• MissieA

Är min pappa pervers?

Jag hade nog också haft svårt att acceptera detta speciellt efter den dokumentär jag såg för någon vecka sen på tv. Den handlade om thailändskor som gjorde allt för att hitta sig en unländsk vit kille/man, åldern spelade ingen roll för dem utan det viktiga var att de kom bort från thailand.

Det var väldigt sorgligt att se vad tjejerna utsatte sig för. De sa helt ärligt att det inte handlade om kärlek och en del lämnade männen så fort de hade fått uppehållspapper. De hade även en tävling där borta som gick ut på att utse den "bästa" utländska mannen, så det säger väldigt mycket.

Nu till din situation, ingen av oss kan veta hur det kommer bli mellan din pappa och den här tjejen. De kanske blir väldigt lyckliga. Jag hade blivit äcklad av att min pappa är tillsammans med en tjej som är yngre än mig.

• MissieA

Lovely Stardust skrev 2009-02-03 22:21:28 följande:

Baby S skrev 2009-01-21 13:32:55 följande:
    Det skulle alltså gå bättre om det var två muslimer vi pratade om. Vad är skillnaden egentligen här?
    Nu ska jag skriva med stora bokstäver så att du verkligen ser vad jag skriver och uppfattar vet. VAR HAR BABY S NÄMNT NÅGOT OM MUSLIMSKA MÄN??? du behöver inte förstöra alla trådar här på BT med dina fördomar.
  • MissieA
    Hammerman1 skrev 2009-03-26 18:23:55 följande:
    passionsblomman skrev 2009-03-26 18:15:47 följande:
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum! "Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
    hahahahaha om detta stämmer hammerman tycker jag verkligen synd om min älskling konstigt att han tycker om mig hahahaha. Tur att vi båda har pengar att köpa mat för
  • MissieA
    Francis skrev 2009-03-26 18:26:46 följande:
    Måste säga att det är mycket stor skillnad på dessa fallen!Thailändska tjejer har inget val, och om du säger anourlunda så har du inte varit där nere och träffat dom och gått hem till dom och vet vilket helvete till land dom är födda i. Tror du dom vill sälja sin kropp.. nej, men vill dom ha mat och ett tak över huvudet.. JA! Då är tyvär tyvärr detta deras enda väg att vandra.De rika äckliga 20-åringa tjejer (oftast blonda snygga med stora bröst) som tar miljonärer.. som tex hon som gifte sig nu i domkyrkan i somras med den dära microsoft mannen som var 3 år äldre än hennes pappa.. där är det ett gemensamt uttnyttjande.. han uttnyttjar hennes kropp och hon hans jet set liv med massa pengar och status. Hon har ett val, det menar jag att thailändska tjejer inte har på samma sätt.Äckligt men inte tragiskt..
    Men klart dom har ett val! Varför inte gifta sig med en thailändsk man?? Där är ett val och det finns säkert jobb för kvinnor också bara att dem inte är de bästa jobben, men man kan inte lösa sina problem med att gå och gifta sig med en gammal gubbe. Så den teorin går jag inte på.
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:05:48 följande:
    Du kanske borde vakna upp ur din dröm Missie... Du skulle blivit född i Thailand, jobba 10-12 tim om dagen i en skitig fabrik från det att du var 14, dåligt ljus och usel lön. En fridag i veckan, ingen barnomsorg, inget utbyggt sjukvårdssystem osv osv. Intressant att se om du resonerat likadant då... Men det är klart att det är ett rätt främmande scenario för dig som har råd att ha röllopsfest för 170 gäster... Intressant att höra om ni tillhör skaran som åker till Thailand 3 veckor runt jul varje år.
    Du jag lever inte i en dröm, jag vet vad jag pratar om. Jag kom från ett krig när jag var 5 år och har föräldrar som har sett människor bli mördade. DET kallar jag att inte ha ett val, att fly ett land för att rädda livet på sina barn, så jaa dom har ett val!!
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:37:15 följande:
    Du ska inte komma och tala om för mig hur lätt eller svårt jag har att sätta mig in i andras situation. Däremot har Missie klart visat att hon inte har den förmågan.
    DU ska inte komma och tala om för MIG vad jag har för förmåga. Ursäkta men nu är du bara otrevlig!! Lär känna mig innan du snackar. Läs mitt senaste inlägg först och sen kan du komma med att jag inte kan sätta mig in i andras situationer.

