Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Är min pappa pervers?

Jo, jag skulle kalla det perverst. Min pappa har gjort det samma.
    Hon var 20 (i passet) 17 i verkligheten. Han 56.
    Men de gör det för att överleva.
    Hoppas han är en snäll man, din pappa. Jag själv dömmer varken männen eller kvinnorna. Det är ett vanligt förekommande fenomen och en väg ut ur fattigdom för många.

Hade jag kunnat ta mitt barn ur fattigdommen till ett rikt land med gratis utbildning och sjukvård skulle jag utan att blinka göra det samma vill jag lova. I vissa områden i Thiland lever folk riktigt fattigt och det är många som lever på hundkött och ihoptiggda pengar trots att de har "jobb". Skulle själv kalla det för slaveri.. men det är ju min åsikt..

Lär känna henne, låt din pappa själv stå för det han gjort. Min pappas fru är en otrolig kvinna. De låtsades aldrig som om det var av kärlek. Det var en uppgörelse. Sen att betalningen bestod i sex, städning och liknande gör att jag själv bara vill kräkas. Det borde inte få förekomma. Men sån är världen vi lever i.

• JustMeAndMyLove

Måste tilägga att dte är hemskt att se hur lätt det är att tracka ner på folk som HAR pengar. Vi har väl alla levt olika liv och bildar därför olika åsikter beroende på åra egna erfarenheter? Man behöver inte håna folk för att de har råd att leva gott.. lika fult det som att håna en fattig

• JustMeAndMyLove

Hahaha, bra finish där :P

Hannaz skrev 2009-03-26 19:21:21 följande:
    What? Du har nog läst liiite fel. Vi ska gifta oss utomlands ja, bara vi två och samtidigt räkna det som vår bröllopsresa. Min syster och hennes man är gymnasielärare och bor på en skånegård med 5000 m2 tomt. Som var billigare i inköp än en normal villa i Malmö. Att hon är trädgårds- och hustokig och lägger all sin lediga tid på att fixa och dona med hus och trädgård vilket gör att stället är mkt välskött, vad ar det med saken att göra?Vi ska ha casual fest för våra vänner och släkt med papptallrikar och egenlaga mat. Så ta du och knip igen och kryp tillbaka in i det hål du kom ifrån.
  • JustMeAndMyLove

Alla har alltid ett val, det kan ingen säga emot. Man kan tex välja att inte låta canser slå ner än och leva ett otroligt gott liv de sista månaderna/åren man har kvar. Man kan välja att behålla en militär hemlighet trots att man utsätts för tortyr.
    Man kan välja att låta sina barn få en liknande framtid som man själv, dvs. jobba 12 timmar per dag och sen gå hem och ligga hungrig under natten.
    Jag tror de flesta föräldrar valt att "hora bort" sitt människorvärde för att ge sitt barn en utbildning, trygghet och ett bättre liv. Jag hade gjort det.
    Helt ärligt tycker jag inte vi här hemma i Sverige ska tycka eller tänka alls om deras val i livet. För vi kan inte på något sätt sätta oss in i deras situation.
    Vi behöver dock inte stötta våra fäder eller bröder i DERAS val. Jag har gjort det helt klart för pappa att jag tycker det han gjort är vidrigt. Ha utnyttjar en människas livssituation till egen vinning. Mer än så kan inte jag göra. Inte heller TS.

Inte värt att hacka på varran här på BT för det, det hjälper knappast någon

Hannaz skrev 2009-03-26 20:04:33 följande:
    Det inläggen vi skriver som berättar hur vi resonerar i olika frågor och det säger mkt om personen bakom "nicken".Tycker man att man minsann visst bör välja misär och en frmtid utan ngt hopp om bättring före att välja ngt som kan ge en själv och ens barn et människovärdigt liv så ja, jag tycker att det säger en hel del om personen som uttrycker det.
  • JustMeAndMyLove

Märks att du inte vet hur vissa delar av thiland ser ut. Det är många som lever till branten av undergång.
    Men inte fan är feta svenska män hjältar för det. Tror jag ingen här inne tycker

Panzerfaust skrev 2009-03-26 20:12:16 följande:
    Det finns alltid alternativ, det är inte så att de väljer mellan undergång och en rik vit man. Många gånger väljer de helt enkelt mellan ett normalt liv och ett liv som för dem innebär rikedom. Precis som svenska kvinnor bländas av plånböcker gör de detsamma. Så har det alltid varit och lär fortsätta. De som kommer från rika länder har alltid kunnat charma och imponera på de som bor i mindre bemedlade diton.Med de argument här använder kan man ju hävda att de män som tar sig en thailändska faktiskt gör en välgärning och bör hyllas som hjältar för att de räddar folk ur slaveri.Sedan är det faktiskt så att inte alla äktenskap mellan svenskar och utlänningar är ekonomiska transaktioner.
  • JustMeAndMyLove

Jag "citerar bilden de flesta har" min egen pappa är varken svensk eller fet..

I Thailand har män det generelt bättre än kvinnor, det är knappast ett jämnställt land jämfört med Sverige. Samma fenomen finns i alla fattiga länder. Dess kvinnor (och män) är i det stora hela offer för vår kultur här i de rikare delarna av världen om man ska vara väldigt korrekt.
    Själv skulle jag inte se någon av de här parterna som offer eller skurk.

Panzerfaust skrev 2009-03-26 20:19:00 följande:
    Varför är det bara "feta svenska män"?Självklart lever många i Thailand i misär men det gör folk över hela världen. Problemet med att måla upp en bild av thailändskor som offer och enbart offer är mycket missvisande. Och återigen, det är väldigt tyst om alla kvinnor som åker till Ghana och Gambia på "semester". Det är inte ett manligt fenomen utan ett mänskligt fenomen.
  • JustMeAndMyLove

Det sjuka är att många av de här männen ser sig själv som riddare i skinande rustningar.
    För min egen pappa är det OMÖJLIGT att se vad han gjort fel. Han försörjer henne, hon får handla vad hon vill och göra vad hon vill. "Tänk hur hon haft det om hon bott kvar, stackars sate"

Det är nästan som om de har en liten klubb, de här hjältarna.. de jämför fruar och ni anar inte vad..
    men ALLA män är inte så. Känner en man som har en fru från Thailand, det skiljer nog bara något år i deras åldrar, hon var och är välutbildad, talade engelska, levde ett eget självstädnigt liv i Phuket och de blev förälskade.
    Han får dock mycket skit då alla tror att han "åkt ner och köpt sig en fru"

ario skrev 2009-03-27 20:42:45 följande:
    jag kan förstå hennes situtation, men inte HANS!Hans är bara ett I-landsproblem jämfört med hennes, så varför utnyttja situationen?Det finns många olika sätt att hjälpa fattiga, bidra med pengar kanske?????
  • JustMeAndMyLove

Själv är jag ju Isländsk, undrar hur vi känner och tänker :P

Nä men det är ju lika fel... Det går inte att ta nån "grupp" människor och dra alla över en kam.

Lövings skrev 2009-03-28 22:35:38 följande:
    Men ni som pratar om "svenska kvinnor" och hur vi diskriminerar - där drar ni alla svenska kvinnor över en gräns hur vi tycker och känner.Det är väl lika fel det?
  • JustMeAndMyLove

Jag tror TS fått sina svar. Låter som at det löser sig på ett bra sätt mellan dig och din pappa, men jag råder dig till att ta mod till dig och prata med honom om Thailand, även om det är svårt. Tystnad kring stora saker kan lätt gnaga hål på ett förhållande..

Svar på tråden Är min pappa pervers?