• DanKat

Den Kreativa tråden!!

Oj, tänk att jag hade lyckats missa den här tråden!

- Vi gör alla trycksaker själva (bild på inbj.korten finns i vårt bg, resten håller vi hemligt till bröllopet).
    - Har gjort organzapåsar till riskonfettin
    - Håller på med servettringar (i tyg med några sötvattenspärlor på, likadana pärlor som vi har på inbj.korten)
    - Håller på att göra små askar av bokbindarkartong som ska kläs in med fint papper och knytas ett band runt med en liten lapp med namnet på varje gäst
    - Har gjort en fejktårta med ett hål på ovansidan där gästerna ska få lägga ner lappar med råd till oss

Plus lite annat pyssel Det finns bilder på allt jag nämnt i vårt bg. Förresten, jag ska även sy smala löpare i samma tyg som servettringarna. Ska köpa tyg imorrn, hoppas bara det finns tillräckligt kvar på affären!

• DanKat
    Goaste skrev 2009-02-13 00:30:39 följande:
    Var det svårt att göra organsapåsarna?
    Nej svårt tycker jag inte det var, men det tog väldigt mycket tid! (jag höll på totalt ca en timme per påse) Men väldigt mycket av den tiden gick åt till att sy fast dom små pärlorna längst upp med transparent tråd, så man kan göra dom betydligt fortare än så. Dessutom hade det nog varit lättare om tyget varit lite styvare, det organzatyget jag hade var ganska mjukt och då blir det svårare att klippa i. Dessutom var jag även tvungen att smälta kanterna för att det inte skulle fransas (det behöver man nog inte heller om man har ett tyg som är något styvare, har sett att organzapåsarna man kan köpa i vissa butiker bara har klippta kanter). Så låt dig inte avskräckas bara för att det tog tid med mina påsar, för det går som sagt att göra dom betydligt fortare
  • DanKat
    Goaste skrev 2009-02-13 00:34:25 följande:
    Tror ni man kan köpa någon slags tunn aluminiumplåt och klippa till små fyrkanter som man borrar hål i, tråd band/tråd igenom och knyter fast runt ihoprullad servett? Ska förstås vara namn få brickorna med...
    Jag tycker det låter som en bra idé Ska ni trycka/stämpla namnen då eller ska ni använda er av bokstavsstansar? Jag har tunn kopparfolie som jag testat skriva på (med stansar) och det var roligt och lätt tyckte jag Undrar om det inte var Kirsto som har en bild på sånt i sitt galleri... Fast det kanske du redan har sett?
  • DanKat

Såg på nån affär häromdan att dom faktiskt reade ut några hjärtstämplar t.o.m! (trodde jag aldrig att dom skulle göra det nu när det är så många som håller på att pyssla ihop inbjudningar och andra saker till bröllop)

• DanKat

Neeeej, vad BT knasar sig! Jag hade skrivit ett meddelande men det kommer inte in, och det är knasigheter i andra trådar också verkar det som

• DanKat

Oj, meddelandena kommer i helt fel ordning! Hittade dom fyra senaste meddelandena som skrevs men dom låg en hel sida bakåt. Det här kommer kanske också helt fel nu...

• DanKat
    laris skrev 2009-02-14 00:44:02 följande:
    Oj oj oj vad mycket fint du har lyckats göra! Hur hinner du med allt? Imponerande!!
    Jag började förra hösten och vi gifter oss inte förrän till sommaren, alltså närapå två år i förväg Men det som tagit längst tid är helt klart organzapåsarna, dom andra grejerna känns som att dom går rätt fort ändå för jag jämför hela tiden med dom
    (Sen kan jag erkänna att jag pluggar INTE 100% om man räknar med att det ska innebära 40 timmars arbetsvecka... )
  • DanKat
    haennish skrev 2009-02-14 00:49:16 följande:
    finns det nåt pysselproffs här som kan tipsa mig om var jag ska köpa embossing- och stämpelsaker... Jag tänkte prova och leka lite och vill inte bli ruinerad. :) Vilka är bäst/billigast?
    Har ingen koll på vilka som är billigast på sånt där, men en kompis tipsade häromdagen om inkido (vet inte adressen men det är bara att googla så hittar du)
  • DanKat

Japp, Panduro är generellt rätt dyra tyvärr...

• DanKat

Men jag tycker man kan hitta stämplar på rea lite nu och då på olika hobbyaffärer iaf Embossingpulver har jag däremot aldrig sett någon affär som rear ut, utom då ett företag hade totalutförsäljning och sålde burkar för 10kr/st Gissa om jag shoppade loss rejält

• DanKat

Dog den här tråden efter krånglet på BT häromdan? Puffar lite och hoppas på fler kreativa tips!

• DanKat
    laris skrev 2009-02-16 20:50:13 följande:
    Jaj jag försökte och lägga in något inlägg men de kom inte med =( kommer inte ens ihåg vad det var jag ville skriva =)
    Det var inte nr 59 eller 61..? Det var nämligen meddelandena däromkring som kom helt fel, de lades in typ en hel sida bakåt...
  • DanKat
    Snufflan skrev 2009-03-11 13:24:26 följande:
    Ett litet pyssel som blev mer tidskrävande än vad jag trott är äntligen klart. Skulle själv göra rispåsarna men kom på att det skulle vara fint att göra strutar i papp som kläs in med fint papper skulle vara lite roligt. Så nu har jag klippt och klistrat mig tokig(resultatet finns i mitt galleri). Sen så bytte jag ut riset till rosenblad i tyg istället.
  • DanKat

Oj, råkade komma åt skicka-knappen innan jag skrivit något Tänkte bara säga att vad söta dom blev!

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!