Inlägg från: Panzerfaust |Visa alla inlägg
  • Panzerfaust

Är min pappa pervers?

090208 skrev 2009-03-25 17:12:39 följande:
    Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet.
    Är det där verkligen något du står för?

Det är märkligt att folk inte blivit helt galna över just det där uttrycket, hade jag sagt exempelvis: "Jag gillar inte asiatiska män i allmänhet och arabiska män i synnerhet" hade varenda BT medlem anmält mig fortare än jag hade kunna skriva "ollon" på en skrivmaskin...
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-26 18:02:43 följande:
    herregud blev en halv roman =)
    Vad är skillnaden på alla unga snygga tjejer som jagar efter miljonärer här hemma och utomlands? Alla dras till det som attraherar dem och i många tjejers fall tycks det vara pengar.

*Sätter mig ned och väntar in stormen*
  • Panzerfaust

I vissa fall är det säkert kärlek som är ömsesidig i många andra säkert inte, hur man än ser på det så är det upp till var och en att välja hur man vill leva sitt liv oavsett om man är thailändska och vill ha en sugar daddy eller om man är en välbärgad svenska som vill ha en miljonärsdito.

• Panzerfaust

5minuter på en nattklubb och man ser vilka tjejerna krusar för, grabbarna som beställer helrör (champagne idag). Tjejer är helt klart mer materialistiska än killar när det kommer till val av partners inget snack om saken.

Det är klart thailändskorna har ett val men rika europeer är en enkel och snabb väg ur misären.

Alla kan köpas för pengar, den enda frågan är bara "hur mycket?"

• Panzerfaust

Likt förbannat är det ett val att arbeta i fabriken eller leta upp en sugar daddy.

• Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:13:19 följande:
    Ja man kan ju välja att leva i misär om man vill... Skulle du göra det?
    Ja, alltså jag skulle jobba mig uppåt om det gick. Det skulle sitta långt inne för mig att leta upp en gammal tantaluring och erbjuda mina tjänster för att tanten är rik. Hur man än vrider och vänder på det är det ett val man gör när man gifter sig för pengar och ett bättre liv. Det märkliga är att det alltid ska ältas hur män dammar ned till Thailand för att leta sängkamrat men att svenska äldre kvinnor åker till Ghana för att göra eaxkt det samma talar vi knappt om.
  • Panzerfaust

Det finns alltid alternativ, det är inte så att de väljer mellan undergång och en rik vit man. Många gånger väljer de helt enkelt mellan ett normalt liv och ett liv som för dem innebär rikedom. Precis som svenska kvinnor bländas av plånböcker gör de detsamma. Så har det alltid varit och lär fortsätta. De som kommer från rika länder har alltid kunnat charma och imponera på de som bor i mindre bemedlade diton.

Med de argument här använder kan man ju hävda att de män som tar sig en thailändska faktiskt gör en välgärning och bör hyllas som hjältar för att de räddar folk ur slaveri.

Sedan är det faktiskt så att inte alla äktenskap mellan svenskar och utlänningar är ekonomiska transaktioner.

• Panzerfaust

Varför är det bara "feta svenska män"?

Självklart lever många i Thailand i misär men det gör folk över hela världen. Problemet med att måla upp en bild av thailändskor som offer och enbart offer är mycket missvisande. Och återigen, det är väldigt tyst om alla kvinnor som åker till Ghana och Gambia på "semester". Det är inte ett manligt fenomen utan ett mänskligt fenomen.

• Panzerfaust

Med den logik man ser här är de det verkligen är synd om så är det thailändska män som inte kan ta sig ur misären lika enkelt med hjälp av sin kropp.

• Panzerfaust
    Hannaz skrev 2009-03-27 01:58:07 följande:
    25 % av Thailändaran lever på mindre än 2 ppp-dollar/dag. Och FN beräknar att ca 200 000 barn är prostituerade. Det är inte precis strålande siffror. Det må vara ärofyllt att kämpa för att klara sig och bygga upp ett bra liv i det land där man är född, men man kan knappast se ner på fattiga kvinnor som försöker skapa sig ett bättre liv nån annanstans. Och det gör man genom att konstatera att de minsann har ett val. Och naturligtvis sticker det i ögonen när man läser åsikter som dessa samtidigt som vederbörande sitter säkert i Sverige och planerar bröllop för 170 gäster.
    I ärlighetens namn är de flesta länder i världen ganska kassa. Likt förbannat gör de kvinnor som plockar en försörjare ett aktivt val precis som försörjaren gör.
Svar på tråden Är min pappa pervers?