• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • laris

När gifter ni er?

MiaAnd skrev 2009-02-01 13:36:38 följande:
    Gaah! Har fortfarande inte hunnit börja med inbjudningarna... Mitt hem är ett fullständigt kaos! (Vi har precis flyttat) Hoppas verkligen kunna börja snart. Lovar att hålla dig underrättad!
  • laris

Jag har tänkt spreja kottar med guldfärg och använda de som placeringskortshållare. Någon som har provat det?

• laris

Vi ska ha en låda som alla ska få slänga in en hälsning till oss i. Krislådan kommer vi att kalla den

Tanken är att vi i framtiden ska öppna den om vi har bråkat eller behöver påminnas om varför vi blev kära i varandra (kommer antagligen aldrig att behövas =) ).

• laris

Idag var vi och köpte tygservetter från IKEA och jag tror att jag kommer att stryka de med stärkelse för att få de mer stabila. Någon här med koll på hur man gör?

• laris

jättefina verkligen!

Har också gunderat på att göra egna servettringar med hjälp av ståltråd och lite pärlor. Ska ta och prova det snart.

puma82 skrev 2009-02-11 13:35:09 följande:
    Vi satt och gjorde några olika inbjudningskort igår + servettringar (de är köpta och i trä, men ville ha en enkel bordsplacering, så då fixade vi till ringarna lite).De förslag vi båda tyckte mest om har vi lagt upp en bild på. Hoppas på lite respons här och se vad ni tycker om dem, så det inte bara är vi som tycker de är fina.I inbjudningskorten kommer vi ha en ljusgrön inlaga, lite struktur, där vi kommer ha all info så som datum och tid m.mVad tror ni?
  • laris

Sen är det så att embossingpulver tar nästan aldrig slut..jag har iaf inte än lyckats ta slut på någon och då blir det nog inte så dyrt i slutändan.

Kom på att man kanske kan köpa begagnade stämplar...måste gå och annoncera om detta här på Bt.

• laris

Man kan ju hitta begagnade sämplar och embossingpulver är nog värt det det kotar för det tar aldrig slut! Jag har iaf inte lyckats med det!

• laris

Oj oj oj vad mycket fint du har lyckats göra! Hur hinner du med allt? Imponerande!!

DanKat skrev 2009-02-12 23:22:34 följande:
    Oj, tänk att jag hade lyckats missa den här tråden!- Vi gör alla trycksaker själva (bild på inbj.korten finns i vårt bg, resten håller vi hemligt till bröllopet). - Har gjort organzapåsar till riskonfettin- Håller på med servettringar (i tyg med några sötvattenspärlor på, likadana pärlor som vi har på inbj.korten)- Håller på att göra små askar av bokbindarkartong som ska kläs in med fint papper och knytas ett band runt med en liten lapp med namnet på varje gäst- Har gjort en fejktårta med ett hål på ovansidan där gästerna ska få lägga ner lappar med råd till oss Plus lite annat pyssel Det finns bilder på allt jag nämnt i vårt bg. Förresten, jag ska även sy smala löpare i samma tyg som servettringarna. Ska köpa tyg imorrn, hoppas bara det finns tillräckligt kvar på affären!
  • laris

Jag kände mig duktig tills jag läste ditt inlägg!! =)

MrsCoverdale skrev 2009-02-12 23:50:33 följande:
    Så här amitiös ska jag vara:- Jag ska binda mina egna små böcker till inbjudan. Skriva lite kort om oss båda, hur vi träffades, förlovning mm. Även information om hotell i området, kartor mm då vi har många långväga gäster.- Som placeringskort kommer jag att skriva gästernas namn på vinglas med glasets från panduro, detta blir också en liten gåva de får behålla.- Jag ska göra "in case of emergency" korgar att ställa på respektive toalett. Innehållandes: plåster, ipren, säkerhetsnålar, tamponger, kondomer (haha), hårspray, hårnålar och kammar.- Vigselprogrammen kommer att göras av naturpapper som jag rullar ihop och förseglar med ett lacksigill. De kommer att finnas på både engelska och svenska så sigillet ska ha olika färger så det är lätt att skilja dem åt.- Vi kommer också att göra en egen DVD av bröllopsfilmen (vi redigerar själva och lägger in en dvd-meny och allt, mycket lyxigt)Den kan man sen ge bort till föräldrar och mor/farföräldrar. - Istället för blombåge ska jag använda mig av ett stort frigolithjärta täckt av fjäderboer (stavas det så verkligen??) som hängs från taket just bakom våra stolar.Mycket jobb men jag tror det kan vara värt det! =)
  • laris

Jag köpte allt sånt på "skapa hobby" i Sthlm. Var bor du?

haennish skrev 2009-02-14 00:49:16 följande:
    finns det nåt pysselproffs här som kan tipsa mig om var jag ska köpa embossing- och stämpelsaker... Jag tänkte prova och leka lite och vill inte bli ruinerad. :) Vilka är bäst/billigast?
  • laris

Tyvärr så tyckte jag också att panduro också var dyrt...

• laris

Ååå skapa hobby är min favvobutik. Har handlat allt som har med bröllop och göra där! De är så himla trevliga tycker jag.

Omonterade stämplar har jag däremot aldrig sett...

Kirsto skrev 2009-02-14 11:27:23 följande:
    Jag har bara koll på Stockholm. När det gäller stämplarna så tycker jag egentligen att priset spelar mindre roll än motivet, så jag köper den bild jag vill ha. Däremot kan du komma billigt undan om du köper omonterat och monterar själv istället, men det beror lite på om du tycker att det är värt besväret. Jag handlar mycket på Skapa hobby, bra affär som ligger hyfsat nära mig. Ljunggrens papper i gamla stan har stans klart bästa utbud på embossingpulver och många fina stämplar (märket Hein Design).
  • laris

Jaj jag försökte och lägga in något inlägg men de kom inte med
    =(

kommer inte ens ihåg vad det var jag ville skriva =)

DanKat skrev 2009-02-16 20:11:29 följande:
    Dog den här tråden efter krånglet på BT häromdan? Puffar lite och hoppas på fler kreativa tips!
  • laris

Hej alla kreativa! hur går det för er?

• laris

Oj vad spännande allt låtet! Är nyfiken på placeringskort av lakrits rullar...hur gör ni då??

Lollie skrev 2009-02-26 12:23:11 följande:
    hejsan!Är också nyfiken.Själv ska jag göra egna inbjudningskort,Göra servettringar av pärlemorpärlor och järntrådJag och min sambo ska göra egen tvål i hjärtformar som vi ska ge bort som present till gästernaVi ska även göra placeringskort av lakrits rullar..Ja det var allt jag kom på för tillfället!!
  • laris

Hej alla kreativa själar därute! Nu har jag köpt blockljus (vita) ca 20 cm höga och skulle hemskt gära vilja pimpa upp de lite. Någon som her något förslag?

Funderade ett tag på torkade limskivor man fäster med hjälp av något band. Vi har vitt, grönt och guld som färgtema. Någon?

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!