• Laguna 2

    Vilket företag gör bäst inbjudningskort? Calligraphen är dom enda jag känner till...

    Någon som har haft Calligraphen? Är dom bra?

    Kan ni rekommendera någon annan?

  • Svar på tråden Vilket företag gör bäst inbjudningskort? Calligraphen är dom enda jag känner till...
  • FruNonis

    Vi har beställt kort mm från kortdesign. Vi är mycket nöjda med det vi beställde och servicen. De är väldigt snabba på att svara på mail om man har funderingar. Fick även hem beställningen inom några dagar. Rekommenderas varmt.
    Bra pris dessutom då text ingår i priset.

  • Vill nu

    Köpte våra inbjudningskort, från www.kortdesign.se , så som många andra här! Är också jättenöjd med dem! Låg mycket bättre i pris än Calligraphen, och servicen var kanonbra! Hade korrekturet på mailen dagen efter jag gjort beställningen, och två dagar senare låg de i brevlådan!

  • MV85

    www.optimalprint.se får du billigast efter vad jag hittat... har beställt 10 gratis av dem som vi eventuellt ska ha (fick betala 50:- för frakt o liknande iofs, men värt det innan man lägger ut tusentals kronor)så nu väntar jag bara på dem... Sen kan jag uttala mig om vad jag tycker om dem!
    Calligraphen tyckte jag inte om kvalitén på korten hos, men där får man helt gratis prover hemskickat om man vill titta på o känna på själv...

  • Laguna 2

    Fick hem ett prov från Kortdesign - men jag måste säga att jagtyckte inte alls kvalitén kändes lika bra som dom proverna jag fått hem från Calligraphen. Detta kändes inte lika "hårt"....

    Sen tror jag också att Calligraphen är rätt mkt dyrare.... Fast jag betalar gärna lite mer för bättre kvalité. Fast å andra sidan verkar många här vara väldigt nöda med Kortdesign

  • MV85

    fick mina från optimalprint igår
    De är i "vykortskvalité" typ... alltså lite halvblanka, tjocka och jättefina... Om man inte är ute efter sådana som är struktur på... Vet inte om de har sådana, men de jag beställde var det inte.
    Var jättenöjd. Såg ut precis som jag väntat mig!

  • Mlle M

    Jag har beställt fran Spira kortdesign och är jättenöjd!!
    Priset är osksa helt ok, minns inte hur manga kort vi beställde exakt men skall vara ca 110 gäster och ja, antagligen har vi väl beställt ca 70 kort med kuvert och det kostar ca 2700 kr.

  • Laguna 2

    Vet faktiskt inte riktigt.
    På kortdesign verkar man kunna göra mycket mera själv och jag tror dom är rätt mkt billigare.

    Skrev innan att jag fick hem ett prov från dom vilket jag tyckte kändes sådär...inte den hårdheten på papper jag önskar....


    lottis77 skrev 2009-01-20 18:36:39 följande:
    Kollar också runt. Hur funkar det på Calligraphen när det gäller festhäftet? På Kortdesign finns ju en mall att ladda ner, men har inte hittat någon mall på Calligraphen... Hur funkar det med kostnadet för text etc, blir det mkt extra i slutändan?
  • pavar

    Vi fick våra inbjudningskort igår och shiiiitttt dom e så jäkla snygga!!! Jag rekomenderar varmt calliraphen!!!!!!

  • pavar

    Vi fick våra inbjudningskort igår och shiiiitttt dom e så jäkla snygga!!! Jag rekomenderar varmt calliraphen!!!!!!

  • pavar

    Vi fick våra inbjudningskort igår och shiiiitttt dom e så jäkla snygga!!! Jag rekomenderar varmt calliraphen!!!!!!

  • Laguna 2

    Vad kul!!!

    Vilken tog ni?
    Vad tog ni för tryck, folie eller färg?

    Kul att höra !


    pavar skrev 2009-01-28 16:27:31 följande:
    Vi fick våra inbjudningskort igår och shiiiitttt dom e så jäkla snygga!!! Jag rekomenderar varmt calliraphen!!!!!!
  • Tess80

    Vi köpte våra inbjudningskort från calligraphen och blev väldigt nöjda med korten! Bild finns i mitt galleri

  • Molla81

    Någon med erfarenhet från My card??

  • 25juli

    Kolla på www.invit.se. Vi beställde därifrån och blev otroligt nöjda. Har skickat ut dom och fått positiv respons på dom. En sa att dom såg ut att vara väldigt påkostade och lyxiga.

Svar på tråden Vilket företag gör bäst inbjudningskort? Calligraphen är dom enda jag känner till...