Inlägg från: På rosa moln |Visa alla inlägg
  • På rosa moln

Är min pappa pervers?

Panzerfaust skrev 2009-03-28 11:54:35 följande:
    Förövrigt är jag skeptisk till att åka till Thailand just för hur folk behandlas där, precis som jag inte gärna åker till Kina, Kuba eller Spanien (tjurfäktningen) för att jag vänder mig mot det dessa länder står för. Det är trots allt så att genom att spendera pengar i Thailand så ger man sitt godkännande till hur det ser ut där.
    Fin tanke, men vilket land kan du i så fall besöka? Finns väl inget (inte heller Sverige) som har ett helt rent samvete? Kan det inte istället vara så att det är bra att besöka länder med tvivelaktigt rykte för att uppmuntra de invånare där som är goda föredömen samt att sprida goda värderingar till dem som har saker kvar att lära? Isolering funkar ju sällan särskilt tillfredställande, se bara på ex Burma.
  • På rosa moln
    Panzerfaust skrev 2009-03-30 22:18:13 följande:
    Burma är inte alls isolerat det hålls under armarna av Kina. Jag sade inte att jag inte skulle åka däremot tänker jag både en och två gånger om jag verkligen vill gynna landet med pengar. Jag skulle däremot inte åka till en diktatur och leva som en prins medan deras egna befolkning lever som slavar.
    Kinastött eller inte, i turist- och medial synpunkt är det väl synnerligen isolerat åtminstone?
  • På rosa moln
    Panzerfaust skrev 2009-03-31 00:53:06 följande:
    På rosa moln skrev 2009-03-31 00:49:35 följande:
    Jo men så länge de har Kina som hjälper dem behöver de inget annat, ungefär som Nordkorea. Det är två länder som skulle gå under om det inte fanns ljusskygga regimer som hjälpte dem.
    Är det inte det som de redan har, gått under alltså? På vilket sätt menar du att de inte behöver någonting annat?
Svar på tråden Är min pappa pervers?