Du borde skämmas för att du hoppas på mig och säger att jag inte kan sätta mig in i andras situation när du inte ens känner mig.
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".Tycker man att man minsann visst bör välja misär och en frmtid utan ngt hopp om bättring före att välja ngt som kan ge en själv och ens barn et människovärdigt liv så ja, jag tycker att det säger en hel del om personen som uttrycker det.
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2009-03-26 20:26:37 följande:
    [citat]
    Och medan du förklarar det, kan du passa på att klämma in varför eller hur det kommer sig att din förmåga att utläsa vad MissieA står för som människa, överstiger Hammermans förmåga att se vad som finns för person bakom ditt nick?och varför du får påpeka men inte han?
    Det vill jag gärna veta??
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-26 23:22:11 följande:
    Du borde skämmas som uttalar dig som du gör om att fattiga kvinnor i Thailand har valmöjligheter, speciellt med din bakgrund. Om du och dina föräldrar är flyktingar så borde du ha än mer förståelse för dessa kvinnor, men nejdå - de ska välja ett liv i misär istället för att "fly" till tryggheten i väst. De räddar sina barn från en framtid som inte alls otroligt kommer att bestå av prostitution och lidande, men det är inte acceptablet enligt dig för de gör det genom att snärja en man.
    Men snälla rara du!! Var har jag skrivit något om misär?? Sätt inte ord i munnen på mig är du snäll. Det var du som började med personliga påhopp, jag hr varit medlem på BT i över 2 år och aldrig upplevt något sånt innan. Kom med argument istället för att hoppa på mig och tro att du känner mig och vet vad jag tycker och tänker!!!

Jag skrev att de har val. För jag tror verkligen inte på att alla som bor i thailand är prostituerade och lider, det måste väl finnas en thailändsk man som de kan gifta sig med. Jag står för mina åsikter och tro mig jag har flera kusiner som inte heller har det bra i mitt hemland men de kämpar och jobbar inte går de och gifter sig med bästa rika utländsk.
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-27 01:58:07 följande:
    25 % av Thailändaran lever på mindre än 2 ppp-dollar/dag. Och FN beräknar att ca 200 000 barn är prostituerade. Det är inte precis strålande siffror. Det må vara ärofyllt att kämpa för att klara sig och bygga upp ett bra liv i det land där man är född, men man kan knappast se ner på fattiga kvinnor som försöker skapa sig ett bättre liv nån annanstans. Och det gör man genom att konstatera att de minsann har ett val. Och naturligtvis sticker det i ögonen när man läser åsikter som dessa samtidigt som vederbörande sitter säkert i Sverige och planerar bröllop för 170 gäster.
    Asså vem är du att kommentera vårt antal gäster och att stoppa in ord i munnen på mig. Jag ner inte ner på fattiga kvinnor och om du öppnar ögonen och läser lite bättre så ser du det!! Jag får ha min åsikt och du får ha din, jag respekterar dig för den men du verkar inte veta vad respekt är för i så fall hade du inte hoppas på en okänd människa på nätet.

