annan medlem efter två inlägg?
  • passionsblomman

Men VAR ser du att MissieA tycker att de ska välja ett liv i misär? Det ser inte jag någonstans att hon säger...*fattar noll*

Hannaz skrev 2009-03-26 23:22:11 följande:
    Du borde skämmas som uttalar dig som du gör om att fattiga kvinnor i Thailand har valmöjligheter, speciellt med din bakgrund. Om du och dina föräldrar är flyktingar så borde du ha än mer förståelse för dessa kvinnor, men nejdå - de ska välja ett liv i misär istället för att "fly" till tryggheten i väst. De räddar sina barn från en framtid som inte alls otroligt kommer att bestå av prostitution och lidande, men det är inte acceptablet enligt dig för de gör det genom att snärja en man.
Svar på tråden Är min pappa pervers?