Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Är min pappa pervers?

Om man är ihop med någon som är flera år yngre än sina barn... känns inte OK för mig. Lite incestuöst på något sätt. Dessutom, jag undrar vad TS tycker om att vara en "otacksam kärring". Om pappan tycker det om alla svenska kvinnor tycker han väl det om henne också.

En man som bara vill ha kvinnor som är mycket yngre än honom själv och som kommer från andra, fattigare länder, har troligtvis problem med både sin egen självkänsla och sin kvinnosyn. Terapi vore att rekommendera.

Om denna kvinna så småningom lämnar honom är det väl troligt att han letar upp någon ny ung "förmåga" från ett fattigt land någonstans.

• Sebastiána

Jag menar att det hade varit en annan sak om det var en man som var öppen för kvinnor av olika åldrar och från olika länder, även Sverige, och som helt enkelt råkade fastna för en tjej i Thailand. Så är ju inte falet. Han vill BARA ha tjejer som är mycket yngre än han själv och från fattigare länder. Någon som kommer att bli helt beroende av honom.

• Sebastiána

Jag hade inte heller kunnat bryta kontakten med pappa. Pappa är ju alltid pappa. På samma sätt skulle han ALDRIG bryta med mig. Jag kan inte förstå de som t.ex. bryter med sina barn för att dessa valt (i föräldrarnas ögon) fel partner.

• Sebastiána
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 11:54:35 följande:
    - - - Däremot så kan jag inte på kroppens alla hår räkna hur många gånger tjejer försökt bomma drinkar eller öl av mig eller vänner i mitt sällskap, ett fenomen du ALDRIG ser hos män. Att tjejer på krogen dras som flugor till skit till de som slänger pengar omkring sig är inte heller någon nyhet kolla valfri nattklubb där det finns någon som har pengar.
    Intressant. Detta har jag hört från många killar "Ni tjejer får alltid gratis drinkar på krogen". Själv är jag väldigt måttlig när det gäller alkohol. En drink räcker gott och väl. Därför tackar jag alltid nej när en kille vill bjuda mig. Men då blir man uppfattad som snobbig, otacksam, snipig eller rent av frigid. Jösses så sura killar kan bli när man på ett artigt sätt säger 'nej tack, det är bra'. Hur ska ni ha det egentlige? Sk jag tacka ja nästa gång för att då istället bli en av de tjejer ni anser snylta?
  • Sebastiána
    bongen80 skrev 2009-03-30 16:44:43 följande:
    Går det inte att flytta dessa krog och drinkdiskussioner till någon annan debatt tråd? Jag har föga för att inte säga inget intresse alls av att läsa inlägg, efter inlägg, efter inlägg i detta ämne. Jag vill läsa om det TS efterfrågar när jag går in här.
    Sorry, jag skrev mitt inlägg innan jag hunnit se att det redan fanns en massa.
  • Sebastiána

Så många stolpskott jag träffat då...

Svar på tråden Är min pappa pervers?