Kära du! Jag ser verkligen inte ner på fattiga, många i min släkt är fattiga och jag har själv varit fattig en gång i tiden så jag vet hur livet som fattig är (där ser du, lär känna mig först innan du tror att du vet vem jag är), just därför säger jag att det finns andra alternativ i livet, genom att kämpa och göra sitt liv bättre, OCH JAG STÅR FAST FÖR DEN ÅSIKTEN VAD DU ÄN SÄGER!! Jag har tjänat ihop alla pengar jag har idag och visst jag har ett stort bröllop och vi har 170 gäster, MEN du har inget med mitt privatliv att göra, så back off och tänk på ditt egna bröllop istället för mitt eller är det kanske ren svartsjuka
  • MissieA
    Hannaz skrev 2009-03-27 03:53:53 följande:
    Nej Missie du säjer att du inte ser ner på fattiga kvinnor men likväl klankar du ner på deras val att söka efter en man som kan ge dem ekonomisk trygghet.Det är möjligt att det är som du säjer att du verkligen har förståelse för fattiga, det vet inte jag, jag får gå på det du utrycker på det här forumet. Din åsikt är att alla har ett val, en åsikt som per definition kanske är riktig, men den tar inte hänsyn till omständigheter. Och det är väldigt lätt att sitt hemma i Sverige och tycka att andra ska göra moraliskt riktiga val. Jag beklagar att du har fattiga släktingar och att dina föräldrar tvingades fly. Dock gjorde de det bla för din skull, du har inte behövt skapa dig ett liv i en krigszon, lika lite som jag behövt växa upp bakom järnridån i ett kommunistland, det såg nämligen min far till. Och lika lite är vi båda utlämnade till att försörja oss som prostituerade eller arbeta omänskligt långa dagar på nån fabrik för småpengar. Det är knappast de thailändska medelklassflickorna som har möjlighet att läsa på universitet som raggar upp en svensk man dubbelt så gammal som de. Om man tycker att det är omoraliskt att välja ett Svennsonliv i sverige istället för ett hårt slitsamt liv på en fabrik i Thailand så fine, men det är inte det jag kallar empati.
    Men jag uttryckte mig inte ens om detta innan ditt påhopp, då var det inte ens tal om all denna fattigdom utan du anklagade mig för saker från ingenstans för ca 5 meningar jag skrev. Nästa gång kan du ju fråga mig vad jag tycker och inte tycker innan du antar saker Jag ska vara ärlig mot dig! Jag behöver inte förklara mig till dig, speciellt inte efter ditt påhopp och du får tro vad f*n du vill om mig men snälla du vakna upp lite ocg förstå att du inte känner mig.

Du har inte visat respekt så jag tänker inte ens ta den här diskussionen med dig. Gärna med andra men inte med dig, för du hr bara varit otrevlig och bitchig.
  • MissieA
    ConfusedFairy skrev 2009-03-27 13:47:09 följande:
    Hej hej :)Det har ju gått en tid nu sedan jag skrev inlägget. Tänkte någon kanske var nyfiken hur det gått.Kort och gott så kan man väl säga att jag lagt det hela på is bara. När det hela kommer omkring så har jag förstått att jag inte står så nära min pappa egentligen, har inte insett att han kanske kännt sig ensam och att det är därför han har agerat som han gjort osv. Jag förstår honom och jag förstår henne men det betyder inte att jag vill vara med i leken. Jag tkr trots allt att det är ett märkligt sätt att lösa resp. problem på och sen är det väl mest ålderskillnaden som tar emot plus det att jag tycker att min pappa hade kunnat investera lite i oss barn ist. för att åka till thailand titt som tätt och nu börja försörja en 20 årig thailänsk tjej och hennes barn! (Jag har tre småsykon 7, 16 och 18 år).Jag kan själv inte göra så mkt egentligen åt saken det vet jag, mer än att försöka ta hand om min pappa mer, genom att försöka hitta på saker med honom så att han inte känner sig lika ensam längre, vem vet det kanske hjälper.Så resultatet utav att det här; Jag och min pappa umgås mkt oftare, ser på film och lagar mat tillsammans osv. och så hjälper han mig mkt med övningskörningen just nu då jag försöker ta körkort för fulla muggar. (iofs hoppas bara att han inte tror att jag endast vill ha hjälp med körkortet). ^^Vi pratar inte alls om Thailand längre. Han tar inte upp det, inte just nu. Men jag är klart lite oroad för framtiden ibland.:)
    Jag är jätteglad för er skull, att ni vill utveckla er relation och spendera mer tid tillsammans Jag önskar dig all lycka och lycka till med körkortet.

Jag ber om ursäkt för min del i detta OT, det var verkligen inte min mening att förstöra din tråd. Jag blev glad när jag läste ditt inlägg
Svar på tråden Är min pappa pervers?