Inlägg från: Panzerfaust |Visa alla inlägg
  • Panzerfaust

Är min pappa pervers?

Hannaz skrev 2009-03-27 03:55:07 följande:
    Ja, men det intressanta är; vad lägger du för värdering i det?
    Vad jag lägger för värdering i det?

Jo de flesta länder i världen är länder jag inte skulle vilja bo i om jag så fick betalt för att bo där och jag kan förstå att det finns folk som gör vad som helst för att ta sig därifrån för att komma hit. Sen hur man gör det skiftar, vissa betalar smugglare andra gifter sig med en inföding.
  • Panzerfaust

Det svenska samhället och främst kvinnor har väldigt bråttom att döma dessa thailändska kvinnor för att i ögonblicket efter sitta och snylta drinkar på krogen. Det finns en väldigt påtaglig "holier than thou" attityd i Sverige.

• Panzerfaust

Svenska män köper sig ur ensamhet och thailändska kvinnor köper sig ur en sämre social och ekonomisk situation. Att döma dem känns ganska förmätet då båda gör ett val och är oftast införstådda med vad de ger sig in på.

Ang. min "skeva" bild av kvinnor, nej jag har inte blivit "bränd" särskilt ofta, inte någon gång faktiskt. Däremot så kan jag inte på kroppens alla hår räkna hur många gånger tjejer försökt bomma drinkar eller öl av mig eller vänner i mitt sällskap, ett fenomen du ALDRIG ser hos män. Att tjejer på krogen dras som flugor till skit till de som slänger pengar omkring sig är inte heller någon nyhet kolla valfri nattklubb där det finns någon som har pengar. Naturligtvis gäller inte detta alla tjejer, inte ens en majoritet av tjejerna men de är tillräckligt många för att synas väl i en fullsatt nattklubb.

Det är precis det jag menar, svenska tjejer (eller tjejer i Sverige) har bråttom som fan att döma dessa thailändska kvinnor för att de letar tjocka plånböcker för att förbättra sitt liv men är samtidigt blinda för vad svenska damer gör på hemmaplan. Personligen skulle jag skämmas ihjäl av att stega fram till en vilt främmande människa och säga: "Hej, bjuder du på en drink?".

Förövrigt är jag skeptisk till att åka till Thailand just för hur folk behandlas där, precis som jag inte gärna åker till Kina, Kuba eller Spanien (tjurfäktningen) för att jag vänder mig mot det dessa länder står för. Det är trots allt så att genom att spendera pengar i Thailand så ger man sitt godkännande till hur det ser ut där.

• Panzerfaust
    Lövings skrev 2009-03-28 22:35:38 följande:
    Men ni som pratar om "svenska kvinnor" och hur vi diskriminerar - där drar ni alla svenska kvinnor över en gräns hur vi tycker och känner.Det är väl lika fel det?
    Det är skillnad att tala om "svenska kvinnor" och "alla svenska kvinnor".
  • Panzerfaust
    Lövings skrev 2009-03-29 21:04:23 följande:
    Vad är skillnaden?Och det är väl ändå och dra alla över samma kam?Jag är en svensk kvinna, vet du vad jag tycker och tänker då?
    Har du öht läst ett enda inlägg jag skrivit?
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-29 22:36:51 följande:

Men...vilken generalisering.Vilken trist syn du har på "kvinnor"...det vore kanske likadant om jag skrev att de män som tillåter (för män på krogen har väl ett val?) kvinnor mjölka deras plånböcker till drinkar utgår ifrån att dom då får en easy ticket till sängen...eller är dom männen bara generösa?
    Läs meningen innan den du citerade...
  • Panzerfaust

I min värld är det en markant skillnad att vilja bjuda på en drink i syfte att "ragga" och en helt annan att försöka snylta en drink. Men visst alldeles för många killar på krogen är alldeles för fulla och tenderar bli jävligt dryga rent allmänt, det är ju "the swedish way".

Vet inte vilken stad du går ut i men detta har hänt mig i följande städer:

Sthlm, GBG, Borlänge, Gävle, Sandviken och Hofors.

Grejen är ju så välkänd att kvinnorna i fråga fått ett eget namn, ett namn som används både på dem som bommar drinkar och de som vill bli bjudna och drika gratis för att "betala tillbaka" med ett ons.

• Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:33:57 följande:

Vad får männen ifråga för namn då?
    Om du menar dem som är för fulla och drygar så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar...
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-30 09:56:43 följande:
    Du står i baren själv (eller med vänner) och så kommer den ena tjejen efter den andre och trakaserar dig och försöker få dig att köpa drinkar till henne! Lyckans dig, känner ett ex antal killar som skulle vilja byta plats med dig!!
    Ja eller så ser jag ut som ett lätt mål, fan vet jag.

blev knasigt när jag byggde om förra meningen:

Om du menar de som är för fulla och dryga så kan jag säga att jag brukar kalla dem för fyllon eller fyllskallar.
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:

Jag menar dom männen "som låter sig utnyttjas" att betala kvinnors snyltdrinkar- om de snyltande kvinnorna har ett namn- vad kallas då de tillåtande, oerhört generösa gratis"bjudande" männen?...jag brukar också kalla de "vanliga fyllona som inte tillåter sig bli utnyttjade av snyltnade kvinnor" för fyllon, fyllskallar eller helt enkelt drägg...
    Killar som bjuder damer som tigger? Tja torskar, förlorare och rookies är väl epitet som har används.
Svar på tråden Är min pappa pervers?