• burnisen

Den Kreativa tråden!!

Oj! Jätte fina saker!! Är det små favour askar som du gjort? Hur har du gjort dem??

Mandy OS skrev 2009-03-04 14:12:54 följande:

Ville bara dela med mig av mina pyssel till vårt bröllop i maj. Jag är ju pysselgalen och är inne på att göra allt själv. Inbjudningskort, plaseringskort, strutar till barnen, klänningar, korgar till blomsterflickorna, ringkudde, festprogram, rosenbågen m.m.m. några smakprov finns i mitt galleri om ni är nyfikna.
    Ni kanske kan komma med ett råd till mig?!
    Vi har Lila och Grå/silver som färgtema, inbjudingar och festhäfte är i Lavendel lila, med grå band (finns i mitt galleri)
    Ja sitter precis med bordsdekorationer och sånt, vi ska ha vit duk, vitt porslin, vita blockljus i tre olika höjder, med lila dekorationer på och "under". Ska ha en sort favourask, som samtidigt tjänar som borsplaceringslapp med samma lila, och höga coctailglas med ett blomsterarrangemang i. Men nu till mitt krux, hade gärna haft en löpare i samma ljusa lila för att lysa upp vet någon vart det finns?? och så till servetterna, vad ska ja ha för servetter, finns knappt några så ljusa lila toner någon som har lite ideer till denna fattiga dukning??

Hälsningar från en kreativ hjärna med idestopp till alla er andra kreativa hjärnor därute!!
  • burnisen

Oh! Bra ide! Någon ide vart man köper billigast spetstyll och vart köper man färg?? Har aldrig färgat in något, detta kan bli interssant

bongen80 skrev 2009-03-11 12:41:22 följande:
    köp vit spetstyg i bomull o färga in i lila?
  • burnisen

Tack!

bongen80 skrev 2009-03-11 13:41:54 följande:
    färg o infärgningssalt finns på stormarknader, bättre matbutiker o hos färgaffärerna (alla fall häromkring).kolla ikeas tyger kanske....färdigsydda spetsgardiner (går ju att klippa å dela på hälften som löpare. men som sagt jag tror det måste vara bomull om det ska funka, inga blandningar i tyget
    [/citat]

Bra! Slapp man göra den missen tack tack...
    miac skrev 2009-03-11 18:42:00 följande:
    [citat]
    Till dig som blev tipsad om att färga spetstyg. IKEAs billiga spetstyg , 7:-metern går INTE att färga!! Det är viktigt att tyget/spetsen är av bomull annars blir det ingen färg. Lycka till!
  • burnisen

Åh!! Bra tips! Detta skrivs upp på den lilla listan "Ingen choklad till barnen!!"
    Mandy OS skrev 2009-03-22 13:14:40 följande:

I strutarna skall jag lägga små överraskningar till barnen och godis så de håller sig lugna, men ingen choklad för jag vill ju att klänningen skall förbli vit....he he he
Svar på tråden Den Kreativa tråden!!