Inlägg från: Lady o Lufsen |Visa alla inlägg
  • Lady o Lufsen

Är min pappa pervers?

Fast då är det väl så han väljer att göra i livet med sina relationer...först hämtar han en kvinna från Litauen och nu en från Thailand. Han verkar ju tycka att det är en bra situation.

Sen att hon var elak mot dig måste ju ha varit hemskt!

ConfusedFairy skrev 2009-01-19 22:40:22 följande:
    Jag kan tillägga att min pappas f.d kvinna 13 år yngre än honom som han hämtade ifrån Litauen var väldigt elak emot mig som barn (12 åring) och jag tvingades flytta till min mamma ist. Den kärlekeshistorian slutade olyckligt, hon blevb självständig i Sveriga och det ledde till att hon flyttade ifrån honom och var otrogen. Jag väl väldigt skeptisk nu.
  • Lady o Lufsen

...och tydligen inte "svenska otacksamma kärringar" heller?

Det uttalandet fick i alla fall mig att fundera över hans inställning till kvinnor över huvud taget.
    Kvinnoförakt kan te sig på olika sätt...

ConfusedFairy skrev 2009-01-20 14:39:08 följande:
    Jag tvivlar inte på att pappa är upp över öronen förälskad i henne då han alltid haft ett gott öga för yngre tjejer, då han endast haft kontakt med tjejer under 35 senaste åren, damer i hans egen ålder verkar inte passa honom.
  • Lady o Lufsen

Nej, man kan ju undra hur tacksam man ska behöva vara och vad man ska behöva göra för att slippa bli kallad "otacksam kärring"

Baby S skrev 2009-01-20 14:44:39 följande:

Ja man undrar lite hur det står till med kvinnosynen i allmänhet bland dessa män? Jag tror inte att det är riktigt som det borde vara.
  • Lady o Lufsen

Men...vilken generalisering.
    Vilken trist syn du har på "kvinnor"...det vore kanske likadant om jag skrev att de män som tillåter (för män på krogen har väl ett val?) kvinnor mjölka deras plånböcker till drinkar utgår ifrån att dom då får en easy ticket till sängen...eller är dom männen bara generösa?

Panzerfaust skrev 2009-03-28 01:13:42 följande:
    Det svenska samhället och främst kvinnor har väldigt bråttom att döma dessa thailändska kvinnor för att i ögonblicket efter sitta och snylta drinkar på krogen. Det finns en väldigt påtaglig "holier than thou" attityd i Sverige.
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:29:28 följande:
    I min värld är det en markant skillnad att vilja bjuda på en drink i syfte att "ragga" och en helt annan att försöka snylta en drink. Men visst alldeles för många killar på krogen är alldeles för fulla och tenderar bli jävligt dryga rent allmänt, det är ju "the swedish way".Vet inte vilken stad du går ut i men detta har hänt mig i följande städer:Sthlm, GBG, Borlänge, Gävle, Sandviken och Hofors.Grejen är ju så välkänd att kvinnorna i fråga fått ett eget namn, ett namn som används både på dem som bommar drinkar och de som vill bli bjudna och drika gratis för att "betala tillbaka" med ett ons.
    Vad får männen ifråga för namn då?
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:39:33 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:33:57 följande:Om du menar dem som är för fulla och drygar så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar...
    Jag menar dom männen "som låter sig utnyttjas" att betala kvinnors snyltdrinkar- om de snyltande kvinnorna har ett namn- vad kallas då de tillåtande, oerhört generösa gratis"bjudande" männen?...jag brukar också kalla de "vanliga fyllona som inte tillåter sig bli utnyttjade av snyltnade kvinnor" för fyllon, fyllskallar eller helt enkelt drägg...
  • Lady o Lufsen

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?

• Lady o Lufsen

I Sthlm, GBG, Borlänge, Gävle, Sandviken och Hofors ska de finnas tillräckligt många...enligt Panzerfaust

Själv har jag ingen aning...

• Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:50:27 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det mest kända är väl drinkluder.*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
    ...tanken slog mig att starta en debatt....men jag orkar inte ens...
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 13:50:27 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det mest kända är väl drinkluder.*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
    Men någon annan orkar säkert!!!
  • Lady o Lufsen
    Francis skrev 2009-03-30 13:51:47 följande:
    hahahaha!!! Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:Jag festar för övrigt i gbg då det är där jag bor. En stor stad med mycket bra "innekrogar" men som sagt, och jag har mest killkompisar så är de inga tjejer som stöter på killarna och hänger efter killarna på krogen , utan tvärt om.. som sagt varför är det ens så att killar ska bjuda på drinkar?! Ingen som sagt att det skall vara på detta sätt men det är ni killar som vill fjäska in sig själva genom att först kallprata lite en minut eller så och sen frågar ni om ni får bjuda på en drink, och då finns det två alternativ; 1. Det som jag brukar säga att jag kan köpa mina egna drinkar men tack ändå eller 2. tjejen tar drinken och får räkna med att killen skall stå hängandes över henne en halvtimme eller så, och han tror han har halva inne...Om nu tjejen väljer att gå hem med killen så är det endast för att hon själv är sugen på sex, inte för att tacka för drinkarna kan jag lova! Men jag förstod inte riktigt varför ni alltid blir så sura när NI killar kommer fram och vill bjuda på en drink och vi tjejer tackar nej.. va fan! Vi gör fel när vi tar emot utan att ge sex för då är vi snyltare, och vi gör fel när vi tackar nej och köper våra egna drinkar för då är vi kalla, osociala feminister...?!?! Snälla!! Kom inte fram och erbjud drinkar och sen klaga?
    Man blir ju helt galen!!!
  • Lady o Lufsen
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 14:13:52 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:Det här inlägget är ju onekligen ett upplägg för att jag ska svara precis vad jag svarade, och du säger ju själv att tanken var att starta en debatt i inlägget efter.Så ja, precis så infantil är jag.
    Den frågan ställdes av mig för att jag förmodligen (och förhoppningsvis) är från en helt annan värld och generation än vad du är!

I MIN värld hängs det inte på krogen...och OM det nu görs det så sker det inte tillnärmelsevis på ett vis där "drinkluder" och "torskar" får utlopp!

Hade inte ens hört epitetet "drinkluder" förut...
Svar på tråden Är min pappa pervers?